اخبار محرمانه

آخرين مطالب

رمزگشایی از مثلث شوم بین الملل

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / رئیس گروه جمهوری‌خواهان یهودی حامی رژیم صهیونیستی که به نمایندگی از ریاض در آمریکا لابی‌گری می‌کند، می‌گوید رابطه قدرتمند میان آمریکا و عربستان سعودی برای امنیت تل‌آویو مهم است.
ماه‌هاست که گزارش‌های متعددی از دیدارهای مخفیانه مقام‌های رژیم‌های صهیونیستی و سعودی و حرکت دو طرف به سمت عادی‌سازی روابط منتشر می‌شود. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم بارها گفته است که کشورهای عربی پنهانی با تل‌آویو رابطه دارند و روزی این رابطه را علنی می‌کنند.
در این مدت رابطه میان تل‌آویو و ریاض آنقدر نزدیک شده که حتی گروه‌هایی که به نمایندگی از آن‌ها در واشنگتن لابی‌گری می‌کنند هم مشترک هستند. یکی از این لابی‌گران «نورم کُلمن» سناتور سابق ایالت «مینسوتا» است که همزمان با ریاست بر گروه لابی‌گر و متنفذ «ائتلاف یهودی جمهوری‌خواه» (RJC)، ریاست شرکتی را هم بر عهده دارد که برای پیشبرد اهداف عربستان سعودی در آمریکا لابی می‌کند.
او در مصاحبه با نشریه «نیویورکر» و در توجیه «اهمیت اسرائیل برای منافع ملی ایالات متحده» به اظهارات یک ژنرال آمریکایی اشاره کرده است که چند سال پیش رژیم صهیونیستی را به یک ناو نظامی تشبیه کرده بود که به نمایندگی از آمریکا در منطقه حضور دارد.
کلمن در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا از منتقدان «دونالد ترامپ» نامزد وقت جمهوری‌خواهان بود و او را «ضدیهودی» توصیف می‌کرد. اکنون اما او به یکی از افرادی بدل شده که عملکرد ترامپ در قامت ریاست‌جمهوری را می‌ستاید، تا جایی که چندی پیش در یک مراسم نیایش در دعایی به جای نام خداوند، از ترامپ نام برد و با این کار جنجال به راه انداخت. او در مورد دلیل ارادتش به ترامپ می‌گوید: «دور تا دور او را یهودیان گرفته‌اند و او بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری، برای تقویت روابط ایالات متحده و اسرائیل کار کرده است.»
وی در توضیح اینکه چرا زمانی از «مارکو روبیو» رقیب ترامپ حمایت می‌کرده و مخالف ترامپ بوده، اما اکنون پشتیبان ترامپ است، می‌گوید: «آنچه من در مورد آن قضاوت درستی نداشتم، این بود که او به حرف‌هایش پایبند می‌ماند. این مسئله که اورشلیم (قدس اشغالی) باید به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود، چیزی است که از بیش از 30 سال پیش در قوانین ایالات متحده تایید شده بود. از سال 1992، تمام رؤسای‌جمهور آمریکا گفته بودند که سفارت را [به قدس] منتقل می‌کنند. اما این دونالد ترامپ بود که وعده داد و پای حرفش هم ماند. من در مورد عمق و میزان تعهد او به امنیت اسرائیل اشتباه قضاوت کرده بودم.»
پیش از ترامپ، رؤسای جمهوری سابق از جمله «بیل کلینتون» و «جورج بوش» پسر در رقابت‌های انتخاباتی وعده جابجایی سفارت را داده بود. حتی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم در سال 2008 مدعی شده بود که «اورشلیم پایتخت اسرائیل می‌ماند و باید تقسیم‌نشده باقی بماند.»
کلمن در بخشی از این مصاحبه، در توجیه حمایت از ترامپ با وجود رفتارهای نامتعارف و موضع‌گیری‌های غیرمعمول او، رئیس‌جمهور آمریکا را با کوروش کبیر مقایسه می‌کند و می‌گوید برای کسی مهم نیست کوروش در زندگی شخصی‌اش چه عملکردی داشته است؛ آنچه مهم است نقشی است که در نجات یهودیان داشته است.
او می‌گوید: «در گردهمایی ائتلاف یهودی جمهوری‌خواه در این مورد با یک نفر صحبت می‌کردم، که از من درباره کوروش کبیر سؤال کردند. در تاریخ یهودی، او به واسطه آزاد‌سازی عظیم [یهودیان] مورد ستایش قرار گرفته است. از من سؤال کردند که "درباره شخصیت او چه می‌دانی؟ آیا می‌دانی که با همسرش چطور رفتار می‌کرده؟ او آن زمان توییت نداشته، اما او با کسانی که نمی‌خواسته دیگر با آن‌ها کار کند، چطور رفتار می‌کرده؟" قطعا پاسخ [به این سوال که آیا از موضوعات اطلاعی هست یا نه] منفی است، چراکه ما او را با عملکردش می‌سنجیم. 50 سال دیگر، کسی ترامپ را با توییت‌هایش یا اظهار نظرهای شخصی‌اش قضاوت نمی‌کند، بلکه او را با آنچه که انجام داد، با آنچه به آن دست یافت، مورد قضاوت قرار می‌دهند.»
در ادامه مصاحبه، همین فرد با این میزان از تعهد و دلبستگی به رژیم صهیونیستی، به دفاع از روابط میان آمریکا و عربستان سعودی می‌پردازد. او با تایید اینکه سعودی‌ها «مشتری» او هستند و «من برای آن‌ها کار می‌کنم»، می‌گوید حتی قتل «جمال خاشقچی» در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول هم موجب نشده تا او به لابی‌گری به نمایندگی از ریاض پایان دهد، چراکه «رابطه راهبردی میان ایالات متحده و عربستان سعودی رابطه‌ راهبردی حساسی برای امنیت ماست و به تبع آن، بر اسرائیل هم اثرگذار است.»
وی می‌افزاید: «دشمن در آن منطقه از جهان، ایران است. من به تلاشی که برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در آن منطقه انجام داده‌ام، مفتخرم و کاری هم که برای پادشاهی [سعودی] انجام می‌دهم، تا حد زیادی در این زمینه است. به گفتن همین حد اکتفا می‌کنم.»
او در پایان این مصاحبه زمانی که بار دیگر در مورد دلیل حمایتش از ترامپ و عربستان سعودی مورد سؤال قرار گرفت، گفت: «عقیده من این است که دارم با گسترش [نفوذ] یکی از خطرناک‌ترین کشورها در آن منطقه، یعنی ایران، مبارزه می‌کنم. کار کردن با عربستان سعودی، به نفع اسرائیل است. گفتن "دانیو" (عبارتی در دعا) خطاب به رئیس‌جمهور ترامپ، از صمیم قلب بود، چون او برای آنچه من برایش ارزش فوق‌العاده‌ای قائلم، یعنی رابطه ایالات متحده و اسرائیل، کارهای زیادی کرده است. متأسفم که کسانی آنقدر از رئیس‌جمهور متنفر هستند که حتی برای یک لحظه نمی‌توانند بگویند "از تو متشکریم".»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/85739/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

گزارش رئیسی از سفر به پاکستان و سریلانکا: برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی