اخبار محرمانه
درخواست نیجر از آمریکا برای ارائه یک جدول زمانی برای خروج نیرو‌های خود از منطقه آگادز
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 11:53:31
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / دولت نیجر خواستار یک جدول زمانی برای خروج نیرو‌های آمریکا از منطقه آگادز در این کشور شد.
یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.
این منبع به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: آمریکایی‌ها باید پیشنهادی را در مورد طرح خروج نیرو‌های خود از این کشور به دولت نیجر ارائه کنند، چرا که فقط آنها می دادند که در نیجر چه دارند.
وی افزود: آن‌ها باید پیشنهادی را برای خروج نیروهای خود به ما ارائه دهند و آن را با دولت نیجر برای دستیابی به توافق در میان بگذارند.
 این منبع همچنین تاکید کرد که پس از لغو قرارداد همکاری نظامی با آمریکا، نیرو‌های آمریکایی دیگر حق انجام هیچ گونه آموزش یا تحرکی در خاک نیجر را ندارند و لغو این توافق به معنای ممنوعیت همه فعالیت‌های آنهاست.

این در حالی است که سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون در واکنش به اقدامات دولت نیجر در قبال نیروهای آمریکایی مدعی شده است: هیچ مهلتی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر وجود ندارد.
سخنگوی پنتاگون دیروز دوشنبه در اظهاراتی افزود: از بیانیه روز گذشته نیجر مبنی بر پایان همکاری نظامی با آمریکا و حضور نظامی آمریکا در این کشور مطلع شدیم.
او با اشاره به اینکه کشورش از طریق مجاری دیپلماتیک در حال تلاش برای دریافت شفاف‌سازی از نیجر در این زمینه است، از روابط نیجر، روسیه و ایران ابراز نگرانی کرد. 
روز شنبه، دولت نیجر توافقنامه همکاری نظامی با آمریکا را که به سال 2012 باز می‌گردد، یک روز پس از سفر سه روزه مقامات ارشد آمریکایی به نیامی، لغو کرد.
 آمادو عبر الرحمان، سخنگوی دولت نیجریه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت نیجر با در نظر گرفتن خواسته‌ها و منافع مردم، با تمام مسئولیت تصمیم گرفته تا به طور فوری توافقنامه مربوط به وضعیت پرسنل نظامی ایالات متحده و کارمندان غیرنظامی آن در قلمرو نیجر را لغو کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1213106/درخواست-نیجر-از-آمریکا-برای-ارائه-یک-جدول-زمانی-برای-خروج-نیرو‌های-خود-از-منطقه-آگادز
بستن   چاپ