اخبار محرمانه
احزاب بلژیکی خواستار خروج تسلیحات اتمی آمریکا از کشورشان شدند
چهارشنبه 26 تير 1398 - 21:41:15
اخبار محرمانه - فارس / به دنبال افشای نگهداری تسلیحات اتمی آمریکا در شماری از کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، احزاب این کشور از دولت خواستند تا در این زمینه توضیح دهد و این تسلیحات را از کشور خارج کند.
بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، احزاب سبز و سوسیالیست بلژیک از مقامات این کشور خواسته‌اند تا درباره از بین بردن کلاهک‌های اتمی که مشخص شده در 90 کیلومتری بروکسل نگهداری می‌شود،‌ موضع‌گیری کنند.
نمایندگان احزاب قصد دارند که این موضوع را در کمیته دفاعی پارلمان مطرح کنند. با این حال سخنگوی وزارت دفاع در این مورد گفت: «ما نباید و نمی‌توانیم درباره کلاهک‌های اتمی که در بلژیک انبار شده‌اند، صحبت کنیم.»
«ساموئل کوگولاتی» نماینده پارلمان از حزب سبز گفت که افشای تصادفی این اطلاعات تنها تائید کننده این راز برملا شده است که متحد اروپا سلاح‌های کشتار جمعی را در بلژیک مستقر می‌کند و در عین حال بر مذاکرات با مفهوم تاکید دارد.
وی گفت: «ما خواستار مذاکرات کاملا روشن هستیم.ما باید دروغگویی آنها را متوقف کنیم و به این دو رویی پایان دهیم.»
«ووتر دی فردینت» یکی دیگر از اعضای این حزب هم گفت: «آیا ما واقعا می‌خواهیم که با وجود فردی مثل دونالد ترامپ، تسلیحات کشتار جمعی در خاک ما بماند؟»
یکی از اعضای سوسیال‌دموکرات هم گفت: «بیشتر جهان برای خلع‌سلاح اتمی آمادگی دارد. بلژیک اینگونه نیست و این یکی از دلایلی است که ما جنگنده F-35 می‌خریم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که در این زمینه روشنگری شود. حزب سوسیال‌دموکرات می‌خواهد که بلژیک بلاخره به سمت خلع‌سلاح روی آورد.»
در گزارشی درباره جزئیات سیاست بازدارندگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یک سناتور کانادایی از کمیته امنیت و دفاع مجمع پارلمانی به صورت تصادفی چندین سایت را افشا کرد که آمریکا از آنها برای انبار کردن تسلیحات کشتار جمعی در اروپا استفاده می‌کند. در این فهرست به پایگاه‌هایی در ترکیه، آلمان، ایتالیا، هلند و بلژیک اشاره شده است.
بر اساس این سند، در مجموع 150 بمب اتمی آمریکا در پایگاه‌های نظامی در چندین کشور اروپایی و ترکیه نگهداری می‌شوند. در این سند طبقه بندی نشده فهرستی از پایگاه‌های نظامی در اروپا و ترکیه که در آن سلاح‌های اتمی آمریکا مستقر هستند، مشاهده می‌شود.در این فهرست نام پایگاه هوایی کلین بروگل بلژیک نیز به چشم می‌خورد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/134922/احزاب-بلژیکی-خواستار-خروج-تسلیحات-اتمی-آمریکا-از-کشورشان-شدند
بستن   چاپ