اخبار محرمانه
تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت با سرعت 100مگابیت
پنجشنبه 1 شهريور 1397 - 12:05:54
اخبار محرمانه - براین اساس این کمیسیون مصوبه شماره 254 خود در 17 اسفندماه که مربوط به تعرفه پهنای باند اینترنت می شود را، برای اینترنت باسرعت 100 مگابیت و بالاتر از آن، اصلاح کرد.
در این راستا بند زیر جایگزین بند 2 مصوبه شماره 4 جلسه شماره 254 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‏ شود:
- تعرفه پهنای باند اینترنت بر‏اساس نمودار تجمیع شده مصرفی مشتری، در تمام نقاط حضور شرکت ارتباطات زیرساخت (پاپ) و مطابق روش صدور صورت‏حساب بر مبنای اندازه­ گیری مصرف بالاترین پیک ماهانه (Burstable Billing ) و نیز بر مبنای گزارش سوئیچ دسترسی زیرساخت با میانگین 5 دقیقه­ ای و پس از حذف 5 درصد نمونه­ هایی که دارای بیشترین مقدار در ماه هستند (احتساب درصد نود و پنجم) محاسبه و به‏ صورت ماهانه دریافت می‏ شود.
شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است سرویس‌های حفاظت کننده از حملات را به­ صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد.
در مصوبه قبلی آمده بود: تعرفه پهنای باند اینترنت بر اساس گراف تجمیع شده مصرفی مشتری در هرPoP و برمبنای گزارش سوئیچ دسترسی زیرساخت و با میانگین پنج دقیقه ­ای و بیشترین پیک ماهانه محاسبه و به صورت ماهانه دریافت می شود. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز موظف است سرویس های حفاظت کننده از حملات (DD0S Mitigation و Black holing ) را به ­صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد و گزارش­ پیک­های نامتعارف را بررسی و در صورت لزوم از محاسبه خارج کند.
در همین حال بند زیر نیز، جایگزین بند 4 مصوبه شماره 4 جلسه شماره 254 کمیسیون شده و تبصره ذیل آن حذف می‏ شود:
- ملاک تعیین سطح تعرفه، ظرفیت فروخته شده به صورت تجمیع ترافیک هر مشتری در تمام نقاط‌ حضور شرکت ارتباطات زیرساخت بوده و محاسبات براساس ترافیک تجمیعی کشوری انجام خواهد شد.
در مصوبه قبلی آمده بود: ملاک تعیین سطح تعرفه، ظرفیت فروخته شده به صورت تجمیع ترافیک هر مشتری و صرفا در یک دروازه بین الملل(PoP) بوده و محاسبات بر این اساس انجام خواهد شد.
جدول تعرفه پهنای باند اینترنت برای سرعت 100 مگابیت و بالاتر از آن به شرح زیر است:
تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت با سرعت 100مگابیت
منبع: خبرگزاری مهر

http://www.SecretNews.ir/fa/News/12931/تغییر-تعرفه-پهنای-باند-اینترنت-با-سرعت-100مگابیت
بستن   چاپ