اخبار محرمانه
اعلام نمایندگان بوسنی و بلغارستان در اسکار 2020
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 13:52:55
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / دو کشور بوسنی و هرزگوین و بلغارستان فیلم‌های خود را برای حضور در بخش خارجی زبان اسکار ارسال کردند.
فیلم سینمایی «Aga» به کارگردانی میلکو لازاروف به عنوان نماینده اسکار کشور بلغارستان انتخاب شد. این فیلم در بخش خارج از رقابت به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره برلین نمایش داده شده بود.
این فیلم به نویسندگی لازاروف و سایمئون ونتسیسلاو ساخته شده و داستان دو شخصیت به نام‌های سندا و نانوک را روایت می‌کند؛ بعد از مرگ سندا، نانوک به دنبال دخترش به نام «آگا» می‌رود و ...
کشور بلغارستان از سال 1971 به اسکار فیلم ارسال کرده است که هیچ کدام از آن‌ها حتی نتوانسته اند نامزد اسکار شوند و تنها یک بار در سال 2009 در لیست ابتدایی حضور داشتند.
بوسنی و هرزگوین، فیلم سینمایی «پسر» به کارگردانی ایانز تانوویچ را برای نمایندگی در اسکار انتخاب کرده است. این فیلم در مورد یک پسر 18 سال به نام آرمان است که توسط شخصی که ثبات شخصیتی ندارد، به فرزندخواندگی گرفته شده است. این اثر، دومین فیلم تانوویچ است. فیلم دیگر او در سال 2015 به اسکار فرستاده شده بود، اما در نامزدی اسکار ناکام ماند.
کشور بوسنی و هرزگوین نیز از سال 1994 به آکادمی اسکار نماینده ارسال می‌کند. این کشور در سال 2001 با فیلم «منطقه بی طرف» مجسمه اسکار را تصاحب کرده بود، اما از آن سال به بعد دیگر حتی نامزد اسکار هم نشد.
از بین فیلم هایی که از سوی کشور‌های مختلف به اسکار ارسال شدند، 9 فیلم به لیست اولیه اسکار راه پیدا خواهند کرد و از بین این 9 فیلم، نامزد‌های نهایی برای بخش بین المللی اسکار در تاریخ 13 ژانویه (23 دی) اعلام خواهند شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/161778/اعلام-نمایندگان-بوسنی-و-بلغارستان-در-اسکار-2020
بستن   چاپ