اخبار محرمانه

آخرين مطالب

«متری شیش و نیم» رکورد زد/ «تگزاس 2» خوب شروع کرد فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - خبرآنلاین / این هفته در حالی به روز پایانی خود رسید که روزهای پرحاشیه‌ای را برای سینمای ایران رقم زد که مطمئنا مهم‌ترین آن توقف اکران پرفروش‌ترین فیلم سال 98 تا به امروز، «رحمان 1400» به کارگردانی منوچهر هادی بود.
اقدام ناشیانه کارگردان این فیلم و نمایش نسخه‌ای غیر از نسخه مورد تایید معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی مطابق بند 18 قانون نظارت بر فیلم باعث شد تا نمایش این فیلم که با اقبال خوب مخاطبان نیز همراه بود، متوقف شود.
با این حال طبق تصمیم شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی علی سرتیپی از روز چهارشنبه 28 فروردین ماه در سینماهای کشور روی پرده رفته است ​و جایگزین «رحمان 1400» شد.
همچنین در غیبت «رحمان 1400»، فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که مدت‌ها در انتظار رسیدن به صدر جدول فروش قرار داشت، این هفته توانست به این هدف برسد و بیشترین فروش را به ثبت برساند، «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی هم طبق روال هفته‌های اخیر کمترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. در ادامه بر وضعیت فروش فیلم های روی پرده از 23 تا 30 فروردین ماه مروری صورت می‌گیرد.
فروش هفت میلیاردی سینما در هفته
در این هفته سینماهای کشور هفت میلیارد و 277 میلیون تومان فروش را از آن خود کردند که چهار میلیارد و 300 میلیون تومان به شهر تهران اختصاص دارد، البته این میزان در مقایسه با هفته گذشته، کاهش یافته است.
همچنین این هفته 689 هزار و 574 نفر در سینماهای سراسر کشور به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که 319 هزار و 41 نفر آن اهل تهران بودند.
فیلمی که جایگزین «رحمان 1400» شد
روز سه شنبه سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که فیلم سینمایی «تگزاس 2» با توجه به آماده بودن قراردادش با سینمادار جایگزین «رحمان 1400» می‌شود و این فیلم از روز چهارشنبه روی پرده رفت.
«تگزاس 2» قسمت دوم فیلمی به همین نام است که از بازی چهره‌هایی چون پژمان جمشیدی، سام درخشانی و مهدی هاشمی بهره‌مند است و با توجه به فضای کمدی و سابقه‌ای که نخستین قسمت این فیلم داشت و توانست جزو سه فیلم پرفروش کمدی سال 97 باشد، به نظر می‌رسد اطیابی با این فیلم نیز گیشه تضمین شده‌ای دارد.
البته انتخاب این فیلم به جای «رحمان 1400» با واکنش کارگردانان برخی از فیلم‌های روی پرده هم همراه شد، چرا که معتقد بودند تهیه‌کننده «رحمان 1400» اگر مرتکب تخلفی شده است، فیلم دیگر او یعنی «تگزاس 2» نباید روی پرده برود، همچنین تهدید کردند که در صورت این اتفاق فیلم‌های خود را از پرده پایین می‌کشند اما سخنگوی شورای صنفی تاکید کرد که این تصمیم قانونی با انتخاب نمایندگان صنوف رخ داده است. البته خبری هم از پایین کشیدن فیلم‌ها نشد.
«تگزاس 2» به مدت چهار هفته در سینمای سرگروه یعنی سینما ایران با شرط کف فروش جدید سینما، روی پرده می‌رود. همچنین در صورتی در سینماهایی که بیشتر از هفت سالن دارند به نمایش در می‌آید، که به هر فیلم روی پرده یک سالن کامل اختصاص داده باشند.
فیلم جدید اطیابی در دو روزی که روی پرده رفته است هم با اقبال خوبی همراه شده و حتی فروشی بیشتر از فروش هفتگی «غلامرضا تختی» به دست آورده است، این فیلم 288 میلیون و 443 هزار تومان فروش داشته است.
متری شیش و نیم و طعم شیرین صدرنشینی
سرانجام حسرت فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» برای رسیدن به صدر جدول فروش به پایان رسید و این فیلم در این هفته توانست با رکورد دو میلیارد و 854 میلیون تومان فروش، صدرنشین گیشه هفتگی باشد. همچنین 275 هزار و 153 نفر در این هفته به تماشای «متری شیش و نیم» در سینماهای سراسر کشور نشستند. البته این میزان فروش در مقایسه با هفته گذشته با کاهش محسوسی همراه بوده است.
با این حال فیلم روستایی توانست در این هفته رکورد مهمی را به نام خود ثبت کند، رکوردی که در اختیار فیلمی ارزشمند از کارگردان مطرح سینمای ایران بود، «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی. «متری شیش و نیم» با عبور از مرز 16 میلیارد تومان فروش، توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی را که با 15 میلیارد و 714 میلیون تومان در اختیار فیلم فرهادی بود بشکند و در اختیار بگیرد.
البته فیلم روستایی فرصت و پتانسیل این را دارد که این رکورد را بهبود ببخشد، «متری شیش و نیم» تا به امروز 17 میلیارد و 209 میلیون تومان فروش داشته و یک میلیون و 351 هزار نفر هم به تماشای این فیلم نشستند.
چهار انگشت، پرفروش‌ترین کمدی سال
با کنار رفتن «رحمان 1400» این فرصت در اختیار فیلم سینمایی «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی قرار گرفت که بتواند عنوان پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال 98 را تا به امروز از آن خود کند و با جذب مخاطبان این فیلم و علاقه‌مندان به فیلم‌های کمدی، فروش نسبتا خوب خود را افزایش دهد.
فیلم محمدی که از جمله فیلم‌های پرحاشیه اکران نوروزی هم بوده است، در این هفته با یک میلیارد و 546 میلیون تومان فروش به جایگاه دوم جدول فروش رسید و 130 هزار و 979 نفر را راهی سینماهای سراسر کشور کرد.
«چهار انگشت» البته با آغاز اکران «تگزاس 2» رقیب جدی و سرسختی را پیدا کرده است که ممکن است مانع از رسیدنش به عنوان پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال شود. با این حال این فیلم تا به الان هفت میلیارد و 57 میلیون فروش داشته که حاصل تماشای آن توسط 530 هزار و 357 نفر در سالن‌های سینماست.
زندانی‌ها قافیه را به ژن خوک واگذار نکرد
در نیمه پایینی جدول فروش همچون هفته گذشته رقابتی سخت و تنگاتنگی در جریان است که مسبب آن «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی است، این فیلم که در دو، سه هفته نخست اکران در گیشه ناکام بود، در هفته‌های اخیر توانست وضعیت خود را تا حدودی بهبود ببخشد و با سرعت زیادی در حال کنار زدن سایر فیلم‌های روی پرده است.
پس از «غلامرضا تختی» و «پیشونی سفید 3» به کارگردانی سیدجواد هاشمی، نوبت به «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی رسید که برای دومین هفته پیاپی در رقابت با «ژن خوک» کنار برود اما فیلم ده‌نمکی با فروش بیشتری که داشت خط بطلانی بر این فرضیه کشید.
«ژن خوک» در این هفته توانست 408 میلیون و 701 هزار تومان بفروشد و 40 هزار و 280 تماشاگر داشته باشد، در حالیکه «زندانی ها» به فروش 438 میلیون و 113 هزار تومانی دست پیدا کرد که حاصل تماشای این فیلم توسط 48 هزار و 101 نفر بود.
در کل تا به امروز «زندانی‌ها» دو میلیارد و 808 میلیون تومان فروش داشته و 250 هزار و 700 نفر هم آن را دیدند، «ژن خوک» هم در آستانه دو میلیاردی شدن قرار دارد و یک میلیارد و 955 میلیون تومان فروخته است و 149 هزار و 588 نفر به تماشای آن نشستند.
غلامرضا تختی و پیشونی سفید قعر نشینان همیشگی
در نهایت طبق روال چند هفته اخیر دو فیلم «غلامرضا تختی» و «پیشونی سفید 3» همچنان در قعر جدول فروش قرار دارند و نتوانستند در این هفته جایگاه بهتری را برای خود دست و پا کنند، فیلم سینمایی «پیشونی سفید 3» در این هفته 287 میلیون و 900 هزار تومان فروش و 33 هزار و 756 مخاطب داشته است و «غلامرضا تختی» هم به فروشی بهتر از 223 میلیون و 828 هزار تومان و 19 هزار و 295 نفر تماشاگر دست پیدا نکرده است.
البته نکته مهم درباره فیلم «غلامرضا تختی»، عبورش از مرز یک میلیارد تومان فروش است، این فیلم پس چهار هفته اکران یک میلیارد و 176 میلیون تومان فروخته است، همچنین 86 هزار و 749 نفر آن را دیدند.
«پیشونی سفید 3» هم در مجموع یک میلیارد و 710 میلیون فروش داشته و 155 هزار و 215 نفر هم به تماشای آن نشستند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/86397/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی