اخبار محرمانه
برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کیش
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 13:23:31
اخبار محرمانه - جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یکشنبه 12 خرداد در کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در جزیره کیش یکشنبه 12خرداد با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادها، رئیس دادگستری و قضات و وکلای دادگستری کیش، و خیرین و نیکوکارانی از بین سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان کیش در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.
بر اساس این گزارش تعداد زندانیان جرایم غیر عمد در جزیره کیش 7 نفر است که در مجموع بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان بدهی دارند و نیکوکاران و خیرین جزیره کیش و ستاد دیه تلاش می کنند تا با جمع آوری این مبلغ، زندانیان تا فرا رسیدن عید فطر آزاد شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه جزیره کیش، در این مراسم اهتمام به مشکلات برادران مسلمان را یکی از مهم ترین خصوصیات مومنان واقعی برشمرد و گفت: مردم خداجوی جزیره کیش همواره درکمک رسانی به هموطنان پیشقدم بوده اند و در زلزله اخیر میزان کمک های ارسالی ازکیش یک چهارم کمک های ارسالی از کل اروپا بود که این مایه مباهات است.
شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن کیش نیز ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای مشارکت در امور خیریه بر شمرد و گفت: مشارکت فعال و سخاوتمندی خیرین و نیکوکاران کیش برای کمک به هموطنان همیشه مایه مباهات بوده است.
وی افزود: زندانیانی جرائم غیر عمد افرادی هستند که نا خواسته خود و خانواده هایشان را دچار مشکل کرده اند و کمک به این افراد ضمن پاداش معنوی و اجر اخروی، موجب سر بلندی در زندگی است.
مسعود توفیقی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش هم با تاکید بر لزوم تغییر نگرش جامعه به زندانیان جرایم غیر عمد گفت: ریسک فضای کسب و کار و مشکلات ناشی از آن در بسیاری از جوامع حل شده و مشکلات اقتصادی از جمله ورشکستگی در اذهان جامعه به عنوان یک جرم در نظر گرفته نمی شود.
وی با اشاره به اینکه امروز شمار متقاضیان کارهای دولتی افزایش یافته و میزان ریسک پذیری افراد کم شده است افزود: برای رونق فضای کسب و کار باید رویکردی تازه داشته باشیم و از نگرش منفی نسبت به زندانیان جرایم غیر عمد پرهیز کنیم. چرا که ضرر و زیان در فعالیت های اقتصادی امری اجتناب ناپذیر است.
توفیقی با تقدیر از تلاش مسئولان دادگستری برای برگزاری جشن گلریزان و کمک های سخاوتمندانه خیرین کیش تصریح کرد: زندانیان جرایم غیر عمد افراد عزتمند و با آبرویی هستند که تنها به دلیل نا آگاهی از قانون و یا ضمانت کردن دوستان و آشنایان خود دچار مشکل شده اند.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و نگاهی نو و دگر اندیشانه به مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد، آزادی یک زندانی را کمک به حفظ بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک خیرین و نیکوکاران جزیره کیش شاهد آزاد شدن زندانیان بیشتری باشیم.
همچنین محمد شنبه زاده رییس حوزه قضایی کیش در این نشست با تقدیر از تعامل خوب و مسئولانه سازمان ها و نهادها و خیرین این منطقه در برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گفت: این جشن گام مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی–ایرانی کمک به نیازمندان جامعه است.
وی با اشاره به فرهنگ خوب شهروندی در این منطقه اظهار داشت: واژه کمک رسانی به هم نوع در جزیره کیش به خوبی معنا شده و بدون شک نتیجه پر بار این جشن تابلوی زیبایی از فضای معنوی این منطقه را به تصویر می کشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/109282/برگزاری-جشن-گلریزان-آزادی-زندانیان-جرائم-غیر-عمد-در-کیش
بستن   چاپ