اخبار محرمانه
کنفرانس منامه؛ پروژه خطرناک سیاسی با پوشش اقتصادی
پنجشنبه 6 تير 1398 - 04:36:52
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١.٦
٠
آخرین خبر / کنفرانسی درباره فلسطین، که مقامات فلسطینی در آن حضور نداشتند اما برخی کشورهای عربی در آن شرکت کردند. کنفرانس منامه با عنوان "صلح برای رونق اقتصادی" برای ارائه آنچه واشنگتن "طرح توسعه اقتصادی در اراضی فلسطینی" نامیده برگزار شد. جرد کوشنر ، داماد و مشاور ترامپ و پدرخوانده این طرح، برنامه ای 40 صفحه ای ارائه کرد و مدعی شد این راه حل مشکلات اقتصاد فلسطین و کشورهای همجوار آن است. او همچنین در سخنرانی اش برخی مشخصات آنچه "معامله قرن" خوانده می شود را ترسیم کرد و گفت این طرح را بهتر است فرصت قرن نام گذاری کنیم. این در حالی است که فعلا ایالات متحده از بررسی جنبه سیاسی این طرح خودداری کرده است.
اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به کنفرانس بحرین گفت: "این کنفرانس که در منامه برگزار می شود، یک کنفرانس سیاسی با پوشش اقتصادی است و معامله قرن به دنبال رسیدن به این هدف هاست؛ اول زمینه سازی برای نابودی قضیه فلسطین، دوم چراغ سبز به دشمن صهیونیستی برای گسترش اشغالگری اش و سیطره بر همه کرانه باختری. سوم گشودن درب عادی سازی روابط با اسرائیل بین دولت های عربی و دولت اشغالگر.
مخالفت مردم و رهبران سیاسی فلسطین با کنفرانس بحرین با موج خشم علیه این کنفرانس در شبکه های اجتماعی همراه شده است. مصر، امارات، عربستان، قطر، مراکش و اردن به همراه بحرین کشورهای مشارکت کننده در این کنفرانس می باشند . برخی از کشورهای عربی این کنفرانس را تحریم کردند و برخی دیگر از کشورها بدون اعلام موضع از حضور خودداری کردند. کویت از جمله کشورهایی بود که علیه این کنفرانس موضع گرفت. مرزوق الغانم رییس مجلس کویت در سخنانی اظهار داشت: "کنفرانس منامه با مشارکت صهیونیست ها به دنبال تثبیت و مشروع سازی اشغالگری و تحمیل هزینه و بار سنگین آن بر کشورهای خلیج فارس و کشورهای عربی است."

http://www.SecretNews.ir/fa/News/123366/کنفرانس-منامه؛-پروژه-خطرناک-سیاسی-با-پوشش-اقتصادی
بستن   چاپ