اخبار محرمانه
نخستین واکنش کاخ سفید به پیروزی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات
يکشنبه 27 اسفند 1402 - 23:22:41
اخبار محرمانه - فارس / کاخ سفید آمریکا یکشنبه شب در اولین واکنش به پیروزی رئیس جمهور روسیه مدعی شد انتخابات این کشور آزادانه نیست.
کاخ سفید آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در نخستین واکنش به پیشتازی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست جمهوری روسیه و پیروزی محتمل او مدعی شد:«بدیهی است با توجه به اینکه پوتین مخالفان را زندانی کرده و دیگران را از رقابت علیه خود منع کرده ،انتخابات روسیه نه آزادانه و نه عادلانه است.»
بر اساس این گزارش، پس از شمارش 24.4 درصد آرا، ولادیمیر پوتین توانسته حدود 88 درصد آرا را بدست بیاورد.برخی منابع خبری اعلام کردند که وتین رسما برنده انتخابات روسیه اعلام شد.

ولادیمیر پوتین با پایان انتخابات این کشور برای شش سال دیگر به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد. شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز گزارش کرد، یکی از اولین کسانی که به پیروزی پوتین واکنش نشان داد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بود که پوتین را به شبیه سازی انتخابات متهم کرد. این در حالی است که پوتین در این انتخابات با سه نامزد دیگر رقابت کرد خبرگزاری «رویترز» نیز نوشت، بر اساس اولین نتایج رسمی پس از بسته شدن مکان‌های رای گیری نشان داده شد، ولادیمیر پوتین با کسب 87.97 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری روسیه شده است.
رویترز در گزارش خود نوشت،پوتین 71 ساله و بیش از دو دهه در قدرت است. رأای‌دهندگان واجد شرایط روسیه از بامداد جمعه گذشته برای شرکت در انتخابات سه روزه ریاست جمهوری پای صندوق های رای رفتند. 

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1212735/نخستین-واکنش-کاخ-سفید-به-پیروزی-«ولادیمیر-پوتین»-در-انتخابات
بستن   چاپ