اخبار محرمانه
تئاتر کانون به استقبال شب‌های قدر رفت
شنبه 11 فروردين 1403 - 09:20:36
اخبار محرمانه - مهر / معاون تئاتر کانون پرورش فکری با اشاره به آغاز ویژه‌برنامه‌های مرکز تئاتر کانون به مناسبت شب‌های قدر اعلام کرد ماه مبارک رمضان و سیره و زندگانی حضرت علی (ع) موضوعات مدنظر این برنامه‌ها هستند.
سعید زین‌العابدینی معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان درباره ویژه‌برنامه‌های مدنظر کانون به مناسبت فرارسیدن شب‌های قدر و مختص گروه سنی کودک و نوجوان، به خبرنگار مهر گفت: از روز 10 فروردین در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون ویژه‌برنامه‌های «پرده‌های علوی» را در نظر گرفته‌ایم که از ساعت 17 تا 18:30 برگزار می‌شوند. این برنامه‌ها تا 14 فروردین ادامه دارند.
وی توضیح داد: گروه «شاهچراغ» در محوطه باز مرکز تئاتر کانون در این ایام به اجرای تعزیه که متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان طراحی شده، می‌پردازد. همچنین به مانند سنوات گذشته پرده‌خوانی و نقالی هم داریم که توسط محمدرضا معجونی، امیرحسین انصافی و داود کاووسی اجرا می‌شوند. موضوعات مدنظر پرده‌خوانی و نقالی نیز ماه مبارک رمضان و سیره و زندگانی حضرت علی (ع) است که متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان بیان می‌شوند.
زین‌العابدینی درباره دیگر برنامه‌های «پرده‌های علوی»، افزود: ما قصه‌گویی و مناجات‌خوانی هم داریم که توسط صادق کیانی‌مقدم طراحی و توسط هنرمندانی چون الهه تاجیک و کیمیا یعقوبی اجرا می‌شوند.
وی یادآور شد: کیمیا یعقوبی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که الان دانشجوی تئاتر شده است و الهه تاجیک نیز از مربیان کانون است که هر دوی این هنرمندان به اجرای قصه‌گویی و مناجات‌خوانی می‌پردازند.
زین‌العابدینی ادامه داد: همچنین در این برنامه‌ها به معرفی کتاب‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و همچنین سیره و زندگانی حضرت (ع) که از تولیدات انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان هستند، می‌پردازیم.
معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان درباره تداوم اجراهای برنامه‌های مختص گروه کودک و نوجوان در محوطه باز پیرامون مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، تاکید کرد: ما برای محوطه باز مرکز تئاتر کانون در فصل تابستان ویژه‌برنامه تابستانه را مدنظر داریم که طی آن نمایش‌های محیطی در این فضا اجرا می‌شوند. اکثر مراسم آیینی، ملی و مذهبی‌مان را هم نظیر ماه محرم، دهه کرامت، دهه فجر، و بازگشایی مدارس در فضای باز مرکز برگزار می‌کنیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1215682/تئاتر-کانون-به-استقبال-شب‌های-قدر-رفت
بستن   چاپ