اخبار محرمانه
نامزد انتخابات آمریکا: ترامپ سیاست خارجی ما را به گند کشیده است
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 17:34:55
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / بتو اورورک، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سیاست خارجی دونالد ترامپ به شدت انتقاد کرد.
به گزارش نشریه هیل، بتو اورورک، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و نماینده سابق تگزاس روز گذشته (یکشنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی ان ان به انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور پرداخت.
وی در این مصاحبه اعلام کرد: او (ترامپ) از کمک کشورهای خارجی استقبال کرده است. او در نشست هلسینکی در فنلاند به جای حمایت از جامعه اطلاعاتی کشور خود، طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را گرفت. بنابراین جای تعجب ندارد که سران نظامی و جمعه اطلاعاتی ما به رئیس جمهور آمریکا اعتماد نداشته باشند.
اورورک در ادامه افزود: اینگونه اقدامات، آمریکا را به خطر می اندازد. ترامپ سیاست خارجی ما را به گند کشیده است و به طور چشمگیری امنیت ملی را تضعیف کرده است.
رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در مصاحبه با شبکه «ای بی سی» اعلام کرد در صورتی که یک قدرت خارجی اطلاعات مخربی را درباره یکی از رقبای انتخاباتی او برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 داشته باشد، وی به این اطلاعات گوش خواهد داد و آن را به سازمان «اف بی آی» گزارش نمی‌کند. این اظهارات ترامپ انتقاد نمایندگان دموکرات زیادی را به دنبال داشت.
بتو اورورک کمتر از یک هفته پیش هم از سیاست های تجاری دونالد ترامپ انتقاد کرده و گفته بود: تعرفه‌های فاجعه‌بار رئیس جمهور آمریکا آسیب خود را پیشتر وارد کرده است. کشاورزان، دامداران، تولیدکنندگان و کل جوامع آمریکا بهای این جنگ‌های تجاری را پرداخت کرده‌اند. آنچه ما می‌بینیم یک نمونه دیگر از دونالد ترامپی است که سعی دارد خودش مشکل ایجاد کند و سپس خودش هم نقش ناجی را برای حل آن مشکل ایفا کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/119104/نامزد-انتخابات-آمریکا--ترامپ-سیاست-خارجی-ما-را-به-گند-کشیده-است
بستن   چاپ