اخبار محرمانه
تحليل ويژه اخبار محرمانه از پشت پرده:
ضلع پنهان 2+1کيست؟
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 12:55:50 AM
در پي معرفي ائتلاف 2+1 بسياري از چهره هاي کهنه کار سياست علاوه بر تلاش براي کشف انگيزه هاي گردآمدن چهره هايي که تفاوت هاي اساسي باهم دارند؛ آنهم براي رقابت دروني با هم جهت رسيدن به وحدت،اين سوال را از خود مي پرسيدند که ضلع پنهان گروه سه نفره کيست ؟ يا به عبارت بهتر، فرد محوري که سه نفر ديگر او را براي حل مسايل در صورت بروز اختلاف برگزيده اند ،چه کسي است؟اين پرسش براي آنها که مسايل را از نزديک دنبال مي کنند و تاحدودي هم به اخبار و اطلاعات پنهان دسترسي دارند ، زياد بي پاسخ نبود.
آنگاه که از اهل اطلاع سوال مي سد چه کسي ممکن است نقش ضلع چهارم ولي پنهان را بازي کند، آنها معمولا اشاره اي به سوي رييس پنجاه ساله سازمان تبليغات اسلامي حجت الاسلام سيد مهدي خاموشي داشتند که يازده سالي است بر کرسي رياست سازمان تبليغات تکيه زده است.
اخيرا با جدي تر شدن رقابت ها بويژه در حوزه رسانه ها شاهد آن هستيم رسانه هايي که به نوعي از امکانات سازمان تبليغات ارتزاق مي کنند، به حرکت درآمده و با دو استراتژي به فضا سازي مشغول شده اند:
1.ايجاد اين فضا که در ميان ائتلاف هاي موجود، اين ائتلاف 2+1و اعضايش هستند که در صدر بوده و فاصله غير قابل رقابتي با ساير کانديداها دارند.انتشار نظرسنجي هايي از جنس آنچه که سايت تبيان به آن دست يازيد و بنابرآن سه عضو ائتلاف 2+1 را در صدر نشاند!
2. در پي کم نمايي راي ساير کانديداها ، از زبان کانديداهاي عضو 2+1اعلام نمايند که بدليل کم بودن راي ساير اصولگرايان امکان پيوستن آنها به ائتلاف2+1نبوده و بدينوسيله از حضور ساير اصولگرايان به ائتلاف مذکور جلوگيري کرده و از امکان انتقال محوريت مثلا از ضلع چهارم پنهان به بزرگاني چون آيت الله مهدوي جلوگيري نمايند.
***
اکنون که ضلع چهارم از پرده برون افتاده يا حداقل در محافل اينگونه شايع شده است، پاسخ به چند پرسش از سوي رييس محترم سازمان تبليغات ضروري است:
1.آيا نقش خود و حکميت يا محوريت يا عضويت ناآشکار در ائتلاف 2+1را مي پذيرد يا خير؟
2.اگر نمي پذيرد حضور مرتب کانديداها را از مدتها پيش در سازمان تبليغات از چه رو مي داند؟
3.اگر اين حضور را هم منکراست،حمايت کاملا جهت دار رسانه هاي زير پوشش سازمان متبوع خود از گروه سه نفره را چگونه توجيه مي کند؟
4. طبعا حجت الاسلام خاموشي هم مثل هر شهروند ديگري حق دارد از کانديدا يا ائتلاف خاصي حمايت کند ولي آنچه که پرسش برانگيز است و نبايد در فضاي عدالت خواهانه اصولگرايان ناديده انگاشته شود،بهره گيري از امکانات يک سازمان بزرگ حکومتي براي منافع يک گروه يا کانديداهايي خاص بوده يا حداقل پيدايش چنين شبهه اي است.زيرا جناب خاموشي خوب مي دانند که در اصطلاح به استفاده اختصاصي از امکانات عمومي يا دولتي ،رانت مي گويند و به هيچوجه مايل نيستيم کساني چنين شبهه اي را به ايشان وارد کنند،و البته مهمتر آن که خود ايشان و سازمان متبوع نيز نبايد عملي انجام دهند که چنين برچسبي برآنها الصاق گردد.

نمونه نظرسازي سايت هاي وابسته به سازمان تبليغات آقاي خاموشي:
به نقل از مهر، در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري سايت تبيان در يک نظرسنجي ميزان اقبال کاربران به کانديداهاي مختلف را بررسي و نتيجه اين نظر سنجي را منتشر کرد.

محمد باقر قاليباف 39.50 درصد

علي اکبر ولايتي 24.72 درصد

غلامعلي حدادعادل 7.68 درصد

محسن رضايي 7.21 درصد

کامران باقري لنکراني 6.85 درصد

منوچهر متکي 2.83 درصد

محمدرضا عارف 2.75 درصد

حسن روحاني 1.75 درصد

علي نيکزاد 1.48 درصد

مصطفي کواکبيان 1.26 درصد

محمد شريعتمداري 0.60 درصد

مصطفي پورمحمدي 0.58 درصد

مصطفي محقق داماد 0.49 درصد

محمدرضا باهنر 0.45 درصد

محمدعلي نجفي 0.44 درصد

محمد حسن ابوترابي فرد 0.41 درصد

يحيي آل اسحاق 0.36 درصد

عليرضا زاکاني 0.22 درصد

محمد سعيدي کيا 0.19 درصد

حميدرضا حاجي بابايي 0.12 درصد

اسحاق جهانگيري 0.11 درصد

راي گيري براي اين نظرسنجي در سايت مذکور همچنان ادامه دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/11/ضلع-پنهان-2-1کيست؟
بستن   چاپ