اخبار محرمانه
سرمقاله ایران/ آنها به هر حال شلیک می‌کنند
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 08:12:18
اخبار محرمانه - ایران / « آنها به هر حال شلیک می‌کنند » عنوان یادداشت روزنامه ایران به قلم سعید مستغاثی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 چه آدم فضایی باشی، چه کینگ کنگ و گودزیلا یا آواتار و مرد جیوه‌ای و یا انسان و... آنها به هر حال شلیک می‌کنند. این تصویر مربوط به پس از خودسوزی آرون بوشنل، خلبان 25 ساله و عملیاتی نیروی هوایی امریکاست که در اعتراض به نسل‌کشی در غزه، در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خود را به آتش کشید و سوخت.
او قبل از آتش زدن در ویدیویی به صورت زنده گفت: «من دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود.»به گزارش نیویورک تایمز، او سپس مایعی شفاف را روی خود ریخت و با فریاد «فلسطین را آزاد کنید» خود را آتش زد.
اما آنچه در این تصویر قابل تأمل است، نشانه رفتن یک پلیس امریکا با اسلحه به سمت جسد سوخته آن خلبان جوان است که گویی همین الان مثل آن مرد جیوه‌ای فیلم «ترمیناتور 2: روز داوری»، دوباره آن ذرات سوخته به هم پیوسته، سرهم شده و مجدداً آرون بوشنل شکل می‌گیرد! البته چندان هم تقصیر آن پلیس و حتی فرماندهانش که دستور داده‌اند، نیست! اینها همه از تماشای زیاد فیلم‌های هالیوودی آن هم از نوع به اصطلاح علمی/تخیلی می‌آید.
اگر شما هم این گونه فیلم‌ها را دیده باشید، یادتان هست مثلاً وقتی آدم فضایی‌ها به روی زمین می‌آیند یا کینگ کنگ ظاهر شده یا گودزیلا از آب بیرون آمده و به نیویورک حمله می‌کند یا آواتارها در سیاره پاندورا، مانع غارت منابع آنجا می‌شوند (و البته در همه این موارد ارتش با همه تجهیزات نظامی مانند تانک و توپ و جنگنده به میدان می‌آید) و یا در یک بزرگراهی، اتومبیلی به دلیل سرعت بالا، توسط پلیس متوقف شده و راننده‌اش برخلاف دستور، ناگهان دستش را بی‌مورد حرکت می‌دهد و یا... .

در همه این حالات آن پلیس یا نیروهای ارتشی که با تانک و توپ و هواپیما آمده‌اند، بدون توجه به اینکه فی‌المثل با چه هدفی مواجه هستند و بدون تحلیل آنکه آیا گلوله‌هایشان مثلاً به هیولاهای اسکای نت در فیلم «ترمیناتور» کارگر می‌افتد یا حتی زخمی بر بدن کینگ کنگ و گودزیلا می‌اندازد یا برای آن ماشین‌های غول‌پیکر «ترانسفورمرز» مانعی ایجاد می‌کند و یا بر آن آدم مریخی‌های فیلم «مریخ حمله می‌کند» که با یک اشاره همه چیز را از بین می‌برند، می‌تواند مؤثر باشد و یا... .
بله در تمامی این موارد و البته صدها مورد دیگر مانند زامبی‌های لایعقل، فقط نشانه رفته و شلیک می‌کنند و فرمانده‌شان هم بی‌محابا فریاد می‌کشد که: Go,Go,Go یا Fire
,Fire Fire

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1206370/سرمقاله-ایران--آنها-به-هر-حال-شلیک-می‌کنند
بستن   چاپ