اخبار محرمانه
استرداد برادر بمب گذار حمله تروریستی منچستر به انگلیس
چهارشنبه 26 تير 1398 - 19:17:41
اخبار محرمانه - ایرنا / منابع انگلیسی روز چهارشنبه اعلام کردند هاشم برادر جوان تر سلمان عابدی بمب گذار حمله تروریستی منچستر که ده ها تن کشته بر جای گذاشت از لیبی به انگلیس مسترد شد.
این منابع می‌گویند که هاشم بلافاصله پس از حمله تروریستی و مرگبار منچستر در سال 1396، به اتهام همدستی با برادرش در لیبی دستگیر شد. انگلیس از همان موقع خواهان استرداد هاشم برای محاکمه در این کشور شده بود.
اسکای نیوز گزارش داد، یک سخنگوی سازمان اطلاعاتی طرابلس به خبرنگاران گفته است: می‌توانم تأیید کنم هاشم عابدی اکنون در هواپیما به سمت لندن در حرکت است. او بر اساس حکم دادگاه به انگلیس مسترد شده است.
در همین حال بی. بی. سی گزارش داد که او با هواپیمای ویژه دولت انگلیس راهی این کشور شده است.
وزارت کشور انگلیس تاکنون درباره این خبر اظهار نظری نکرده است.
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت "آرنا منچستر" در شمال انگلیس یکم خرداد 1396 صورت گرفت و بر اثر آن 22 کشته و 59 مجروح شدند.
پلیس منچستر اعلام کرد سلمان عابدی مظنون اصلی این حمله تروریستی در محل انفجار کشته شده است.
به دنبال این حادثه تروریستی سطح هشدار امنیتی در انگلیس به مرحله "بحرانی " که بالاترین حد شمرده می‌شود، افزایش یافت و شماری از نیروهای نظامی این کشور در نقاط حساس لندن از جمله اطراف کاخ باکینگهام مستقر شدند.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از سال 1393 و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح "شدید" (سطح چهار از مجموع پنج سطح) افزایش یافته که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
در صورتی که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»
انگلیس در سال 1396 شاهد 5 حمله تروریستی بود که در جریان ده‌ها تن کشته و صدها تن دیگر مجروج شدند.
در جریان آخرین حمله تروریستی که در ایستگاه قطار پارسونز گرین واقع در غرب لندن صورت گرفت، انفجار یک بمب دست‌ساز 30 تن مجروح برجای گذاشت که اکثر آن‌ها دچار سوختگی شدند. کارشناسان اعلام کردند، اگر بمب به‌طور کامل عمل کرده بود، ده‌ها تن کشته می‌شدند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/134856/استرداد-برادر-بمب-گذار-حمله-تروریستی-منچستر-به-انگلیس
بستن   چاپ