اخبار محرمانه
گزارش "المیادین" از چرخش سیاست خارجی ابوظبی و آنکارا
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 7:03:14 PM
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید



آخرین خبر / شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی درباره آخرین تحولات منطقه اشاره کرد که کل نشانه ها حاکی از نزدیکی پیروزی رزمندگان یمنی و حل و فصل بحران یمن است. با موفقیت های نظامی یمن و توانایی شان در نفوذ به عمق عربستان و یمن، در ائتلاف سعودی ها شکاف ایجاد شده است و امارات که متوجه محال بودن راه حل نظامی در یمن شده است، جهت گیری اش را تغییر داده است.
امارات در همین باره کانال های تماس با انصارالله یمن را فعال کرده و به دنبال بهبود روابطش با ایران است. چرخش های امارات شامل پرونده سوریه نیز شده است و ابوظبی چند ماه پیش سفارتش را در دمشق بازگشایی کرد و درباره نقشش در جنگ سوریه بازنگری کرد.
ترکیه که تمام تلاشش را برای تغییر نظام سوریه به کار بست نیز در استراتژی هایش بازنگری کرده است. ایده تغییر نظام دیگر چندان از سوی آنکارا مطرح نمی شود و به نظر می رسد که مسئولان ترکیه گزینه همزیستی با نظام کنونی دمشق را پذیرفته اند. ایران و روسیه نقش مهمی در کشاندن آنکارا به سوی سیاستی واقع گرایانه تر در قبال سوریه داشته اند. در همین رابطه گفته می شود ترکیه حتی مدتی است که با نمایندگان نظام سوریه در حال مذاکره است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/145008/گزارش-"المیادین"-از-چرخش-سیاست-خارجی-ابوظبی-و-آنکارا
بستن   چاپ