اخبار محرمانه
امنیت را جناحی نکنید!
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 15:38:57
اخبار محرمانه - برخی مسئولان دولتی از جمله مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور که به اظهارنظرهای شاذ در شبکه‌های اجتماعی معروف است و عمده نظرات و نوشته‌های وی حاشیه‌سازی‌های سیاسی است تا بیان واقعیت‌ها و توجه به مشکلات مردم، همچنان میدان‌دار تخریب این سریال در شبکه‌های اجتماعی است و به طور عجیبی علاقه‌ای به پایان دادن به این موضوع ندارد!
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی/ علی حیدری
یک‌ـ سه هفته از پخش آخرین قسمت سریال « گاندو » که فیلم‌نامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی نگاشته شده بود، می‌گذرد؛ اما حاشیه‌ها و واکنش‌ها به این مجموعه تلویزیونی امنیتی و ضدجاسوسی ادامه دارد . واکنش‌هایی که از سطح افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی فراتر رفته و به موضوعی قابل توجه در بین برخی مسئولان و دولتمردان بدل شده و شنیده‌ها حاکی است، پای این موضوع به نشست هیئت دولت نیز باز شده و بحث‌های جدی بین برخی مسئولان دولت و رئیس رسانه ملی در گرفته است .
یکی از دلایل این حجم از حواشی برای یک سریال تلویزیونی به این موضوع بر می‌گردد که گاندو بر اساس یک پرونده واقعی امنیتی ساخته شد که در سال‌های اخیر در کشور رخ داده و مدت زمان زیادی هم از آن نمی‌گذرد و افکار عمومی هم سرخط خبرهای این جریان نفوذی را به خاطر دارد . پروژه‌ای که عوامل آن با تلاش و مجاهدت در خور تحسین سربازان گمنام در سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شدند .
اما در کنار منتقدانی که به دلایل سیاسی و گاهی جناحی این مجموعه قوی و کم نظیر را زیر سؤال می‌برند، کارشناسان مسائل سیاسی و امنیتی، هدف این هیاهوها را تحریف موضوع برای افکارعمومی دانسته و معتقدند هیچ مطلبی در این سریال خلاف واقع نبوده و کسانی که از نمایش ماجرای یک پرونده جاسوسی در کشور نگران شده‌اند، از افشای واقعیت و حقیقت بیم دارند . حتی از یکی از مسئولان ارشد وزارت اطلاعات نقل شد، در نقد مباحث مطرح شده علیه این مجموعه تلویزیونی گفته بود در بدبینانه‌ترین حالت حتی اگر 50 درصد محتوای سریال گاندو هم درست باشد، باعث افتخار ماست .
دوـ هفته گذشته وزارت اطلاعات با انتشار مستندی از شناسایی و دستگیری 17 جاسوس تربیت‌یافته سازمان سیا پرده برداشت که به صورت شاغل یا پیمانکار و مشاور در مراکز حساس و حیاتی، شامل حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، نظامی و سایبری کشور و همچنین بخش خصوصی مرتبط با این مراکز فعال بودند . متعاقب این اقدام حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه از اقدامات برادران وزارت اطلاعات در زمینه دستگیری جاسوسان سیا در ایران تقدیر و تشکر کرد .
در حالی که از پایان نمایش گاندو روزها و هفته‌ها سپری شده است؛ اما برخی مسئولان دولتی از جمله مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور که به اظهارنظرهای شاذ در شبکه‌های اجتماعی معروف است و عمده نظرات و نوشته‌های وی حاشیه‌سازی‌های سیاسی است تا بیان واقعیت‌ها و توجه به مشکلات مردم، همچنان میدان‌دار تخریب این سریال در شبکه‌های اجتماعی است و به طور عجیبی علاقه‌ای به پایان دادن به این موضوع ندارد !
ادامه فضاسازی‌های او که سابقه آشکار فعالیت طولانی در مجموعه‌های امنیتی و اطلاعاتی دارد، با تعابیری مانند « آنکه جاسوس واقعی می‌گیرد نیازی ندارد سریال تخیلی بسازد . » نشان داد این موضوع چقدر حائز اهمیت است و بعید نیست به دلیل اهمیت این موضوع و ضرورت تلاش مضاعف و متحدانه نیروهای امنیتی کشور، عده‌ای بخواهند دو مجموعه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه راـ که دو بازوی امنیتی جمهوری اسلامی ایران با وظایف قانونی مشخص هستند‌ـ رودرروی هم قرار دهند ! فارغ از اینکه مجاهدان گمنام انقلاب در دو مجموعه مهم و اثرگذار امنیتی بدون توجه به این حاشیه‌سازی‌های سیاسی با هماهنگی و همکاری مشغول انجام مأموریت‌های محوله هستند و برای حفظ و تأمین امنیت پایدار از جان خود نیز دریغ نمی‌ورزند . از این رو اقدام تقدیرآمیز رئیس سازمان اطلاعات سپاه در قدردانی از سربازان گمنام وزارت اطلاعات برای اقدامات‌شان در دستگیری 17 جاسوس سیا در ایران و همچنین تأیید مسئول ارشد وزارت اطلاعات از نمایش اقتدار اطلاعاتی و امنیتی پاسداران در گاندو زیباست و برخلاف رویه برخی مسئولان و سیاسیون که برای منافع جریانی و حزبی امنیت را نیز جناحی می‌کنند، شایسته تقدیر ! ‏

http://www.SecretNews.ir/fa/News/141816/امنیت-را-جناحی-نکنید!
بستن   چاپ