اخبار محرمانه
انگلیس تحریم رژیم صهیونیستی را «یهودستیزی» خواند
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 18:34:24
اخبار محرمانه - فارس / وزیر خارجه انگلیس حمایت خود از قطعنامه پارلمان آلمان در دفاع از رژیم صهیونیستی و محکومیت جنبش تحریم این رژیم، اعلام کرد.
«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس، گفت از قطعنامه مصوب پارلمان آلمان در خصوص «ضدیهودی» خواندن اقدام جنبش تحریم رژیم صهیونیستی (BDS)‌ حمایت می‌کند.
او در توییتر نوشت: «تنش، آشفتگی و وحشت در خاورمیانه ما را به یاد نیاز فوری به صلح می‌اندازد: راه حل [تشکیل] دو کشور. اما بنیان صلح شامل احترام و هم‌زیستی است. بایکوت اسرائیل -تنها کشور یهودی جهان- ضدیهودی است. به آلمان برای موضعش درود می‌فرستم».
جنبش تحریم رژیم صهیونیستی ( BDS) که سرواژه‌های «Boycott، Divestment، Sanctions» به معنای «بایکوت (انزوا)، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» است، از سال 2005 به دست 171 سازمان غیردولتی فلسطینی ایجاد شد تا با ایجاد فشارهای اقتصادی بر رژیم صهیونیستی، آن را مجبور به پایان اشغال فلسطین و شناسایی حق بازگشت آوارگان کند.
پارلمان آلمان، 17 می سال جاری میلادی (27 اردیبهشت 1398)، طی قطعنامه‌ای اقدامات جنبش تحریم رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن‌ها را ضدیهودی نامید.
همچنین از مقامات این کشور درخواست کرده، حمایت‌های مادی از طرح‌هایی که به تحریم رژیم صهیونیستی فرا می‌خوانند، متوقف کند.
این جنبش در پاسخ، تصمیم پارلمان آلمان را «خیانت به قوانین بین‌المللی» دانست.
«باسم نعیم» از اعضای ارشد حماس و رئیس پویش تحریم رژیم صهیونیستی در این باره گفت، آلمان نمی‌تواند از «احساس گناه» خود در قبال «یهودی‌ها» خلاص شود اما رهایی از این احساس نباید به حساب ملت فلسطین، حقوق آن و نیز مبارزه این ملت برای آزادی و استقلال باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/102628/انگلیس-تحریم-رژیم-صهیونیستی-را-«یهودستیزی»-خواند
بستن   چاپ