اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چراغ خاموش/ فرجام جمنا و وحدت اصولگرایان سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - مثلث: برای کسانی که آرایش نیروهای سیاسی را دنبال می‌کنند اکنون این سوال مطرح است که جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در انتخابات سال 96 نقشی محوری برای حضور اصولگرایان در انتخابات بازی کرد، اکنون در چه وضعی است و چرا چندان خبری از فعالیت تشکیلات آنها بیرون نمی‌‌آید؟ این سوال البته آنجا اهمیت مضاعفی می‌یابد که برخی چهره‌های اصولگرا حتی از تعیین شروطی برای تداوم حیات این جبهه سخن به میان می‌آورند. حال آنکه در این میان اخبار دیگری هم وجود دارد که حکایت از این دارد که یک سامانه بزرگ‌تر با حضور تشکل‌های اصولگرا در حال پیدایش است و گویا جلساتی نیز با حضور برخی اعضای اصلی جمنا برگزار شده است.
ظهور جبهه مردمی
وقتی دور اول دولت حسن روحانی رو به پایان بود، نگاه‌ها به رقبای او دوخته شده بود تا ببینند این‌بار اصولگرایان در چه فرمت و قالبی به رقابت خواهند پرداخت. بعد از جلسات متعددی که ابتدا رسانه‌ای نشده بود نهایتا یک جبهه مردمی اعلام موجودیت کرد که هدف خود را پدید آوردن ائتلاف میان تشکل‌ها و گروه‌های اصولگرا اعلام کرد تا در نهایت یک نفر از این جناح برای رقابت با رئیس جمهور مستقر به میان آید.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب که به جمنا شهرت یافته بود جلساتی را با نامزدها برگزار کرد و در نهایت با مکانیزمی که بر اساس رای‌گیری از اعضا تدوین کرده بود، به گزینش و انتخاب جمع محدودی از چهره‌ها اقدام کرد. مکانیزمی که البته هم با برخی نقدها مواجه بود و هم با برخی عدم پذیرش‌ها. حال آنکه حتی حزب موتلفه که از تشکل‌های راست سنتی حاضر در ائتلاف بود نیز حاضر به پذیرش این مکانیزم نشد و در نهایت نامزد حزبی خود را برای حضور در انتخابات راهی وزارت کشور کرد؛ نامزدی که تا آخر در رقابت باقی ماند. هرچه بود در نهایت دو نامزد در عرصه رقابت‌ها در سیکل انتخابی جمنا باقی ماندند؛ محمدباقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی.
روزهای آخر بسیار سخت بود، مناظره‌ها نظرسنجی‌ها را تغییر داده و اوضاع به شکل پیچیده‌ای تغییر یافته بود. نتیجه و خروجی جلسات محرمانه کنار رفتن محمدباقر قالیباف از عرصه رقابت و باقی ماندن سید ابراهیم رئیسی در انتخابات بود؛ رقابتی که با پیروزی حسن روحانی و باقی ماندن او در مقام ریاست‌جمهوری به پایان رسید.
فعالیت با چراغ خاموش
بلافاصله بعد از اتمام رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بار دیگر نگاه‌ها به جمنا دوخته شد؛ آیا هنوز قرار بود فعالیت‌های سیاسی اصولگرایان حول محوریت جمنا سامان یابد؟
همزمان انتقادها هم شروع شد؛ مهم‌تر از همه این محمدباقر قالیباف بود که در یک برنامه تلویزیونی سخنانی را مطرح کرد. بعد از آن محمدرضا باهنر شرط و شروطی را برای تداوم حیات جمنا مطرح کرد و در ادامه همین اظهارنظرها بود که حتی برخی چهره‌های اصولگرا از پایان حیات این جبهه سیاسی سخن به میان می‌آوردند.
روسا و مسئولان جمنا اما نظری دیگر داشتند. آنها بر این باور بودند که جمنا این خروجی را داشته که نامزد منتخبش توانسته نزدیک به 16 میلیون رای برای اصولگرایان به ارمغان بیاورد؛ یک سرمایه بزرگ که به باور آنها می‌توانست در ادامه رقابت‌های سیاسی برای آنها کارکردی ویژه داشته باشد.
در این میان اما یک خبر مهم در رسانه‌ها منتشر شد. هفته‌نامه مثلث در خبری اعلام کرد که سیدابراهیم رئیسی جلساتی را در تهران با حضور برخی چهره‌های اصولگرا برگزار می‌کند. این خبر از سوی برخی رسانه‌ها اصلاح‌طلب این‌گونه مورد تحلیل قرار گرفت که سیدابراهیم رئیسی این جلسات را با کارویژه انتخابات مجلس برگزار می‌کند. نکته‌ای که البته با تکذیب برخی حاضران در جلسات مواجه شد. این اما همه ماجرا نبود. تداوم جلسات سیدابراهیم رئیسی اما با خبرهای تازه‌ای مواجه شد. برخی رسانه‌ها اعلام کردند که این تشکل‌ها جدای از حضور برخی چهره‌های سیاسی در آن به نوعی همراهی 24 تشکل اصولگراست.
این رسانه‌ها عنوان می‌کنند که ممکن است جمنا خود در این تشکل جدید ترکیب شده و از این پس این سامانه به عنوان محور حرکتی اصولگرایان قلمداد شود. این اما خبری نیست که فعلا قابل اعلام رسمی یا تایید باشد. فعلا اهالی جمنا اصرار به تداوم حیات در قالب همان مجموعه جبهه مردمی را دارند اما خبری از جلسات و فعالیت‌های سیاسی آنها وجود ندارد. به نظر می‌رسد که جمنا ترجیح داده فعلا به صورت زیرزمینی به فعالیت‌های خود ادامه دهد. شاید با جدی‌شدن فعالیت‌ها و تحرکات انتخاباتی مربوط به مجلس یازدهم جمنا حیات و بروز جدی‌تری یابد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/51682/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال 2023

روسیه از حضور بیش از 3000 مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

نامه وزیر دفاع به قالیباف

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی