اخبار محرمانه
نتانیاهو راه فرار پیدا کرد
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 13:27:49
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / پارلمان رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب طرحی برای اعطای مصونیت قضایی به مقامات کابینه است که در واقع به راهی برای نخست‌وزیر این به منظور فرار از پرونده‌های فسادش تبدیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری راشاتودی، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) طرحی را بررسی می‌کند که به مقامات کابینه این رژیم مصونیت پیگرد قضایی اعطا می‌کند. در صورت تصویب چنین قانونی در کنست می‌توان آن را راهی در رو برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پرونده‌های چندگانه فساد دانست.
در صورتی که این اصلاحیه پیشنهادی درباره اعطای مصونیت قضایی به تصویب برسد، مقامات منتخب رژیم صهیونیستی تنها در صورتی برای ارتکاب جرم متهم می‌شوند که 120 نفر از اعضای کنست و کمیته مجلس نمایندگان با لغو مصونیت قضایی مقامات این رژیم موافقت کنند.
با توجه به اینکه حزب لیکود نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید بتواند ائتلاف خود را حفظ کند، این اقدام می‌تواند به طور موثری ائتلاف نتانیاهو را برای مدت زمانی که در قدرت است، فراتر از قانون قرار می‌دهد. چنین لایحه قانونی در صورت تصویب روند‌های قانونی فعلی را که بر اساس آن تنها اعضای کنست می‌توانند در صورت موافقت پارلمان رژیم صهیونیستی و کمیته مجلس نمایندگان مصونیت از پیگرد قضایی دریافت کنند، معکوس خواهد کرد. این قانون قطعا خشم مخالفان بنیامین نتانیاهو را در پی دارد.
شایان ذکر است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهار پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه متهم شده است. پرونده 1000 مربوط به دریافت پول و هدایای گرانقدر از تجار ثروتمند است. پرونده 2000 درباره تلاش وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال 2014 است. پرونده 3000 به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد. پرونده 4000 که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که او به مالک شرکت «بزک» ارائه کرد تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود. در 28 ماه فوریه مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی، اعلام کرد تصمیم دارد به دلیل پرونده‌های فساد نتانیاهو علیه او اعلام جرم کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/102434/نتانیاهو-راه-فرار-پیدا-کرد
بستن   چاپ