اخبار محرمانه
خانه نیما یوشیج زیباسازی می‌شود
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 18:50:54
اخبار محرمانه -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش فارس، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک شهرداری تهران در تاریخ 21 فروردین ماه امسال خبر بسیار مهمی را درخصوص خانه نیما یوشیج داد.
وی گفت: پس از 19 سال جلسات متعدد با مالکان، قرارداد خرید خانه نیما یوشیج به مبلغ 135 میلیارد ریال به امضا رسیده است خانه‌ای که در منطقه شمیران تهران، تجریش، خیابان دزاشیب خیابان رمضانی قرار دارد.
به محض اعلام این خبر مسؤولان فرهنگی کشور اظهارنظر های خاص و متفاوتی نسبت به این خبر داشته و هر کدام اولویتی برای شهرداری تهران نسبت به این خانه متصور شدند.
به‌گونه‌ای که برخی مدعی شدند: حالا زمان برداشتن گام دوم و مهم یعنی ثبت مجدد آن و ورود به فهرست میراث ملی است، اینکه آیا این خانه مجدداً می‌تواند وارد فهرست شود مهم است چراکه خانه نیما یوشیج دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بوده و باید در فهرست میراث ملی بماند.
برخی دیگر از کارشناسان معتقد بودند که منع قانونی برای ثبت ملی مجدد بناهای‌ خارج شده از ثبت وجود ندارد و پرونده ثبت مجدد خانه نیما یوشیج در تهران با واجد ارزش شناخته شدن باید به جریان بیفتد.
اما حالا در تازه ترین خبر برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران به خبرنگار فارس از قطعی شدن خرید این خانه خبر داد.
وی افزود: با توجه به صدور دستور خرید خانه نیما یوشیج توسط شهردار تهران و پس از انجام اقدامات کارشناسی و مذاکره با مالک خانه، سازمان زیباسازی شهر تهران به صورت رسمی این خانه را خریداری کرد و سند آن به نام شهرداری تهران ثبت شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، افزود: در گذشته اراده جدی برای خریداری خانه نیما یوشیج وجود نداشت، اما اکنون پس از دستور شهردار تهران مقدمات خرید این خانه فراهم و در امر تملک آن اقدامات لازم به سرعت انجام شد.
ضرغامی با بیان اینکه خانه نیما یوشیج در محدوده شهرداری منطقه یک و نزدیکی خانه جلال آل‌احمد واقع شده است، ادامه داد: مقرر شده این خانه پس از انجام مراحل قانونی، به عنوان مکانی برای حضور اهالی شعر، فرهنگ و ادبیات تبدیل شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/109952/خانه-نیما-یوشیج-زیباسازی-می‌شود
بستن   چاپ