اخبار محرمانه
بلینکن و هوکشتاین روز پنجشنبه به تل‌آویو می‌روند
پنجشنبه 14 دي 1402 - 09:04:37
اخبار محرمانه - فارس / یک مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه گفت که وزیر خارجه و مشاور رئیس جمهور این کشور به فلسطین اشغالی می‌روند تا درباره تنش‌ها در منطقه غرب آسیا گفتگو کنند.
رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه از برنامه سفر دو مقام ارشد وزارت خارجه این کشور به منطقه غرب آسیا و فلسطین اشغالی خبر دادند.
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در این‌باره اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور روز پنجشنبه برای انجام گفتگوهای دیپلماتیک به غرب آسیا و فلسطین اشغالی سفر می‌کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود همچنین گفت که «عاموس هوکشتاین» مشاور رئیس جمهور این کشور نیز برای گفتگو درباره درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله به تل‌آویو می‌رود.
وی در ادامه اظهار داشت: «ما نمی‌خواهیم جنگ در منطقه گسترش یابد و تمایل حزب‌الله به جنگ با اسرائیل را رد می‌کنیم. همچنین نباید انتظار هشدار دیگری به حوثی‌ها درباره حملات آنها در دریای سرخ را داشت».
بازار
پیش از این نیز «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه ضمن حمایت از حمله رژیم صهیونیستی به بیروت برای ترور «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، مدعی شد که آمریکا در این حمله دخیل نبود.
از سوی دیگر، نماینده آمریکا بامداد پنجشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت امنیتی دریای سرخ با درخواست از ارتش و نیروهای مسلح یمن برای توقف حملات به کشتی‌های صهیونیستی، از شورای امنیت خواست به آنها هشدار جدی بدهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1182345/بلینکن-و-هوکشتاین-روز-پنجشنبه-به-تل‌آویو-می‌روند
بستن   چاپ