اخبار محرمانه
میهمانان ویژه نخست‌وزیر لبنان
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 15:54:39
اخبار محرمانه - فارس / هیأتی از حماس به دیدار نخست‌وزیر لبنان و دیگر مقامات این کشور رفت و در این دیدارها آخرین تحولات فلسطین بویژه «معامله قرن» بحث و تبادل‌نظر شد.
بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه لبنان، در این دیدار که «اسامه حمدان و علی برکه» دو عضو دیگر دفتر روابط این جنبش با کشورهای عربی و اسلامی و نیز «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان نیز حضور داشتند، درباره آخرین تحولات فلسطین‌، «معامله قرن» و وضعیت فلسطینی‌ها در لبنان بحث و تبادل‌نظر شد.
در این دیدارها بر مردود بودن معامله قرن تأکید و اعلام شد، تضمین اساسی در شکست این طرح، ایستادگی ملت فلسطین و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر است.
طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.
هیأت حماس تأکید کرد: اتاق عملیات مشترک مقاومت طی حمله اخیر به غزه یک پیروزی محقق و معادله بازدارنده را تقویت کرد؛ علاوه اینکه دشمن را مجبور به پایبند بودن به تعهداتش کرد.
رژیم صهیونیستی در تهاجم دو روزه خود به نوار غزه به نوزادان و جنین‌های چند ماهه هم رحم نکرد اما مقاومت نیز با شلیک بیش از 650 راکت، به تل‌آویو فهماند در مقابل هجمه‌ها، دست بسته نخواهد نشست (جزئیات بیشتر).
این هیأت در ادامه بر اهمیت گفت‌وگوی لبنانی-فلسطینی تأکید و ابراز امیدواری کرد، این گفت‌وگوها منجر به نتایج مثبت و شکل‌گیری تصمیم‌ها و قانون‌هایی شود که ملت فلسطین را به ‌حقوق انسانی و اجتماعی خود برساند.
در بخش دیگری از این دیدارها نیز درباره اوضاع اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان بحث و تبادل‌نظر شد.
بر اساس آمارها تعداد آوارگان فلسطینی در لبنان حدود 480 هزار نفر است و حدود نیمی از این جمعیت در 12 اردوگاه که به آنها اختصاص داده شده، زندگی می‌کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/102541/میهمانان-ویژه-نخست‌وزیر-لبنان
بستن   چاپ