اخبار محرمانه
ایرنا/همه اصولگرایان به شورای ائتلاف پیوستند به‌جز پایداری‌ها
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 4:12:31 PM
اخبار محرمانه-غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، می‌گوید به جز جبهه پایداری بقیه اصولگرایان به شورای ائتلاف پیوسته‌اند. او گفته است: در قوم اصولگرا همه رئیس هستند و محور ائتلاف هم جامعه روحانیت باید باشد؛ اگرچه او پیش‌تر گفته بود نمی‌خواهند یا نمی‌توانند به اصولگرایان برای پذیرش این محوریت التماس کنند. مشخص است جامعه روحانیت همه تلاشش را می‌کند تا دوباره به روزهای اوج دهه‌های 60 و 70 بازگردد. در این سال‌ها بحث جوان‌گرایی، تغییر اساسنامه و اضافه‌کردن پست ریاست شورای عالی را هم در کارنامه خود داشته‌اند. به‌تازگی هم اعلام کرده‌اند سناریویی ویژه هم به شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات ارائه کرده‌اند اگرچه درباره جزئیات این سناریو تا به حال سخنی نگفته‌اند. اهم گفته‌های سخنگوی جامعه روحانیت به ایرنا در ادامه می‌آید:
‌ جامعه روحانیت می‌گوید اگر می‌خواهید به وحدت برسید، به محور تأثیرگذار نیاز دارید. چون انقلاب ما، اسلامی و روحانیت پیشتاز آن بوده و جامعه روحانیت سابقه‌دارترین تشکلی است که انقلاب به خود دیده است، می‌تواند چنین نقش محوری را ایفا کند و محور جمع و داور اختلافات باشد وگرنه به تعبیر شاعر عرب «قوم من همه رئیس هستند، مزرعه پیاز را دیده‌اید که همه سرند»؛ این موضوع واقعیتی است که در اصولگرایان اتفاق افتاده است.
‌ در انتخابات مجلس نهم بعضی از تشکل‌های اصولگرا به‌جای آنکه گرد هم بیایند و فهرست واحدی داشته باشند، گفتند چون رقیب نداریم باید میان خودمان رقابت ایجاد کنیم تا شور انتخاباتی بالا برود. برای همین جبهه پایداری حرکت جداگانه‌ای آغاز کرد. حال با وجود اصلاح‌طلبان و قدرت نقش‌آفرینی آنها ما شاهد این ناهم‌گرایی میان اصولگرایان هستیم. به نظرم غفلت از واقعیتی که در آموزه‌های دینی ما بر آن تأکید شده، باعث شده است تفرقه منشأ شکست باشد. در شرایطی که اصلاح‌طلبان با قدرت و وحدت به میدان می‌آیند، حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند، طبعا باید جریان انقلابی و اصولگرا هم برای نقش‌آفرینی به وحدت و اجتماع حداکثری برسد.
‌ جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در مجموعه‌ای که با جامعه روحانیت کار می‌کنند، حضور دارند و چند وقت پیش دعوت کردند و با آنها جلسه داشتیم و تأکید کردند ذیل جامعه روحانیت حرکت کنند. احساس نکردم آنها روحیه جدایی داشته باشند. طیفی از طرفداران احمدی‌نژاد با محوریت مسعود زریبافان هر بار در جلسات جامعه روحانیت حضور دارند. روشن است که در پی جدایی نیستند.
‌ در این میان، فقط جبهه پایداری است که به ائتلاف نپیوسته است که علت این موضوع برای ما روشن نیست. اما تأکید ما بر این است که آقایان به این حرکت بپیوندند. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان در تهران و کلان‌شهرها به فهرست‌های واحد رسید وگرنه به‌شدت نگران هستیم. چون در نبود فهرست واحد شاهد خنثی‌کردن فعالیت‌های یکدیگر هستیم.
‌ از حدود شش ماه پیش این جلسات تشکیل شده است. در ابتدا جامعه روحانیت می‌خواست بازنگری در ساختار تشکیلاتی خودش را به اطلاع احزاب همسو برساند. یکی، دو جلسه در‌این‌باره برگزار و توضیح داده شد که جامعه روحانیت هم در سطح تهران مناطق 10‌گانه تعریف کرده است و هم در استان‌ها و شهرستان‌ها این کار را انجام می‌دهد. در ادامه، احزابی که حضور داشتند، خواستار ادامه‌یافتن این جلسات شدند تا درباره مسائل جریان ارزشی بحث و گفت‌و‌گو شود تا این مجموعه به وفاق و هم‌گرایی دست یابد.
‌ در جلسات ابتدایی بحثی درباره انتخابات نبود فقط موضوع رسیدن به وفاق حداکثری مطرح شد تا اینکه هم‌زمان مجموعه شورای وحدت اصولگرایان یا ائتلاف نیروهای انقلابی مشغول به فعالیت شد. 31 حزب رسمی و مجوزدار که در جلسات حضور داشتند، تقاضا کردند جامعه روحانیت مبارز با محوریت و دستور کار انتخابات ورود کند و با شورای ائتلاف وارد مذاکره شود. در این یکی، دو ماه گام‌های اولیه برداشته شد تا اینکه مجموعه‌ای از احزاب که در شورای وحدت به کار گرفته نشده بودند، خواستار این شدند که جامعه روحانیت خود محوریت را بر عهده گیرد. این مجموعه شروع شد ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. در آخرین جلسه به اصرار مجموعه، از جامعه روحانیت خواسته شد قوی‌تر و صریح‌تر ورود کند که نتیجه‌اش ایجاد وحدتی فراگیر باشد.
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Persian -> English...
    • Create a new word list...
  • Copy

http://www.SecretNews.ir/fa/News/145313/ایرنا-همه-اصولگرایان-به-شورای-ائتلاف-پیوستند-به‌جز-پایداری‌ها
بستن   چاپ