اخبار محرمانه
چشم امید اوکراین به آمریکا
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 23:40:25
اخبار محرمانه - ایرنا / دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین درحالی که کنگره آمریکا هنوز بسته کمک 60 میلیارد دلاری برای کی یف را تایید نکرده است، روز سه شنبه گفت که واشنگتن به کشورش کمک خواهد کرد.
به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "آناتولی انگلیسی", کولبا در یک کنفرانس خبری آنلاین به خبرنگاران گفت: " من فکر می کنم کمک های آمریکا خواهد آمد. دوم، ما شاهد هستیم که شرکای اروپایی اوکراین به طور قابل توجهی تولید و خرید نظامی از کشورهای ثالث برای کمک به اوکراین را افزایش داده اند. "
کولبا با بیان اینکه تلاش‌های شرکای اروپایی شکاف ایجاد شده در تأخیر تصمیم گیری کنگره آمریکا را برطرف می کند، گفت که حمایت های اروپا مشکل را به طور کامل حل نمی‌کند، اما به حفظ فشار بر ارتش روسیه کمک می‌کند.

اخبار محرمانه

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در حالیکه ارائه بسته‌های کمکی واشنگتن به کی‌یف به علت مخالفت کنگره به بن بست رسیده، گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد اوکراین در جنگ شکست بخورد.
آستین امروز سه‌شنبه در افتتاحیه نشست حامیان بین المللی اوکراین در آلمان گفت: ایالات متحده اجازه نخواهد داد اوکراین شکست بخورد.
این در شرایطی است که ارائه کمک‌های بیشتر در کنگره متوقف شده و نیروهای اوکراینی با کمبود مهمات مواجه هستند.
مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان کمک 60 میلیارد دلاری به اوکراین را مسدود کرده و دولت جو بایدن هشدار داده است که بسته اخیر 300 میلیون دلاری تنها چند هفته دوام خواهد آورد.
وزیر دفاع آمریکا گفت: ما مصمم هستیم تا منابع مورد نیاز اوکراین را برای مقاومت در برابر تجاوزات روسیه فراهم کنیم.
واشنگتن هفته گذشته از یک بسته 300 میلیون دلاری کمک به اوکراین خبر داد، اما آستین گفت که این کمک تنها به دلیل صرفه جویی در خریدهای اخیر امکان پذیر شد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: برای ما بسیار مهم است که کنگره به زودی تمام مراحل لازم را تکمیل کند و تصمیم نهایی را در مورد کمک به کی‌یف بگیرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1213288/چشم-امید-اوکراین-به-آمریکا
بستن   چاپ