اخبار محرمانه
ربات‌هایی که برای زندگی در فضا آماده می‌شوند +فیلم
شنبه 16 شهريور 1398 - 07:03:13
اخبار محرمانه - روسیه با ارسال ربات به فضا قصد دارد تحقیقات خود را روی سیاره ها کامل کند.
به گزارش مشرق ، موشک سایوز 2.1 حامل فضاپیمای Soyuz MS-14 که بر روی آن ربات انسان نمای Fedor قرار دارد از پایگاه فضایی بایکونور به فضا پرتاب شد.
این رویداد که در سایت سازمان فدرال فضایی روسیه منتشر شد، فضاپیما بدون سرنشین و بدون خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شد، فقط یک ربات و محموله بار در فضاپیما حضور دارند. این اولین ماموریت فدور در ایستگاه فضایی بین المللی است، جایی که طی مدت دو هفته چندین ماموریت را تحت کنترل فضانوردان روسیه انجام خواهد داد و در اوایل ماه سپتامبر، این روبات به زمین باز خواهد گشت.

در زمان پرتاب، روبات فدور جمله معروف یوری گاگارین را گفت: "برویم! " فدور با در دست داشتن پرچم روسیه، پس از هشت دقیقه و 49 ثانیه توسط فضاپیما وارد مدار شد و به سمت ایستگاه بین المللی فضایی رهسپار شد. از این لحظه، ربات فدور را می‌توان یک فضانورد در نظر گرفت، زیرا او از مرز معیار در ارتفاع صد کیلومتری زمین گذشت.
فدور یا فئودور (روسی: Фёдор، انگلیسی: FEDOR) مخفف «پژوهش نهایی آزمایشگاهی شئ آزمایشی» (انگلیسی: Final Experimental Demonstration Object Research) نام ربات انسان‌نمای اندرویدی روسی است که برای استفاده از اسلحه و شلیک همزمان خودران با دو دست و بواسطه هوش مصنوعی آموزش می‌بیند. دیمیتری روگازین. معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرده‌است که در حال ساخت ترمیناتور نیستند و این ربات در اصل برای عملیات نجات طراحی شده بود و آموزش شلیک با اسلحه برای بهبود توانایی‌های تصمیم‌گیری و مهارت‌های موتوری آن می‌باشد. طبق گزارش‌ها پوتین به فرماندهان فضایی خود دستور داده‌است که طی 15 سال آینده اولین فرود روسیه روی سطح ماه را انجام دهند و فدور به منظور سکونت در ماه طراحی شده و برای اعزام در عملیات انفرادی فضایی سال 2021 در نظر گرفته شده‌است.


دانلود

http://www.SecretNews.ir/fa/News/159453/ربات‌هایی-که-برای-زندگی-در-فضا-آماده-می‌شوند--فیلم
بستن   چاپ