اخبار محرمانه
لابی‌های بن سلمان برای دیدار ترامپ با عمران خان
یکشنبه 30 تیر 1398 - 1:27:40 PM
اخبار محرمانه-یک رسانه انگلیسی زبان پاکستان روز شنبه مدعی شد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با لابی گری با داماد «دونالد ترامپ» توانست رضایت کاخ سفید برای دعوت از «عمران خان» نخست وزیر پاکستان جهت سفر به آمریکا را کسب کند.


روزنامه «اکسپرس تریبیون» به نقل از مقام های رسمی و آگاه از جزئیات سفر عمران خان به واشنگتن و تلاش های انجام شده در این خصوص نوشت: بن سلمان توانست از نفوذ شخصی خود در دولت آمریکا به ویژه لابی گری با جراد کوشنر داماد و هچمنین مشاور ترامپ به نهایی شدن سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به واشنگتن کمک کند.

براساس این گزارش، تلاش برای انجام شدن سفر رسمی عمران خان به آمریکا زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ در دسامبر سال گذشته میلادی با ارسال نامه ای به نخست وزیر پاکستان خواستار همکاری اسلام آباد برای پیشبرد فرآیند صلح در افغانستان شد.

یک منبع آگاه به نشریه اکسپرس تریبیون گفت که عمران خان نیز را برای انجام دیدار با ترامپ ابراز تمایل کرده و معتقد است چنین نشست هایی می تواند به رفع فضای سوء تفاهم میان دو کشور کمک کند.

بی اعتمادی بین اسلام آباد و واشنگتن با شروع کار دولت ترامپ بیشتر شد تا جایی که ترامپ، مقام‌های پاکستانی را به دروغگویی و فریب کاری متهم کرده و مدعی شد که اسلام آباد در مبارزه با تروریسم همکاری صادقانه با واشنگتن نداشته است.

پاکستان و آمریکا در نظر دارند در سفر عمران خان به واشنگتن برای کاهش بی اعتمادی بین دو کشور که زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ به شدت افزایش یافته است، گفت وگو کنند.

به گفته مقامات پاکستانی: عمران خان صبح امروز عازم واشنگتن شد و قرار است روز دوشنبه 31 تیرماه در کاخ سفید با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

روزنامه اکسپرس تریبیون نوشت: علاوه بر بن سلمان، لیندزی گراهام سناتور جمهوری خواه و فرد نزدیک ترامپ نیز تلاش کرد تا رئیس جمهوری آمریکا را برای میزبانی از عمران خان و دیدار با وی قائل کند.

نخست وزیر پاکستان در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی امروز وارد واشنگتن می شود. ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز عمران خان را در این سفر همراهی می کند.

وی قرار است علاوه بر ترامپ با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور و اعضای شورای مشترک بازرگانی آمریکا و پاکستان دیدار کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/137280/لابی‌های-بن-سلمان-برای-دیدار-ترامپ-با-عمران-خان
بستن   چاپ