اخبار محرمانه
پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - 17:41:02
اخبار محرمانه - آب مصرفی 45 روستا با تعمیرات خط 32 اینچ آب سردشت در کمتر از یک شبانه‌روز از سوی شرکت نفت و گاز آغاجاری به پایداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: تأسیسات آب‌رسانی سردشت مربوط به شرکت نفت و گاز آغاجاری با استحصال آب از هفت حلقه چاه با ظرفیت هر چاه روزانه 6 هزار متر مکعب، تأمین آب حدود 45 روستای مسیر خط 75 کیلومتری 32 اینچ، تأسیسات صنعتی مسیر و تأمین بخشی از آب شهر امیدیه را به عهده دارد.
وی افزود: از بهمن‌ماه 1402 گزارش نشت شدید آب از خط 32 اینچ خروجی چاه‌های آب واقع در زیر جاده سردشت بهبهان - گچساران اعلام شد که سبب هدر رفت 7 هزار متر مکعب آب می‌شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: به دلیل ترانزیتی بودن محور سردشت بهبهان - گچساران به‌عنوان گذرگاه استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد و عبور روزانه 7هزار تردد از این مسیر، مجوز انسداد جاده به درخواست شرکت آغاجاری و با همکاری نماینده شهرهای بهبهان و آغاجاری در مجلس، فرمانداری بهبهان، بخشداری زیدون و اداره کل راهداری و پلیس راه استان میسر شد.
تقی‌زاده تصریح کرد: با توان شبانه‌روزی همکاران و اقدام‌های جهادگونه به کمک یک تیم 150 نفری، در یک عملیات که پیش‌بینی می‌شد حداقل 72 ساعت زمان نیاز داشته باشد، موفق شدیم طی مدت 24 ساعت کار برش و خاکبرداری جاده به طول 30 متر، عمق 4 متر، عرض 3 متر انجام و لوله 30 اینچ فرسوده جداسازی و لوله غلاف 42 اینچ به طول 36 متر و لوله جریانی 30 اینچ جدید به طول 40 متر جوشکاری و با نصب فلنج در دو سر لوله به شکل اسپول آماده و جای‌گذاری شد.
وی گفت: عملیات سنگ‌کاری، گذاشتن دال بتنی، خاک‌ریزی و آسفالت نیز بلافاصله آغاز و در ساعت 6 صبح 30 فروردین‌ماه جریان آب برقرار و آب‌رسانی با راه‌اندازی هفت حلقه چاه و آب‌دهی حدود 40 هزار متر مکعب در روز آغاز شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1221175/پایداری-آب-مصرفی-45-روستا-با-عملیات-جهادی-صنعت-نفت
بستن   چاپ