اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اخبار ویژه اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -


شرق: اروپا قصد ندارد تحریم‌ها را با SPV دور بزند
در حالی که برخی محافل بزک کننده برجام، این بار بر بزک کرده وعده پر از خالی اروپا اصرار دارند، روزنامه شرق تصریح کرد: SPV مد نظر اروپا محدود به دارو و غذاست.
این روزنامه نوشت: کانال SPV تنها محدود به غذا و دارو است و اروپا قصد ندارد کمکی به رفع تحریم تجاری ایران کند. این خلاصه‌ای از آن چیزی است که سرپرست سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با سفیر سوئیس در تهران به آن اشاره کرد و از بدقولی اروپایی‌ها در اجرائی کردن همین کانال محدود خبر داد. سفیر سوئیس گفت: آنچه رسانه‌ها به نقل از وزیر اقتصاد سوئیس بیان کرده‌اند، دقیق نبوده است؛ اما سوئیس در ایجاد ساز و کار انسان‌دوستانه برای تجارت دارو و غذا و لوازم پزشکی به ایران مصمم است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سفیر سوئیس در تهران دیدار کردند. سرپرست سازمان توسعه تجارت در این دیدار از تفاوت‌های کانال مالی SPV با آنچه پیش از این وعده داده شده بود، خبر داد و ضمن ابراز تأسف از اینکه کانال مالی مد نظر اروپا صرفاً محدود به غذا و دارو است، گفت: «انتظار می‌رفت اروپا تجارت اقلام تحریمی را در دستور کار قرار دهد و به کالاهایی مانند غذا و دارو بسنده نکند». مودودی همچنین اضافه کرد: این کانال مالی محدود نیز برخلاف صحبت‌های وزیر اقتصاد سوئیس هنوز غیرفعال است و ما منتظر شنیدن نتیجه مذاکره مقامات سوئیس با آمریکا درباره این کانال مالی هستیم.»
شرق می‌افزاید: سخنان سرپرست سازمان توسعه تجارت در حالی به خبرگزاری‌ها می‌رسد که پیش از این تصور می‌شد کانال مالی اروپا قرار است نقش ناجی را بازی کند و امکان تجارت همه کالاهای غیرتحریمی از سوی اتحادیه اروپا را فراهم کند.
سفیر سوئیس در این دیدار و در پاسخ به سخنان مودودی گفت: «این کشور هیچ تضمینی برای راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه اروپا نداده است». لاتینر همچنین اضافه کرد، «سخنان وزیر اقتصاد سوئیس با آنچه در رسانه‌ها منعکس شده، کمی متفاوت است و سوئیس هیچ تضمینی برای راه‌اندازی یک ساز و کار مالی ویژه اروپا نداده؛ اما در راه‌اندازی کانال مالی با ساز و کار انسان‌دوستانه برای کالاهای پزشکی، دارو و غذا کاملاً مصمم است.»
فریبا مستوفی، ‌رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تهران نیز دو روز قبل در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفته بود: «هیچ کشوری در اتحادیه اروپا میزبانی SPV را نپذیرفته و هیچ کشوری هم نمی‌داند که با چه مکانیسمی باید آن را اجرائی کند. همه کشورهای بزرگ اروپایی می‌دانند که نمی‌توانند با ایران کار کنند و بنابراین SPV یعنی هیچ».
طعنه و متلک‌های رأی‌الیوم به وزیرخارجه دوره‌گرد آمریکا
یک روزنامه منطقه‌ای با تمسخر سفر اخیر و مواضع وزیرخارجه آمریکا نوشت چهره زشت آمریکا با دروغ‌های مایک پمپئو زیبا نمی‌شود.
رأی‌الیوم با اشاره به مواضع پمپئو در قاهره می‌نویسد: سخنان پمپئو مملو از ادعاهای بی‌پایه و اساس بود وملت‌های خاورمیانه فراموش نمی‌کنند که دلارهای آمریکا در سال‌های گذشته صرف کشتار، ویرانی و ایجاد آشوب‌ها در منطقه شده و چهره زشت واشنگتن با این دروغ‌ها زیبا نخواهد شد.
عبدالباری عطوان سردبیر رأی‌الیوم می‌افزاید: سخنان پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه آمریکایی در قاهره در واقع تهدید ایران و بازوهای نظامی منطقه‌ای این کشور به ویژه حزب‌الله بود، تلاشی یأس‌آمیز برای بهبود بخشی به چهره‌ کشورش در خاورمیانه و اطمینان‌دهی به اسرائیلی‌ها برای اینکه آمریکا از آنها دفاع و حمایت خواهد کرد.
اینکه پمپئو، قاهره و دانشگاه آمریکایی را انتخاب کرده بود و نه ریاض را تا به تشریح سیاست‌های جدید کشورش درباره خاورمیانه بپردازد، با دقت و هدف خاصی صورت گرفته بود، تا طرف محور در این سیاست جدید مشخص شود.
این تحلیلگر با بیان اینکه حساس‌ترین نقطه سخنان پمپئو این بود که اذعان کرد باید از نفوذ ایران در منطقه ممانعت به عمل آوریم.
پمپئو مدعی شد آمریکا اشغالگر نیست بلکه نیروی خیر و آزادی‌بخش در خاورمیانه است؛ گویا وی ملتی ناآگاه و کم‌حافظه را مخاطب قرار داده که فراموش کرده‌اند این آمریکا بود که عراق را اشغال و لیبی، یمن و افغانستان را ویران ساخت و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خود اعتراف می‌کند که کشورش 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده که هیچ نتیجه‌ای در برنداشته است. آیا عمل خیری که پمپئو از آن حرف می‌زند کشتار سه میلیون عراقی و بیش از 30 هزار نفر از مردم لیبی و یک میلیون افغانی است، آیا خیر یعنی آشوبی که آمریکا در چهار کشور عربی، سوریه، لیبی، عراق و یمن به راه انداخت؟
سخنان پمپئو مملو از دروغ و گمراهی است، او فراموش کرده که دخالت‌های نظامی آمریکا در منطقه باعث آشوب و کشتار شده و بذر انواع افراط‌گری را کاشته و باعث ظهور خشونت و تروریسم در منطقه شده و منازعات فرقه‌ای، طایفه‌ای و تجزیه‌طلبانه را بالا برده است.
آمریکا به ملت سوریه، عراق، لیبی و یمن به جز ویرانی چه داده است، آیا اموال خود را برای بنای مساجد، کلیساها بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها هزینه کرده است؟ جز این است که این پول‌ها صرف نابودی زیرساخت‌ها، شیوع گرسنگی و بیماری‌های مهلک به دلیل استفاده از اورانیوم غنی شده، صورت گرفته است؟
آمریکا در سوریه، عراق، یمن و افغانستان شکست خورد و طرح‌های آن در لیبی نیز ناکام خواهد ماند و تلاش پمپئو زیبا کردن صورت مخدوش و زشت کشورش در منطقه است در حالی که ریختن عسل روی این شکست‌ها تلاشی مذبوحانه و محکوم به شکست است.
بیمه جدید شخص ثالث به نام مردم، به کام شرکت‌های بیمه
«بیمه جدید شخص ثالث هرچند به نام مردم مطرح می‌شود اما در واقع به کام بیمه‌ها و به زیان مردم است».
روزنامه خراسان در یادداشتی نوشت: از چندی قبل که طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث مطرح شد، این تصور برای مردم به وجود آمد که شرایط برای مصرف‌کنندگان بهتر شده است اما پس از طرح این مصوبه جدید که البته گفته می‌شود آزمایشی است، زوایای بیشتری از آن عیان شد، به گونه‌ای که اعتراض بسیاری از مردم را در‌بر داشت.
اعتراض‌ها نیز به این بخش ماجراست که اگر یک خانواده از یک اتومبیل به صورت مشترک استفاده می‌کنند هر یک از آنها باید بیمه شخص ثالث مخصوص خود را داشته باشند. یکی از کاربران در فضای مجازی در این‌باره نوشت: «قوانین جدید بیمه جالب شده، قراره هر کی گواهی‌نامه داره خودشو به جای ماشین‌ بیمه کنه و این در راستای فقیرتر شدن فقرا و پولدارتر شدن پولدارها است. یعنی یک خانواده که یک ماشین داره چهار نفر ازش استفاده می‌کنن پس باید چهار تا بیمه بگیرن و یک نفر هم که پنج تا ماشین داره و فقط خودش استفاده می‌کنه، فقط یک بیمه نیاز داره.»
این طرح البته آثار اقتصادی دیگری نیز خواهد داشت. به طور مثال، اگر در یک خانواده طبقه متوسط، یک خودرو و سه راننده وجود داشته باشد، حالا هزینه بیمه شخص ثالث آنها از سال آینده سه برابر خواهد شد. طبق آمارنامه صنعت بیمه کشور در سال 1396، تعداد وسایل نقلیه موتوری در حال تردد کشور بیش از 36 میلیون است و طبق آمار موجود در سال 1396، 40 میلیون گواهی‌نامه در کشور وجود دارد. از این رو، تعداد بالقوه بیمه‌نامه‌های احتمالی در کشور تغییر چندانی نخواهد کرد مگر اینکه با طرح‌هایی مثل دریافت هزینه بیمه شخص ثالث در هنگام ثبت‌نام گواهی‌نامه در سال‌های آینده، ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در کشور افزایش پیدا کند. هم‌اکنون و طبق آمار بیمه مرکزی، فقط 50 درصد وسایل حمل و نقل موتوری کشور بیمه دارند و معلوم نیست بتوان مردم را مجاب کرد که باید با هر گواهی‌نامه خود یک بیمه‌نامه نیز بگیرند. با این حال احتمالا با این تدبیر، میزان حق بیمه دریافتی شرکت‌های بیمه، به دلیل بالا رفتن هزینه حق بیمه رانندگان پرخطر، رشد کند.
در سال 1396، میزان مبلغ دریافتی شرکت‌های بیمه‌ بابت شخص ثالث، 9 هزار و 500 میلیارد تومان و مبلغ خسارت پرداختی این شرکت‌ها، هشت هزار و 864 میلیارد تومان است. از این رو شرکت‌های بیمه همیشه بابت حاشیه سود پایین خود از این حق بیمه شکایت دارند. از این روست که شاید این شرکت‌ها بتوانند با افزایش دریافتی حق بیمه، این نوع بیمه را برای خود سودآور کنند.
به ادبیات ابر و باد برجامی خاتمه دهید
حرف‌های عجیب و غریب آقای روحانی، تعجب مردم و ناظران سیاسی را موجب شده است.
به گزارش جهان‌نیوز رئیس‌جمهور 17 دی ماه در جمع مدیران جهاد کشاورزی بیان کرد: «هرچه درخت و مرتع بیشتر باشد ابر بیشتر می‌بارد، وقتی شما آنجا را خشک می‌کنید ابر از آنجا رد می‌شود، ابر به پایینش نگاه می‌کند و می‌بیند خبری نیست و کویر است.»
این مسئله بازتاب طنزی از سوی افکار عمومی داشت و برخی با هشتگ ابرتدبیر با آن شوخی کردند. رئیس جمهور بخصوص درباره برجام نیز از این مصداق‌ها استفاده کرده بود.
در آبان ماه سال 1395 آقای روحانی سفری به شهر اراک داشت و در میان مردم استان مرکزی در دفاع از برجام گفت: «ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است ولی امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است.
بازتاب سخنان روحانی تا جایی است که امروز هم بسیاری برای نتایج و مواهب برجام از مصداق سیب و گلابی‌های برجام استفاده می‌کنند.
حسن روحانی برای اینکه برجام را یک برنامه و توافق کارگشا در میان افکار عمومی معرفی کند تمثیل‌های دیگری بکار برد.
همچنین حسن روحانی در قصه‌پردازی دیگری در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای، مورخ یکشنبه 20 فروردین ماه سال جاری گفت: «برجام یک ابر است. این ابر برای اینکه بخواهد ببارد و سرزمین ما را پرآب کند، این جنگل‌ها، سروها و مراتع است که این ابر را وادار به باران می‌کنند. اگر پایین سبزه، گل و درخت نباشد، ابر نخواهدبارید. بارش این ابر با این گل‌ها بود.»
همچنین روحانی در حالی برجام را ابر و باران توصیف کرد که در اسفند ماه سال 94 درباره برجام گفت: «برجام یک، مانند آفتاب تابان بود و اگر کسی چشمانش را می‌بندد و می‌گوید شب است، باید چشمانش را باز کند تا آفتاب را ببیند.»
این روند در زمان ثبت نام کاندیداتوری انتخابات دوازدهم هم ادامه یافت و روحانی در حکایت‌پردازی تازه گفت: «هووهایی که بارها به قصد کشتن نوزاد برجام تصمیم گرفته بودند نمی‌توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند.»
عاقبت همه این سخنان درباره برجام مشخص شد اما به نظر می‌رسد که مردم از آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور چیز دیگری انتظار دارند. شاید اینگونه سخنان رئیس‌جمهور را بتوان در حوزه حرف‌درمانی و ایجاد نگرش مثبت از دولت در میان افکار عمومی جای داد، موضوع طبیعی که هر دولتی سعی می‌کند حمایت و رضایت افکار عمومی را جلب کند اما به نظر می‌رسد که پس از 5 سالی که از ریاست جمهوری روحانی می‌گذرد دیگر جامعه‌پذیرای چنین سخنانی نیست.
خالی‌بندی آقای تقلب و پاسخی که محسن هاشمی داده بود
عضو سازمان منحله مجاهدین (انقلاب) می‌گوید نقد هاشمی بعد از دوم خرداد مصلحت نبود و ما اشتباه کردیم که در مقابل این حرکت سکوت کردیم.
تاج‌زاده به مجله مهرنامه گفته است: معتقدم آقای هاشمی در زمینه توسعه از ما جلوتر بود یعنی در این مورد که محور حکومت جامعه باید توسعه باشد و در این جهت باید کارکرد. ما با تاخیر و پس از او به این اولویت رسیدیم و از این جهت فضل‌تقدم با آقای هاشمی است.
اگر بخواهیم روابط اصلاح‌طلبان را با آقای هاشمی بعد از دوم‌خرداد بررسی کنیم؛ سه اشتباه اصلی دیده می‌شود:
اول، دوستانی از جناح چپ که نقد آقای هاشمی می‌کردند و اصلا کار آنها به مصلحت نبود.
دوم، اشتباه یاران و نزدیکان آقای هاشمی که این نقدها را به کل اصلاحات تعمیم دادند و آقای هاشمی را در تقابل با اصلاحات تعریف کردند.
سوم، اشتباه ما که چرا در آن فضا سکوت کردیم. در حالی که باید به صحنه می‌آمدیم و اعلام می‌کردیم اصلاحات فقط این افراد و جریاناتی نیستند که آقای هاشمی را نقد می‌کنند. ما باید این موضع‌گیری را می‌کردیم تا معلوم شود در این قضیه، اصلاح‌طلبان (جناح چپ) دو دیدگاه دارند.
قبول ندارم که برخورد با آقای هاشمی را جناح چپ در مجلس ششم باب کرد. سال‌ها قبل‌تر، جناح راست در مجلس چهارم چنان علیه آقای هاشمی سم‌پاشی کرده بود که تقریبا آقای هاشمی در مجلس گریه کرد و از وضعیت زندگی، خانواده، سابقه و شرایط خود گفت. یعنی، چنان گزارشی داد که دل آدم را کباب می‌کرد و این سوال را به ذهن می‌آورد که چرا با آقای هاشمی باید چنان برخوردی بکنند که ایشان مجبور به طرح چنین مطالبی شود؟
تاج‌زاده در این گفت‌وگو سعی می‌کند تصویری همدلانه با هاشمی ترسیم کند. این موضع فریبکارانه و غیرصادقانه تاج‌زاده در حالی است که محسن هاشمی فرزند مرحوم هاشمی، اصلاح‌طلبان را صراحتا به تقلب علیه هاشمی در انتخابات مجلس ششم متهم کرد. او در 9 دی 91 به روزنامه بهار گفت: «نمی‌توان خیلی از مسائل را مطرح کرد چون باعث کدورت می‌شود. پس از دوم خرداد گروهی که اصلاح‌طلب نام گرفته و قدرت را در دست گرفته بودند، مغرور شده و همین غرور باعث شد به سمت افراط بروند. در خیلی از مسائل افراط شد. درست است که صحبت از چندصدایی می‌کردند اما خودشان به سمت تک صدایی رفتند.
ادعای انتقال ستاد نامزدهای اصلاح‌طلب به ستاد هاشمی در مرحله دوم انتخابات سال 1384 همه الکی بود. هیچ نیرویی نفرستادند. مصاحبه هم که می‌کردند این را جا می‌انداختند که ما هم هاشمی را قبول نداریم. شعار بد و بدتر را مطرح کردند که ریزش بسیار زیادی در رای ایجاد کرد. هیچ‌کس از جناح اصلاح‌طلب هاشمی را تأیید نکرد.
ایشان (هاشمی) در انتخابات مجلس ششم بیستم شد، اگر صندوق‌ها را باز می‌کردیم شاید انتخابات تهران باطل می‌شد. کتابی هست به نام «انصراف» که حاج‌آقا دلایل انصراف‌شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته‌اند. آن موقع مسئول انتخابات (تاج‌زاده رئیس ستاد انتخابات بود) فهرست را می‌خواند ولی اسم ایشان را نمی‌خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی‌خوانید گفت ما هنوز به رای آیت‌الله هاشمی شک داریم(!)
بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشد کاریکاتور «آقاسی» را کشیدید. من آن موقع رئیس دفتر حاج‌آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد. برخی از صندوق‌ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می‌شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می‌شد.
تا 30 درصد بازشماری شد و حاج‌آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می‌شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از 30 به 20 رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطی‌های اصلاح‌طلبان و اجرایی‌های آنها تقلب کرده بودند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/57824/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

مقابله پدافند هوایی با چند ریزپرنده در اصفهان سوژه فضای مجازی شد

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

سقوط قیمت بیت کوین

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

پایان یکه تازی اردوغان؟

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی