اخبار محرمانه
گزینه ایران در صورت شکست اینستکس
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 20:31:09
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ایران در حال گفت‌وگو با روسیه و چین در خصوص ایجاد مکانیسمی در صورت شکست اینستکس است.
به گزارش رویترز، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به روسیه سفر کرده است در مصاحبه با خبرگزاری روسی تاس اعلام کرد ایران در حال گفت‌وگو با روسیه و چین برای ایجاد یک مکانیسم احتمالی در صورت شکست ساز و کار مالی اروپا (اینستکس) است.
شمخانی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران قصد دارد حجم عملیات مالی با روسیه و چین را در صورت شکست اینستکس افزایش دهد، گفت: بله طبعا و این روند طبیعی است.
او در ادامه افزود: اکنون گفت‌وگو‌هایی با دو طرف در جریان است و نظرات بسیاری وجود دارد؛ اما اکنون نمی‌توان در خصوص همه چیز صحبت کرد؛ مگر آنکه این نظریات قابلیت اجرایی شدن را داشته باشند.
شمخانی همچنین با اشاره به روند کُند اجرایی شدن اینستکس، گفت: این حقیقتی است که اراده کافی برای اجرای این سازوکار وجود ندارد.
گفتنی است انگلیس، فرانسه و آلمان (سه کشور اروپایی که در توافق هسته‌ای با ایران مشارکت داشتند) در ژانویه سال جاری میلادی از تشکیل یک سیستم ویژه معاملات مالی با ایران به نام اینستکس خبر دادند؛ سازوکاری که تا هم اکنون نیز اجرایی نشده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/120311/گزینه-ایران-در-صورت-شکست-اینستکس
بستن   چاپ