اخبار محرمانه
رسانه بلژیکی: ایران با موفقیت ناوگان تانک «ام-60» خود را نوسازی کرده است
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 22:17:22
اخبار محرمانه - فارس / ارتقای تانک‌های «ام-60» توسط نیروهای مسلح ایران نشان‌دهنده رویکرد راهبردی برای استفاده از سرمایه‌های نظامی موجود و ترکیب فناوری نوین برای مقابله با چالش‌های دفاعی است.
ویدئویی به تازگی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که گام‌های مهم ایران در نوسازی «تانک ام-60 پاتن» را به نمایش می‌گذارد. وبگاه بلژیکی «آرمی ریاکاگنیشن» روز دوشنبه نوشت، این پیشرفت در 15 مارس 2024 فاش شد و مجموعه‌ای از اقدامات مهم ایران با هدف تقویت اثربخشی رزمی و قابلیت‌های دفاعی این تانک را برجسته می‌کند.
بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح ایران در حال حاضر ناوگانی از تانک‌های ام-60 را در خدمت دارند. تصمیم برای ارتقای این ناوگان بر قصد ایران برای حفظ و ارتقای این تانک و افزایش کارایی سخت افزار نظامی موجود خود در جنگ‌های امروزی تاکید می‌کند.
پس از انقلاب اسلامی در سال 1979، دسترسی ایران به تجهیزات نظامی غرب قطع شد و این امر باعث شد این کشور به منابع دیگر برای تجهیزات نظامی روی آورد و توسعه تسلیحات خود را آغاز کند. نوسازی‌ تانک ام-60 شامل پیشرفت‌های قابل‌توجه در صفحات زرهی اضافی روی بدنه و برجک است که محافظت عالی برابر سلاح‌های ضد تانک را فراهم می‌کند. این ارتقا همچنین شامل ی سپر محافظ برای لوله اسلحه برای اطمینان از عملکرد مطلوب و ایمنی خدمه در طول عملیات است. یک پیشرفت قابل توجه دیگر ارتقا برجک است که قدرت شلیک و انعطاف پذیری تانک را افزایش می‌دهد. استفاده از تانک‌های ام-60، همراه با تلاش برای ارتقای این ناوگان، نشان‌دهنده رویکرد راهبردی ایران برای استفاده از سرمایه‌های نظامی موجود خود و در عین حال ترکیب فناوری نوین برای مقابله با چالش‌های دفاعی حال حاضر است. 


http://www.SecretNews.ir/fa/News/1213018/رسانه-بلژیکی--ایران-با-موفقیت-ناوگان-تانک-«ام-60»-خود-را-نوسازی-کرده-است
بستن   چاپ