اخبار محرمانه
عضو کارگزاران: احتمال انشعاب میان اصلاح‌طلبان را به شدت تکذیب می‌کنم
سه شنبه 3 بهمن 1402 - 08:32:00
اخبار محرمانه - نامه نیوز / یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه برخی گروه‌های رقیب اصلاح‌طلبان می‌گویند در جبهه اصلاحات انشعاب رخ خواهد داد، صحیح نیست زیرا انشعاب زمانی رخ می‌دهد که اختلافات مهمی در بین باشد در صورتی که اکنون به هیچ وجه اختلافاتی در حد رخ‌دادن انشعاب در میان اصلاح‌طلبان وجود ندارد.
هنوز خبری از آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیست. آنها باور دارند فعلا نمی‌شود تصمیمی گرفت زیرا تا نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها مشخص نشود، نمی‌توان گفت نامزد به اندازه کافی برای ارائه لیست داریم یا خیر. از سوی دیگر برخی می‌گویند اختلافات دو طیف اصلی جبهه اصلاحات در موضوع انتخابات به شدت بالا گرفته است.
علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اینکه برخی گروه‌های رقیب اصلاح‌طلبان می‌گویند در جبهه اصلاحات انشعاب رخ خواهد داد، صحیح نیست زیرا انشعاب زمانی رخ می‌دهد که اختلافات مهمی در بین باشد در صورتی که اکنون به هیچ وجه اختلافاتی در حد رخ‌دادن انشعاب در میان اصلاح‌طلبان وجود ندارد. من احتمال انشعاب میان اصلاح‌طلبان را به شدت تکذیب می‌کنم. اختلاف در میان اعضای یک جبهه سیاسی امری طبیعی است اما این چه حرفی است که می‌گویند انشعابی در کار است! احزاب اصلاح‌طلب دارای بردباری، و وسعت نگاه‌اند و می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند و رقیب مطمئن باشد بهانه‌ای در دستشان نمی‌دهیم».
بازار
او ادامه داد: «اکنون باید صبر کنیم و ببینیم نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها چگونه می‌شود تا ارزیابی کنیم که اصلا امکان دادن لیست هست یا خیر، می‌شود ائتلاف کرد یا نه و... بسیاری از چهره‌ها چه در میان اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان در انتخابات ثبت نام نکردند. همان تعدادی از اصلاح‌طلبان که آمده بودند هم ردصلاحیت شدند به هر روی امیدواریم از همین تعدادی که مانده‌اند تأییدصلاحیت‌ها به گونه‌ای باشد که امکان رقابت وجود داشته باشد».
این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «وقتی دست احزاب اصلاح‌طلب خالی باشد اصلا امکان ائتلاف هم وجود نخواهد داشت. ائتلاف یا هر سیاست انتخاباتی دیگری زمانی مؤثر می‌شود که نامزدهایی در کار باشند. گویا از حزب ندای ایرانیان که بیشترین اصرار برای حضور در انتخابات را داشت دو نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و از حزب کارگزاران هم از مجموع 28نفری که ثبت نام کرده‌ بودند تنها سه نفر تأییدصلاحیت شده‌اند».
نمازی در پایان گفت: «من صحبت‌های اخیر آقای کرباسچی را قبول دارم که گفتند اگر راست می‌گویند که هزار و پانصد نفر از اصلاح‌طلبان تأییدصلاحیت شده‌اند، نامشان را اعلام کنند. اگر این تفسیر وجود داشته باشد که هر کسی اصولگرا نیست، اصلاح‌طلب است؛ پس 90درصد مردم ایران اصلاح‌طلب‌اند زیرا خواهان اصلاح امور هستند. وقتی می‌گوییم چه تعداد از نیروهای اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت شده‌اند، یعنی اصلاح‌طلبانی که عضویت تشکیلاتی و سابقه کار سیاسی، اجرایی یا تقنینی دارند».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1190870/عضو-کارگزاران--احتمال-انشعاب-میان-اصلاح‌طلبان-را-به-شدت-تکذیب-می‌کنم
بستن   چاپ