اخبار محرمانه
آمریکا رسماً ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده های اف-35 کنار گذاشت
پنجشنبه 27 تير 1398 - 02:03:43
اخبار محرمانه - فارس / دولت آمریکا شامگاه چهارشنبه رسماً با صدور بیانیه‌ای ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از پروژه ساخت جنگنده‌های اف-35 کنار گذاشت.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا شامگاه چهارشنبه رسماً با صدور بیانیه‌ای ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از پروژه ساخت جنگنده‌های اف-35 کنار گذاشت.
در بیانیه کاخ سفید آمده است: «متأسفانه تصمیم ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-400 موجب می‌شود ادامه مشارکت این کشور در [پروژه ساخت] اف-35 غیرممکن شود.»
کاخ سفید در این بیانیه مدعی شده اف-35 قابلیت همزیستی با سامانه‌ای که دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه ممکن است از آن برای گردآوری اطلاعات درباره قابلیت‌های پیشرفته این جنگنده استفاده کند را ندارد.
در این بیانیه همچنین آمده است: «ترکیه در 65 سال گذشته از جمله شریکان مورد اعتماد و قدیمی ما و متحد ما در ناتو بوده اما پذیرفتن اس-400 تعهدی را که تمامی متحدان ناتو برای دوری‌ کردن از سامانه‌های روسیه به یکدیگر داده‌اند، تضعیف می‌کند.»
سامانه پدافند موشکی اس 400 روسیه جزو یکی از بهترین سامانه‌های دفاعی در دنیا است. این سامانه روسی این قابلیت را دارد که در آن واحد، 72 هدف را رهگیری و در ارتفاعی بین 10 متر تا 27 کیلومتر منهدم کند.
این سامانه دفاعی به راه‌اندازی و شلیک سریع معروف است؛ به گونه‌ای که راه‌اندازی آن 5 دقیقه و شلیک آن 10 ثانیه زمان می‌برد. افزون بر این، رادارهای آن تا 700 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/135007/آمریکا-رسماً-ترکیه-را-از-پروژه-ساخت-جنگنده-های-اف-35-کنار-گذاشت
بستن   چاپ