اخبار محرمانه
سرويس تحليل ويژه سياسي
جبهه پايداري در برابر پرسش هاي بي پاسخ!
شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 11:40:26 AM
اخبار محرمانه- جبهه پايداري در برابر آزمون مهمي قرار گرفته است.
به گزارش سرويس تحليل ويژه اخبار محرمانه در محافل سياسي تحليلي بر سر زبان هاست که بر اساس آن موقعيت جبهه پايداري رو به افول ارزيابي مي شود.
جبههٔ پايداري انقلاب اسلامي (جبههٔ پايداري)، جبهه‌اي سياسيِ است که در سال 1390 عده‌اي از اصولگرايان و برخي اعضاي پيشين دولت احمدي‌نژاد تشکيل دادند. اينان از همان آغاز خود را پايبند به اصولگرايي واقعي دانسته و خود را از جبهه متحد اصولگرايان جدا دانستند.اين جريان خطوط فکري و سياسي خود را از آيت الله مصباح مي گيرند هر چند که آيت الله مصباح تاکيد کرده است که ليدر اين گروه نيست.
بذرهاي اختلاف و شبهه فکري و عملي از گام هاي نخست اين گروه مايه پرسش هايي در مورد جبهه پايداري شده بود.
اين پرسش ها که اکنون به صورت جدي اين گروه را به فاز بحران وارد کرده است؛عبارتند از:
1.تعارض شعارعدالت گرايي و عمل :جبهه پايداري از عدالت و ساده زيستي سخن مي گويد ولي منابع مالي خود را روشن نمي سازد و نمي گويد که رابطه اين جبهه با حامي مالي ميلياردرش صادق محصولي چيست؟
2.تعارض قانون گرايي و قانون گريزي: درحالي که جبهه پايداري از قانون گرايي سخن مي گويد پس از عدم احراز صلاحيت کانديداي مطلوبش دکترباقري لنکراني به انحاء مختلف به اعمال فشار دست زده و از طريق لابي هاي مختلف مي کوشد تصميم شوراي نگهبان را دگرگون سازد.يا از طريق اقداماتي عليه رييس مجلس در قم عملا رويکرد تخريبي را که توسط هوادارانش انجام شد بصورت جدي رد نکرد.
3.موضع مبهم و شفافيت گريز در برابر جريان انحراف:جريان انحرافي که از آن به عنوان حلقه انحرافي هم ياد مي کنند؛کساني جز دوستان سابق و همکاران سران جبهه پايداري چون صادق محصولي؛آقا تهراني؛لنکراني،الهام و... نيستند.هيچگاه اين افراد به صراحت در مورد اين جريان موضع نگرفته واز اين رو به ساکتين انحراف معروف شده اند.
4.رابطه متعارض ميان ولايت و مرشديت:آيت الله مصباح هرچند که خود را ليدر اين جبهه نمي داند ولي نوع رابطه اين گروه با ايشان از ولايت تا مرشديت تا حرف شنوي متغيير است.اين گروه ميزان باورو التزام خود به ولايت فقيه را تعريف نکرده اند و ميان خود و ولايت واسطه اي تعريف کرده اند که حدود قدرت وي و سر سپردگي آنها به آن معلوم نيست.روشن نيست آيا واسطه تعريف شده اين جبهه وظيفه انتقال ديدگاههاي ولي فقيه را بر عهده دارد يا تفسير آن را؟ آيا نکات ابهام و ساکت سخنان ولي فقيه را تشريح مي کند يا خود نيز بر آن مي افزايد؟در حالي که توده هاي مردم به راحتي با ولي فقيه و رهبر معظم انقلاب ارتباط برقرار مي کنند؛مشخص نيست چه ابهامي وجود دارد که لازم است کسي به تفسير آن بپردازد؟و اگر ميان سخنان شفاف رهبري وتفسير مرشد کل جبهه اختلاف نظري باشد؛ملاک را کدام ديدگاه بايد گرفت؟
البته براي مردم مسلمان جواب روشن است؛اما پاسخ جبهه پايداري روشن نيست!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/152/جبهه-پايداري-در-برابر-پرسش-هاي-بي-پاسخ!
بستن   چاپ