اخبار محرمانه
تکرار حواشی مهمانان هزار راه نرفته؛ «وقتشه» دقت‌کنیم!
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 13:30:12
اخبار محرمانه - خراسان / به تازگی تصاویری از صفحه اینستاگرام مهمانان برنامه پنج شنبه‌ شب «وقتشه» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد زوج مهمان این برنامه، با خط قرمزهای معمول تلویزیون، فاصله بسیاری دارند. در صفحات این زوج که 17 و 15 هزار دنبال‌کننده دارد، آن چه بیش از هرچیز به چشم می‌خورد، ویدئوهای بی‌شمار رقص آن‌هاست. با این که در صفحات آن‌ها نوشته شده: «داستان عاشقیمونو بخونید»، اما ظاهراً محتوای اصلی صفحات این زوج، نه داستان عشق‌شان، بلکه ویدئوهای رقص‌شان است! این زوج با همین سبک زندگی، به عنوان یک زوج خوشبخت و عاشق، در «وقتشه» حضور پیدا کردند.
ادعاهای تهیه‌کننده «وقتشه»
دعوت از این مهمانان در حالی است که ابوالفضل صفری تهیه‌کننده برنامه حدود دو ماه پیش در گفت‌وگویی درباره فصل جدید برنامه این‌طور ادعا کرد: ««وقتشه» همچنان خط امید و نشاط را پررنگ دنبال می‌کند و مسئولیت آموزش مهارت‌های زندگی را برعهده دارد. امیدآفرینی، حیا و ادب محور «وقتشه» است و حتماً در سری جدید هم بر این مبانی تأکید داریم.» پرسش این است که کدام مهارت‌های زندگی، قرار است با دعوت از زوجی آموزش داده شود که صفحه‌شان پر از ویدئوهای رقص است؟ آیا این زوج می‌توانند مروج «حیا» و «ادب» مورد تأکید برنامه باشند؟
اطلاعیه عجیب، بدون عذرخواهی
عصر شنبه روابط عمومی برنامه «وقتشه» اطلاعیه‌ای منتشر کرد و درباره دعوت از این زوج، توضیح داد. در بخشی از این اطلاعیه آمده بود: «نه تنها در جست وجویی که پیش از ضبط در فضای مجازی شکل گرفته بود، چنین پیشینه‌ای از آن‌ها یافت نشده بود، بلکه هم‌اکنون نیز صفحه‌ای به این نام وجود ندارد.» طبعاً این ضعف گروه برنامه‌ساز است که نتوانسته‌اند صفحات مجازی هر دو نفر راکه به نام خودشان و با بیش از 15 هزار دنبال‌کننده فعالیت می‌کنند، پیدا کنند. قاعدتاً در چنین شرایطی، کمترین توقع، عذرخواهی برنامه‌ساز است برای این قصور، اما عجیب است که در این اطلاعیه، همه‌چیز به چشم می‌خورد جز عذرخواهی. در بخشی دیگر از این اطلاعیه، این طور آمده: «بنابراین بر فرض اگر مهمانان برنامه پس از حضور در «وقتشه» به انتشار تصاویر و ویدئو‌های خارج از عرف از خود اقدام کرده باشند، نیز مسئولیتی به گردن برنامه نمی‌گذارد.» این ادعا نیز خلاف واقعیت است. روز پنج شنبه و پس از پخش این برنامه، صفحه اینستاگرام هر دو نفر در دسترس بود و اتفاقاً بسیاری از محتوای خط قرمزی صفحات، در سال 97 و پیش از ضبط برنامه منتشر شده بود.
مورد قبلی چه شد؟
هنوز خاطرمان هست که حدود یک ماه قبل، مورد مشابهی در برنامه «هزار راه نرفته» اتفاق افتاده بود و یک روز بعد از پخش برنامه، ماجرا به رسانه‌ها کشیده شد. به خاطر دارید در حالی که برنامه جنجالی، روز چهارشنبه 18 اردیبهشت پخش شده بود، تهیه‌کننده برنامه تا یک شنبه خود را ملزم به پاسخ گویی ندیده بود و مدیر شبکه دو نیز روز 24 اردیبهشت، دقیقا شش روز بعد از پخش برنامه، خبر داد: «تذکرات لازم به گروه برنامه‌ساز داده شده است». اگر تذکر دادن به گروه برنامه‌ساز «هزار راه نرفته» یا توبیخ «ماه عسل» در سال‌های گذشته کفایت می‌کرد، قاعدتاً دیگر نباید شاهد خطایی مشابه در «وقتشه» می‌بودیم اما چنین نیست و به نظر می‌رسد این تذکرات آن‌قدر کارا نیستند که حتی گروه برنامه‌ساز را وادار به عذرخواهی کنند. پس چه تضمینی هست که مورد مشابهی اتفاق نیفتد؟
مصطفی قاسمیان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/118918/تکرار-حواشی-مهمانان-هزار-راه-نرفته؛-«وقتشه»-دقت‌کنیم!
بستن   چاپ