اخبار محرمانه
انصارالله دست به افشاگری زد
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 19:00:19
اخبار محرمانه - فارس / پس از اتهاماتی که مدیر «برنامه جهانی غذا» علیه انصارالله مطرح کرد، سخنگوی این جنبش بدون نام بردن از طرفی خاص اعلام کرد، برخی سازمان‌ها در قالب برنامه‌های انسانی در یمن، با سازمان‌های اطلاعاتی بین‌المللی کار می‌کنند.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله اعلام کرد، برخی طرف‌ها و سازمان‌ها وجود دارند که با دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی کار می‌کنند و اطلاعات را به کشورهای متجاوز به یمن تحت عنوان «کار انسانی» می‌فروشند.
بر اساس گزارش وب‌سایت «انصارالله»، عبدالسلام ادامه داد: این سازمان‌های مشکوک نمی دانند که ملت یمن از بازی‌های آنها کاملا آگاه است و از اشک تمساح و تظاهر به انسانیت فریب نمی‌خورد.
وی تصریح کرد، این سازمان‌ها باید بدانند و کمک‌هایشان نیاز حدود 30 میلیون یمنی به غذا، دارو و ضروریات اساسی را برآورده نمی‌کند.
عبدالسلام خطاب به این سازمان‌ها گفت: اگر به حل وضعیت انسانی در یمن اصرار دارید باید انگشت اتهام خود را به سمت عاملان محاصره یمن که باعث این فاجعه هستند، دراز کنید؛ کمک‌های انسانی شما از معنای انسانیت، تهی است.
این عضو انصارالله تأکید کرد: کسی که به کشورهای متجاوز (به یمن) سلاح می دهد و جنایت‌هایش را می‌پوشاند شایسته ارائه کمک‌های انسانی نیست و اگر این کار را انجام دهد برای اهداف غیرانسانی است.
عبدالسلام در پایان گفت: بار دیگر از این طرف‌ها و سازمان‌ها که در یمن مشغولند، دعوت می‌کنیم به کار انسانی به دور از سوءاستفاده سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی متعهد باشند.
«دیوید بیسلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا دوشنبه (17 ژوئن - 27 خرداد) در جلسه شورای امنیت از احتمال تعلیق احتمالی در ارسال کمک‌های انسانی به یمنی‌ها در هفته جاری سخن گفت و اتهاماتی علیه انصارالله مطرح کرد.
وی در ادامه خطاب به انصارالله گفت: «فقط بگذارید کار خودمان را بکنیم».
این اظهارات با واکنش مقامات یمنی روبرو شد. «عبدالمحسن الطاووس» رئیس کمیته مذکور در این کنفرانس اعلام کرد: از برنامه جهانی غذا خواستیم به فساد مالی و غذایی پایان زیرا این اموال اعطایی از طرف‌های کمک‌کننده، حق ملت یمن است و برنامه جهانی غذا یک میانجی برای رساندن این اموال به ملت عزیز و باکرامت یمن است.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات اخیر مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا اعلام کرد، این سازمان از مواضع «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تأثیر گرفته است.
کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، 8.4 میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/119716/انصارالله-دست-به-افشاگری-زد
بستن   چاپ