اخبار محرمانه
اختصاص2500 میلیارد وام قرض‌الحسنه به 4 استان سیل‌زده
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 09:13:31
اخبار محرمانه - ایبنا / رییس بنیاد مسکن اعلام کرد که بانک مرکزی 2500 میلیارد تومان وام به ساخت و تعمیر مسکن سیل ‌زدگان استان‌های لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان اختصاص داده است.
علیرضا تابش که در برنامه پیگیری «عملکردها و مشکلات در مناطق سیل‌زده» صدا و سیما سخن می گفت، با اشاره به آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده بلافاصله پس از اتمام سیلاب ها گفت: اولویت بازسازی در حوزه مناطق سیل زده واحدهای تعمیری بود که گام نخست اجرای آن بحث تامین اعتبار است.
وی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده برای تعمیرات 150 میلیون ریال وام و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده که اگر این مبالغ اعطا و بر تخصیص آن نظارت شود، کار با سرعت پیش می رود.
تابش با بیان اینکه 11 هزار و 229 واحد در خوزستان نیازمند تعمیر هستند، خاطرنشان کرد: در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار 7 هزار واحد تامین و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است. وی گفت: دو هزار و 500 میلیارد تومان وام قرض ‌الحسنه برای ساخت و تعمیر مسکن سیلزدگان از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شد که با توجه به روستاهایی که نیاز و آسیب بیشتری دیده اند، اختصاص این رقم متغیر است. البته این کار نیز تا زمستان باید به اتمام برسد اما به ترتیب به 4 استان لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان توجه بیشتری شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این اعتبار برای 30 هزار واحد احداثی شامل 4 هزار واحد شهری و 26 هزار واحد روستایی، 40 هزار واحد تعمیری و 42 هزار واحد معیشتی کافی است.
تابش با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات برای احداث مسکن در شهرها 50 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است، افزود: اعتبار اختصاص یافته را در 21 استان، 260 شهر و 5 هزار روستا تقسیم کرده‌ و اولویت را برای مناطق مرکز سیل گذاشته‌ ایم و در لرستان و خوزستان تمام واحدهای آسیب دیده را تحت پوشش قرار می ‌دهیم.
وی درباره ارائه تسهیلات بلاعوض اظهار داشت: سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهر 12 میلیون تومان و در روستا 10 میلیون تومان است. همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان ‌های تعمیری در شهر و روستا 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده و سقف وام بلاعوض معیشتی هم 5 میلیون تومان است. سقف وام برای جبران هزینه اسکان موقت در شهرها 12 میلیون تومان و در روستاها هم 6 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/102176/اختصاص2500-میلیارد-وام-قرض‌الحسنه-به-4-استان-سیل‌زده
بستن   چاپ