اخبار محرمانه
آل سعود حج را تنها یک منبع درآمد می‌بیند
شنبه 3 شهریور 1397 - 7:46:51 AM
اخبار محرمانه - کمیته نظارت بر مدیریت عربستان سعودی بر حج: سعودی از درآمدهای حاصل از مناسک حج سوء استفاده می‌کند.
­ به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی الحرمین واچ (alharamain watch )؛ کمیته بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان سعودی بر حج رژیم سعودی را به سوء استفاده از درآمدهای حاصل از مناسک حج متهم کرد.
عربستان سعودی مدعی خدمتگزاری حاجیان خانه خدا است اما واقعیت چیز دیگری است زیرا رژیم سعودی مالیات های بسیار سنگین تعیین می کند به گونه ای که همه حاجیان نمی توانند آن را پرداخت کنند از این رو هزاران حج گزار مجبورند از دیگران قرض بگیرند تا بتوانند فریضه حج را که پنجمین فریضه الهی است، ادا کنند .
بسیاری از زائران خانه خدا وقتی به شهر مکه مکرمه برای ادای مناسک حج می رسند و هزینه های بسیار سنگین را می بینند که باید پرداخت کنند، شوکه می شوند ، هزینه هایی مانند بلیط قطار مشعرها که قیمت آن به 250 ریال سعودی می رسد. همچنین قیمت کالاهای خدماتی همچون چادرهای عرفات، برق و آب و مالیات بسیاری از این خدمات بسیار بالاست.
یکی از حاجیانی که از کشور الجزایر به مکه مشرف شده است می گوید سفر آنها برای ادای مناسک حج با مشکلات زیادی همراه بوده است. محل اقامت این حاجیان نیز بسیار نامناسب بوده است و آنان قادر به تهیه غذا نبوده و مجبور بوده اند با هم شریک شوند تا غذای مناسب فراهم کنند. علاوه بر آن هزینه های مصرفی روزانه از جمله خدماتی که در مکه ارائه می شود مانند حمل و نقل، بسیار سنگین است.
این حاجی الجزایری افزود: البته برای ادای مناسک حج به بیت الله الحرام مشرف شده و قصد او از این سفر، گردشگری و سیاحت نبوده است. هرکس برای ادای مناسک حج به عربستان سعودی می آید، باید پول زیادی همراه داشته باشد تا بتواند هزینه های حج را پرداخت کند.
کمیته بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان سعودی بر حج همچنین تاکید کرد : رژیم سعودی و خاندان حاکم بر این کشور (آل سعود) از زاویه درآمدزایی به حج می نگرند ، بنابراین رژیم سعودی هیچ اهمیتی برای نیازهای حاجیان و محافظت از میراث اسلامی قائل نیست و آل سعود تنها به درآمدهای ناشی از حج فکر می کنند تا این درآمدها را پس از پایان موسم حج بین خود تقسیم کنند.
کمیته بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان سعودی بر حج، همچنین بر خواسته های مکرر خود در زمینه مشارکت مؤسسه ها و دولت های اسلامی در مدیریت حج و اماکن مقدس در حرمین شریفین تاکید کرد زیرا اهمال در مدیریت رژیم سعودی و سوء استفاده این رژیم از حج برای مقاصد و منافع اقتصادی، برای همه آشکار شده است.
این کمیته بین المللی تلاش می کند از رژیم سعودی برای مدیریت صحیح حرمین شریفین و اماکن مقدس اسلامی تضمین بگیرد تا با روشهای صحیح و مسالمت آمیز، از آثار و برکات دین مبین اسلام محافظت شود.
گفتنی است کمیته بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان سعودی بر حج، مؤسسه ای جهانی است که رصد راه و روش مدیریتی رژیم سعودی را بر مکان های مقدس و تاریخی در عربستان به عهده دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/13618/آل-سعود-حج-را-تنها-یک-منبع-درآمد-می‌بیند
بستن   چاپ