اخبار محرمانه
سنایی: همکاری‌های ایران و روسیه افزایش خواهد یافت
پنجشنبه 6 تير 1398 - 14:16:33
اخبار محرمانه - مهر / سفیر ایران در روسیه گفت: سیاست شرقی در دنیا تقویت خواهد شد و تحولات دنیا به شکلی است که اهمیت همکاری‌های ایران و روسیه افزایش خواهد یافت.
سومین دور گفتگوهای تخصصی ایران و روسیه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی به پایان رسید.
در این دور از گفتگوها طرفین با تمرکز بر موضوعات مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور و همچنین همکاریهای منطقه ای و بین المللی ضمن تشریح نقطه نظرات خود به ارایه راهکارها و پیشنهاداتی برای حل مشکلات موجود و تقویت و توسعه بیشتر روابط پرداختند.
در مراسم اختتامیه این گفتگوها مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه نیز ضمن اشاره به موضوعات متنوعی که در این دور از گفتگوها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت بر لزوم تقویت گفتگوهای صریح و صادق بین دو کشور تاکید کرد.
سنایی همچنین با توجه به ضرورت گسترش این گونه از گفتگوها، بر وجود روایتهای مختلف بین دو طرف در خصوص مسائل جهان، منطقه و مسائل پیرامونی اذعان کرد و با اشاره به اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته این فعالیت‌ها را بویژه در بحث مربوط به درگیر کردن بخشهای غیر دولتی در توسعه و تعمیق روابط ناکافی دانست.
وی اظهار داشت: باور دارم سیاست شرقی در دنیا تقویت خواهد شد و تحولات دنیا به شکلی است که اهمیت همکاری‌های ایران و روسیه افزایش خواهد یافت. مجموع همکاری‌های ایران و روسیه در آرایش جدید منطقه ای و بین المللی تاثیر گزار است و نظم جدید بین المللی از همکاری‌های دو کشور متاثر خواهد بود.
گفتگوهای تخصصی ایران و روسیه هر ساله از سوی باشگاه مباحثه ای والدای و دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه ایران در تهران و مسکو برگزار می شود.
در این گفتگوها کارشناسان و صاحبنظران و برخی مسئولان دولتی دو کشور به بحث و گفتگوی صریح در خصوص مهمترین موضوعات روابط دو جانبه، همکاریها و تحولات منطقه ای و جهانی پرداخته و راه های تقویت این همکاریها را مورد بحث و بررسی قرار داده و راهکارهایی را برای این مشکلات و تقویت بیشتر روابط ارایه می دهند.
در نشست امسال سه محور روابط دو جانبه، تحولات منطقه ای و رویکردهای بین المللی در دستور کار گفتگوها و میز گردها قرار داشت که با توجه به تحولات مهم منطقه خاورمیانه و اقدامات یکجانبه و مغایر موازین بین المللی آمریکا که صلح و امنیت جهانی را به مخاطره انداخته، این دور از گفتگوها از اهمیت خاصی برخوردار بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/123534/سنایی--همکاری‌های-ایران-و-روسیه-افزایش-خواهد-یافت
بستن   چاپ