اخبار محرمانه
آیا پل گیشا به زودی جمع آوری می‌شود؟
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 18:50:44
اخبار محرمانه -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: اگر از میدان گلها وارد خیابان شهید گمنام شوید بعد از طی مسافتی کمتر از هزار متر و درست بعد از خیابان جهان آرا وارد اولین زیرگذر ساخته شده در خیابان گمنام می‌شوید.
پس از بالا آمدن از این زیرگذر در حالی که از کردستان رد شده‌اید وارد زیرگذر دومی می‌شوید که از زیر خیابان کارگرشمالی می‌گذرد و ساختش به دلیل کاستن از بار ترافیکی این محدوده بوده است.
اما بعد از رد شدن از این دو زیرگذر تازه سال که عمرشان بیش از 5 سال نیست روبرویتان پلی هوایی با قدمتی حدود 45 سال رخ ‌نمایی می‌کند پلی که هم نام محله‌ای در نزدکی ساخت آن بوده و گیشا نام دارد.
پل گیشا از روی اتوبان چمران گذشته و در دو مسیر رفت و برگشت با 2 لاین در هر مسیر است که البته در ترافیک رانندگان قانون شکن از آن 3لاینه استفاده‌ میکنند.
گیشا تا ابتدای سال 98 دو رمپ ورودی و خروجی داشت اولین آنها خودروهای روی پل را وارد خیابان گیشا یا همان نصر می‌کرد و دوم که از سمت غرب به شرق به پل وارد می‌شد امکان دسترسی شهروندان از خیابان نصر به روی پل و در مسیر شرق را فراهم می‌کرد.
در اواخر سال 95 و تنها چند ماهی مانده به پایان عمر شورای چهارم زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت سومین زیرگذر در خیابان گمنام که منجر به حذف پل گیشا می‌شد به گوش رسید اما این حرف‌ها در هیاهوی انتخابات سال 96 گم شد.
با روی کار آمدن مدیریت شهری در پایان نیمه اول سال 96 و درست پس از انتخابات باز هم زمزه‌هایی برای ساخت زیرگذر گیشا به گوش رسید و پیروز حناچی معاون وقت فنی و عمرانی‌ شهردار‌ی تهران‌ در اواخر آذر ماه سال 96 به موضوع برداشتن پل گیشا و جمع آوری این پل 40 و چند ساله تهران پرداخت و خبر از ساخت سومین زیرگذر از سه‌گانه جلال آل احمد داد.
شهردار تهران در حالی از ساخت زیرگذر در محدوده گیشا سخن گفت که به اعتقاد وی در صورت راه اندازی زیر گذر نصر ترافیک در این محدوده برطرف می‌شود.
بعد از سخنان حناچی در خصوص ساخت زیرگذر و برداشتن پل گیشا نوبت به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران رسید که در اوایل دی ماه سال 96 در اظهار نظری خطاب به معاون فنی شهردار تهران بگوید: تمهیدات لازم را به خرج دهید که همزمان تردد روی پل گیشا و در زیرگذر انجام شود.
وی در باره اینکه جمع‌آوری این پل کارشناسی است، گفت: این موضوع بستگی به جسارت افرادی دارد که در این خصوص مدیریت دارند.
توقف ساخت پل یه دلیل بی پولی
در تاریخ 20 دی ماه سال 96 بود یعنی چند ماه پس از شروع کار ساخت زیرگذر پیروز‌ حناچی‌ گفت: تکمیل پروژه زیرگذر گیشا به 28 میلیارد تومان‌ اعتبار نیاز دارد‌ که اگر تامین نشود باید روش خود را در تکمیل پروژه تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه‌ این پروژه تا حدودی پیشروی داشته است‌،گفت: علی‌رغم‌ اینکه‌ از خیابان‌ هیچ اقدامی قابل رؤیت‌ نیست ولی بخش‌هایی از آن ساخته شده است.
معاون فنی و عمرانی‌ شهردار‌ی تهران‌ با بیان اینکه اگر مطمئن‌ باشیم‌ منابع مالی تأمین می‌شود، بعد از عید شروع به تکمیل‌ می‌کنیم‌، گفت: اما اگر منابع نداشته باشیم‌ شاید روش خود را تغییر دهیم‌.
حناچی خاطرنشان کرد: طرحی که برای زیرگذر‌ گیشا تهیه شده مبتنی بر جمع‌آوری پل گیشا است که البته این کار هم به شرط‌ داشتن اعتبارات عملیاتی می‌شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/109946/آیا-پل-گیشا-به-زودی-جمع-آوری-می‌شود؟
بستن   چاپ