اخبار محرمانه
آقای رئیسی لطفا ما را امیدوار نگه دارید!
پنجشنبه 6 تير 1398 - 14:44:00
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -
آقای رئیسی لطفا ما را امیدوار نگه دارید!
k ٥.٨
١
الف / متن پیش رو در الف منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
انتخاب حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی برای ریاست قوه قضائیه با استقبال گروه ها و جناح های سیاسی مختلف مواجه شد. حتی اصلاح طلبان و طرفداران دولت که در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 96، انتقادات تند و به دور از انصاف از وی مطرح کرده بودند نیز به پیشواز تغییر جدید رفتند.
اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم، اقدامات مناسبی در دستگاه قضائی در کمتر از چهار ماه گذشته که از ریاست ایشان می گذرد انجام شده است.
حال اگر مبنای ارزیابی ، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی آقای رئیسی در روز 2 تیرماه قرار گیرد نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت و آن را تحسین نکرد{اینجا بخوانید} لازم است برای درک بهتر این گفته، برخی سخنان رئیس قوه قضائیه را مرور کرد:
* فاصله داشتن قوه قضائیه از نقطه مطلوب
* تلاش برای کاهش ورودی بسیار زیاد پرونده ها به دستگاه قضایی
* کاهش حساب های قوه به 5 حساب و اطلاع رسانی عمومی درباره درآمدها و هزینه های آنها
* تصمیم قاطع برای مبارزه با فساد در قوه قضائیه و بیرون از قوه
* پیگیری قتل یک زندانی سیاسی در فشافویه و برخورد با کوتاهی و غفلت احتمالی مأموران
البته این موضوع نیز گفتنی است که در ماجرای قتل زندانی سیاسی در فشافویه، قوه قضائیه می توانست خیلی سریع تر واکنش نشان دهد و به ماجرا ورود کند اگر چه بعد از آن، اقدامات مناسبی داشته است. بخصوص اینکه به گفته رئیسی هئیتی نیز برای دلجویی به دیدار به خانواده مقتول رفته است.
با این شرایط و با توجه به حدود 110 روزی که از ریاست جدید در قوه قضائیه می گذرد باید اذعان کرد که این قوه در مسیر مناسبی قرار گرفته است. ناگفته پیداست قضاوت فعلی درباره آقای رئیسی بیشتر بدلیل نوع گفتمانی است که وی در پیش گرفته و قرار است سیاست های و برنامه های خود را در قوه بر اساس آن پیاده کند.
اگر چه بازگشت و بهره گیری از گفتمان انقلاب در زمانه ای که برخی از مسئولان از گفتمان واقعی انقلاب و مردم فاصله گرفته اند جای خوشحالی بسیار دارد اما ابراز رضایت واقعی و اظهارنظر مستند و بر اساس آمار چند ماه دیگر حاصل می شود. به عبارتی از چند ماه دیگر ارزیابی عملکرد قوه قضائیه نه بر پایه گفته ها و سخنان رئیس قوه بلکه بر اساس اقدامات عملی و تاثیرات عینی آن اقدامات سنجش خواهد شد. آن زمان است که می توان با قاطعیت گفت آیا آقای رئیسی در مدیریت قوه قضائیه موفق بوده اند یا خیر؟
رئیس قوه نیز حتماً حق می دهد در دوره ای که برخی مقامات در جمهوری اسلامی صرفاً حرف می زنند و از بایدها می گویند فعلاً قضاوت منطقی و اصولی خود را به ماه های آینده واگذار کنیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/123581/آقای-رئیسی-لطفا-ما-را-امیدوار-نگه-دارید!
بستن   چاپ