اخبار محرمانه
جنجال یک خودکشی مشکوک سیاسی
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 4:29:15 PM
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -

عصر ایران / متن پیش رو در عصر ایران منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روز شنبه خبر "حلق‌آویز" شدن اپستین در زندان منتشر شد؛ درست شبیه دهها مورد ماجرای حذف فیزیکی در سریال آمریکایی معروف "هاوس آو کاردز"!
از زمان اعلام خودکشی "جفری اپستین " میلیاردر و سرمایه‌گذار معروف آمریکایی در زندانی در نیویورک، جنجال سیاسی گسترده‌ای در صحنه سیاسی و رسانه‌ای آمریکا آغاز شده است؛ گویا برای طرفداران سریال معروف "هاوس آو کاردز" (خانه پوشالی) سوژه جدیدی برای مقایسه میزان واقعی بودن ماجراهای فساد انگیز تودرتوی حلقه قدرت سیاسی و اقتصادی در آمریکا، به وجود آمده است.
به گزارش عصرایران، اپستین متهم بود که دهها دختر نوجوان زیر سن قانونی را از طریق پرداخت پول وادار به بردگی جنسی کرده و با آنها رابطه جنسی داشته است.
روز شنبه خبر "حلق‌آویز" شدن اپستین در زندان منتشر شد؛ درست شبیه دهها مورد ماجرای حذف فیزیکی در سریال معروف "هاوس آو کاردز"؛ و این در حالی است که اپستین ماه گذشته نیز اقدام به خودکشی کرده بود اما به گفته مسئولان زندان، این اقدام او ناکام مانده بود.
اپستین رابطه نزدیکی با دونالد ترامپ و خانواده کلینتون داشت. او همچنین با برخی از چهره‌های نامدار در عرصه سیاسی جهان از جمله با "شاهزاده اندرو" پسر ملکه بریتانیا نیز رابطه نزدیکی داشت.
حالا با مرگ او در زندان، بسیاری از رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی درباره او اظهار نظر می‌کنند؛ درست مشابه لحظه‌های پس از جنجال‌های سیاسی خاص در سریال "هاوس آو کاردز" که برای لحظاتی تحلیلگران در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا درباره موضوع جنجالی به بحث و جدل می‌پردازند.
گفتنی است اپستین در سال 2008 نیز به اتهامی مشابه دستگیر شد و از سوی دادگاه به 13 ماه زندان محکوم شد؛ اما او با استفاده از نفوذ خود توانست با موافقت دادگاه، دوران محکومیتش را نه در زندان، بلکه در دفتر کارش در ایالت فلوریدا آمریکا بگذراند.
در آن زمان "الکس آکوستا" وزیر کار مستعفی ترامپ، دادستان ایالت فلوریدا بود و گفته می‌شود رابطه نزدیک و دوستی اپستین با او، باعث حکم سبک دادگاه شده بود. آکوستا پس از جنجال دستگیری دوباره اپستین در ماه گذشته مجبور به استعفا شد.
از سوی دیگر ترامپ هم که رابطه نزدیکی با اپستین داشته، دیروز تلاش کرد با ری‌توییت کردن فیلم اظهارات کاربری به نام "ترنس ویلیام" ( یک بازیگر و کمدین آمریکایی)، توپ اتهامات را به زمین کلینتون ها بیندازد. او نوشت: "جفری اپستین اطلاعاتی در مورد بیل کلینتون داشت و او حالا مرده است."
او در توییتی دیگر نوشت:" اینکه وقتی افرادی که اطلاعاتی درباره کلینتون‌ها دارند، کارشان به مرگ می‌کشد و با خودکشی به مرگ می‌رسند؛ دیوانه کننده است!"
از سوی دیگر بسیاری از رسانه‌ها در آمریکا این شائبه را مطرح کرده‌اند که چگونه با توجه به اقدام به خودکشی ماه گذشته اپستین، از او مراقبت‌های کافی نشده تا در سلول انفرادی دست به اقدام دوباره نزند.
شهردار نیویورک که خود یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا هم هست، با پیش کشیدن این شائبه مرگ اپستین را مشکوک دانسته و خواستار نحقیقات کاملی درباره علت و نحوه مرگ او در زندان شده است.
"بیل دی بلازیو" (شهردار نیویورک) در این رابطه گفته:" می‌خواهیم بدانیم که او از چه چیزهایی باخبر بوده و چند نفر میلیونر و میلیاردر در فعالیت‌های غیرقانونی او شریک بوده‌اند؟"
"ویلیام بار" دادستان کل آمریکا هم دیروز اعلام کرد درباره تخطی احتمالی از نحوه اعمال اقدامات پیشگیرانه از خودکشی از سوی زندانبان‌ها‌ در مورد "اپستین" تحقیقات خواهد شد. پلیس فدرال آمریکا هم اعلام کرده درباره خودکشی اپستین تحقیقات خواهد کرد.
اپستین 66 ساله هم همچون ترامپ اهل نیویورک و سرمایه‌دار بود. او رابطه نزدیکی هم با ترامپ داشت و بسیاری او را "جعبه سیاه" اطلاعات زیادی درباره فساد جنسی و اقتصادی سرمایه داران و سیاستمداران آمریکایی می دانستند.
او 6 ژوئیه گذشته (حدود 40 روز پیش) به اتهام ایجاد شبکه وسیعی از دختران نوجوان زیر سن قانونی برای سوء استفاده جنسی، تحت بازداشت قرار گرفت.
خودکشی مشکوک او در زندان، در شرایطی که ماه گذشته هم یک بار هم به صورت ناکام دست به چنین اقدامی زده بود، بحث‌های زیادی را در فضای سیاسی و رسانه‌ای آمریکا ایجاد کرده است.
ماجرای خودکشی این سرمایه‌گذار نیویورکی نزدیک به محافل قدرت و ثروت، بسیار مشابه به سناریوی " حذف‌های فیزیکی" در سریال آمریکایی معروف" هاوس آو کاردز" ( خانه پوشالی) است که به تازگی فصل جدید آن هم از سوی شرکت "نتفلیکس" - بدون حضور چهره جنجالی و شخصیت اول فصل‌های پیشین این سریال (کوین اسپیسی)- منتشر شده است؛ و جالب اینکه اسپیسی هم به اتهامی مشابه (سوء استفاده جنسی از مردان نوجوان در طی دهه‌های گذشته) پرونده‌ای مفتوح در دادگاه دارد و به خاطر همین مساله از بازی در ادامه سریال "هاوس آو کاردز" کنار گذاشته شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/145362/جنجال-یک-خودکشی-مشکوک-سیاسی
بستن   چاپ