اخبار محرمانه
آغاز مرحله دوم طرح ساماندهی و توانمند سازی سفین قدیم تا یکماه آینده
سه شنبه 11 تير 1398 - 17:13:16
اخبار محرمانه - معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم طرح ساماندهی و توانمند سازی سفین قدیم، تا یکماه آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست بررسی موانع فعال سازی طرح ساماندهی و توانمندسازی سفین قدیم سه شنبه 11 تیر با حضور شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی، مجید ملانوروزی معاون گردشگری، محمد پورسینا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش و علی فائقی مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران و جمعی از مدیران سازمان و همچنین چند تن از بومیان جزیره کیش در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.
بر اساس این گزارش مشاور طرح ساماندهی و توانمندسازی سفین قدیم در خصوص روند طراحی این مجموعه با توجه به معماری ستنی و المان های بومی و بهسازی مساجد قدیمی در منطقه سفین، ساخت مجموعه فرهنگی، مکتب خانه و بازار خود اشتغالی بومیان در مرحله دوم طرح موارد متعددی را عنوان کرد.
امام جماعت اهل تسنن کیش در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه جدی به بافت فرهنگی منطقه سفین و تاکید بر فراهم شدن امکان توسعه و زیباسازی فضاهای فرهنگی و مذهبی در طرح ساماندهی سفین قدیم گفت: انتظار می رود در اجرای بخش های مختلف این طرح حفظ فرهنگ بومی و تقویت بنیه اقتصادی بومیان در اولویت باشد.
مصطفی خانزادی نیز با تاکید بر اینکه مرحله اول طرح ساماندهی و توانمندسازی سفین قدیم آماده بهره برداری است و تا دو هفته آینده برای واگذاری در اختیار معاونت گردشگری قرارمی گیرد گفت: برای واگذاری غرفه ها با کاربری عرضه صنایع دستی و سایر فعالیت های منطبق با فرهنگ بومی و آداب و رسوم منطقه، بومیان جزیره کیش در اولویت هستند.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه حاضران در این جلسه تا دو هفته آینده نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص اجرای مرحله دوم طرح اعلام می کنند افزود: پس از تایید شورای معاونان و مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش عملیات اجرایی مرحله دوم طرح ساماندهی و توانمند سازی سفین قدیم تا یکماه آینده آغاز می شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تاکید برضرورت انطباق این طرح با معماری بومی کیش گفت: نباید در توسعه صنعت گردشگری فضای سنتی شهرها تخریب شود.
وی حفظ معماری و فضای سنتی در جزیره کیش را یکی از عوامل موثر در جذب گردشگران داخلی و خارجی برشمرد.
همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در توسعه سفین قدیم توجه به فرهنگ و علایق بومیان ضروری است گفت: سفین این ظرفیت را دارد که به یکی از جاذبه های ارزشمند گردشگری کیش مبدل شود و همکاری بومیان مهم ترین عامل تحقق این امر است.
سعید پور علی با بیان اینکه تسریع در روند اجرا و بهره برداری از این طرح بسیارمهم است افزود: با توجه به اینکه بومیان همیشه همراه و همدل بوده اند، در اجرای این طرح نیز توجه جدی به بهبود وضعیت اقتصادی بومیان، توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی و حفظ فضا و المان های سنتی تعامل بومیان را با مجریان طرح تقویت می کند.
نمایندگان بومیان جزیره هم که در جلسه حضور داشتند مواردی از جمله در اولویت قرار دادن بومیان برای بهره برداری اقتصادی از بخش های مختلف طرح ساماندهی و توانمندسازی سفین قدیم، توجه جدی به توسعه فضا های فرهنگی از جمله مکتب خانه و بهینه سازی فضای مساجد موجود در منطقه را عنوان کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/126307/آغاز-مرحله-دوم-طرح-ساماندهی-و-توانمند-سازی-سفین-قدیم-تا-یکماه-آینده
بستن   چاپ