اخبار محرمانه
طالبان ترامپ را تهدید کرد
سه شنبه 19 شهريور 1398 - 20:08:45
اخبار محرمانه - فارس / طالبان در سایت خود نسبت به اقدام و توئیت ترامپ در توقف مذاکرات صلح، واکنش نشان داد و اعلام کرد اکنون که رئیس جمهور امریکا روند مذاکره با امارت اسلامی را متوقف کرده است تاوان این کار او بیش از هر کسی به خود امریکا می رسد.
طالبان در سایت خود نسبت به اقدام و توئیت ترامپ در توقف مذاکرات صلح، واکنش نشان داد.
در بیانیه طالبان آمده است: ما با تیم مذاکره کننده امریکا مذاکرات مفیدی داشتیم و توافقنامه نهایی شد، تیم مذاکره کننده امریکا تا دیروز از پیشرفت های صورت گرفته راضی بود و گفتگوها را در فضای خوبی به پایان رساندیم، هر دو جهت مشغول آمادگی برای اعلان توافقنامه و امضا بودند.
پس از اعلان و امضای توافقنامه، تاریخ 23 ماه جاری میلادی را نخستین روز نشست مذاکرات بین الافغانی تعیین نموده بودیم.
کشورهای منطقه و جهان و سازمان های جهانی نیز از این پروسه حمایت می کردند.
اکنون که رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ روند مذاکره با امارت اسلامی را متوقف کرده است، تاوان این کار او بیش از هر کسی به خود امریکا می رسد، اعتبار امریکا لطمه دیده است و موقف آن را در قبال صلح دیگر هم برای جهان روشن ساخت، تلفات جانی و مالی امریکا را بیشتر و نقش امریکا را در تعامل سیاسی متزلزل معرفی می کند.
امارت اسلامی با تداوم مذاکرات ثابت کرد جنگ از سوی دیگران بر ما تحمیل شده است و اگر بجای جنگ راه تفاهم اختیار شود، ما تا پایان برای آن متعهد می مانیم.
پیش از امضای توافقنامه عکس العمل نشان دادن به یک حمله، نشان دهنده حوصله نیست. در حالی که اندکی پیش تر از این حمله، ایالات متحده و همکاران داخلی شان در حملات متعددی صدها تن از افغان ها را به شهادت رساندند و دارایی‌شان را طعمه آتش ساختند.
زلمی خلیلزاد دعوت نامه رئیس جمهور امریکا برای رفتن به امریکا را در اواخر ماه اگست برای ما ارسال کرد. ما این سفر را تا امضای توافقنامه در دوحه به تعویق انداخته بودیم.
امارت اسلامی سیاست قوی و موقف غیر متزلزلی دارد، ما بیست سال پیش هم صدای تفاهم بلند نموده بودیم و امروز هم موقف ما همان است و باور داریم طرف امریکایی دوباره به همین موقف بر می گردد.
مبارزه 18 ساله ما با امریکایی ها ثابت کرده که ما جز اینکه اشغال کشور به گونه کامل به پایان برسد و افغان ها به حال خودشان گذاشته شوند، دیگر به هیچ چیزی قانع نمی شویم و برای این هدف بزرگ به جهاد کنونی خود ادامه می دهیم و بر پیروزی نهایی باور کامل داریم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/161395/طالبان-ترامپ-را-تهدید-کرد
بستن   چاپ