اخبار محرمانه
بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو
شنبه 26 اسفند 1402 - 15:57:13
اخبار محرمانه - ایسنا / روزنامه آمریکایی نوشت از آغاز جنگ غزه، رئیس‌جمهور آمریکا بارها روابط میان واشنگتن-تل‌آویو را «تزلزل‌ناپذیر» خوانده اما روابط 50 ساله میان آن‌ها هر روز بدتر می‌شود و به دلیل اهداف متفاوت آن‌ها در جنگ در «بحران جدی» به سر می‌برد.
به گزارش ایسنا، روابط پرتنش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که واشنگتن و تل‌آویو چگونه با طولانی شدن جنگ غزه، از یکدیگر دور می‌شوند و ظاهرا روابط آن‌ها به سمت «شکافی علنی» گام برمی‌دارد؛ روابطی که زمانی «آهنین» به نظر می‌رسید.
«ایتامار رابینوویچ» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در ایالات متحده گفت: «بحران بسیاری جدی در روابط آمریکا و اسرائیل وجود دارد».

بایدن که حامی تمام‌عیار تل‌آویو در جنگ بوده است، حالا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و انجام اقدامات بیشتر برای غیرنظامیان به نتانیاهو فشار آورده که شاید از تحویل تسلیحات واشنگتن به تل‌آویو خودداری کند. هم‌چنین روسای آژانس اطلاعاتی ایالات متحده علنا در کنگره هشدار داده‌اند که آینده سیاسی نتانیاهو در «خطر جدی» قرار دارد.
در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون، بیش از 32 هزار نفر شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. محاصره تمام‌عیار مردم غزه نیر باعث بروز بحران در این باریکه خصوصا مناطق شمالی آن شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1212263/بحران-جدی-در-روابط-آهنین-واشنگتن-تل‌آویو
بستن   چاپ