اخبار محرمانه

آخرين مطالب

گفت و گوی مثلث با نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

مهدی چمران: کنگره را برگزار می‌کنیم سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - در یک‌ســـال و نیمــی کــه از انتخابـات ریاست‌جمهوری می‌گذرد، جبهه مردمی نیروهای انقلاب کجاست؟ در چه موقعیتی قرار دارد؟ چرا خبری از فعالیت و اکت سیاسی آن اعلام نمی‌‌شود؟
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 بلافاصله یک برنامه‌ای را تدوین کرد و آن تحلیل و بررسی انتخابات و نتایجش بود. براساس دو نظرسنجی در کل کشور بررسی مفصلی روی نتیجه انتخابات، ترکیب آرای صندوق‌های شهرهای مختلف و میزان رای نامزدها انجام شد. این کار بررسی و تحلیل نتیجه انتخابات شاید بیش از یک ماه به طول انجامید، شورای مرکزی براساس آن بررسی گروهی را در این کار مسئول کرد تا روی نقاط قوت و ضعف فکر شود و آن نقاط را استخراج کنند. براساس این
تحلیل ها نقاط قوت و ضعف مشخص شد تا براساس آنها راهبردهای اجرایی تدوین و ارائه شوند. البته تاکنون مقداری از این راهبردها تدوین شد تا ببینیم چه کارهایی انجام دهیم و چه راه‌هایی را در پیش بگیریم.
نتایج و راهبردهایی که حاصل شد، چه بود؟
اینها همه کارهای تشکیلاتی یا درون تشکیلاتی است که جنبه اعلام رسانه‌ای و بروز و ظهور خارجی ندارد اما کار روی آنها ماه‌ها به‌طول انجامید تا این کارها صورت پذیرفت. موضوع دیگری که براساس همین راهبردها در دستور کار قرار گرفت، بحث به روز کردن یا تغییر دادن یا اصلاح کردن شوراهای استانی و روش‌های کار آنها بود. منظور از شوراها، شوراهای استان‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب است چون جبهه مردمی در هر استانی شورایی را شکل داده بود. همان‌طور که می‌دانید جبهه مردمی در زمان خیلی کوتاهی و به سرعت شکل گرفت، اگر فرصت بیشتری داشت، شاید می‌توانست انتخاب‌های بهتری انجام دهد و افراد دیگری را انتخاب کند ولی همان زمان با شناختی که روی افراد شناخته‌شده وجود داشت و انتخاب‌هایی که در خود استان‌ها صورت پذیرفت، انتخاب اعضای شورای مرکزی در اجتماع بزرگ هزار و ششصد نفری تهران انجام شد. حالا که زمان است، به نظر می‌رسید باید شوراهای استانی اصلاح شوند. در طراحی راهبرد هم به همین نتیجه رسیدیم که هم جوان‌گرایی به وجود آید و هم راه‌های نویی را برای کار انتخاب کنیم و هم از حضور بانوان به صورت چشمگیرتر و فعالانه‌تر استفاده کنیم. بنابراین شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب مقرر کرد ما مجددا در هر استان یا هر شهری سازمان یا تشکیلات شورا از پایین به بالا شکل گیرد یعنی تشکیل شورا از شهرستان شروع شود، بعد شورای استانی شکل بگیرد و از شورای استانی، شورای مرکزی بیرون آید. این برنامه الان در حال اجراست و هسته مرکزی شوراهای استانی شکل گرفته و در بیشتر استان‌ها شورا دارند، البته مرحله تشکیل شورا در تعداد محدودی از استان‌ها باقی مانده‌اند که آن کار هم ان‌شاءالله به زودی تمام می‌شود.
ترکیب شوراهای استان‌ها چگونه است؟ آیا انتقادات گذشته برطرف شده است؟
سعی شده از همه گروه‌ها و دستجات سیاسی به صورت الزامی و اجباری حتما 20 درصد جوانان و 20 درصد هم بانوان حضور داشته باشند تا هسته‌های مرکزی شکل بگیرد و بتوانند در شهرها و بعد از شهرها شورای استان‌ها را تشکیل دهند که تعدادی از استان‌ها به این مراحل الان رسیده‌اند. البته اجرای مراحل تشکیل شوراهای شهرستانی و استانی قدری طولانی شد. در واقع فکر می‌کردیم سریع‌تر از اینها کارش انجام شود ولی مشکلات زیادی بود که کمی به طول انجامید. اکنون در مرحله انجام هستیم تا بعد از این مرحله ان‌شاءالله بتوانیم به آن کنگره بزرگ در تهران برسیم. پیش‌بینی می‌کنم که بتوانیم در اواخر امسال یا اوایل سال آینده کنگره را بعد از دو سال تشکیل دهیم تا اعضای شورای مرکزی دوره دوم انتخاب شوند.
بعد انتخابات ریاست‌جمهوری برخی از اعضای شورای مرکزی به مشاغل غیرسیاسی مشغول شدند و در نهادهای دیگر مسئولیت گرفتند. در این رابطه توضیح می‌دهید؟
بله، در این بین تعدادی از افرادمان به خاطر مسئولیت‌هایی که عهده‌دار شده‌اند یا فرصت نمی‌‌کردند یا موقعیت شان مطابق اساسنامه نبود که در دو جا بتوانند مشغول باشند، رفتند. مثل آقایان فروزنده و فدایی بالاجبار از جبهه مردمی جدا شدند. جایگزین این افراد باید در انتخابات جدید انتخاب شوند. تعدادی هم مثل آقای دکتر روستاآزاد دچار بیماری شده‌اند که هنوز هم با اینکه خیلی بهتر شده‌اند اما به حالت اولیه برنگشته‌اند و امیدواریم که سلامتی کامل‌شان را بازیابند. به هر حال تلاش، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فعالیت‌ها و جلسات خودش را داشته، بدیهی است که در حالت شور و حال انتخابات نبوده چون فقط برای انتخابات شکل نگرفته، بلکه الان هم ناظر به مسائل روز هست. سعی‌مان بر این است که مسائل روز حتی تحلیل‌های مختصر و کوتاه را با اعضای خودمان درمیان بگذاریم. این فشرده و خلاصه‌ای از آنچه بود که در این یک سال و نیم بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.
آقای جوکار از جمله کسانی بودند که از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جدا شدند.
آقای جوکار هم معاون پارلمانی در سپاه شدند و بالاجبار نمی‌‌توانند در جبهه مردمی باشند. یکی، دو نفر از دوستان دیگر هم بودند که به خاطر همین مسئولیت ها و فشار زیاد کار کمتر توانسته‌اند در جبهه مردمی فعال باشند و فعالیت کنند.
چرا از علی‌البدل‌ها برای ترمیم شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استفاده نکردید؟
چون سازوکاری پیش‌بینی شده که باید در شورای مرکزی شکل بگیرد و تصویب شود بالاجبار تا چند ماه باقی‌مانده را هم صبر می‌کنیم تا آن افرادی که رفته‌اند، جایگزین شوند.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعد از انتخابات 96 به دو چالش برخورد که یکی بیانیه آقای قالیباف درباره نواصولگرایی بود. ایشان در قالب آن بیانیه به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتقاد کرد. نیروهای دیگر هم مثل آقای ضرغامی سکوت نکردند و هنوز که هنوز است، نسبت به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتقاداتی دارند. آقای ضرغامی بیشتر انتقادهای خود را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در قالب توئیت مطرح می‌کند. حتی یک‌بار در مورد پیروزی حزب‌الله در انتخابات لبنان خطاب به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفته بود: «بروید از حزب‌الله یاد بگیرید که چگونه انتخابات را می‌برند.» آیا توانستید این چالش را برطرف کنید و دوباره همگرایی بین نیروهای انقلابی و اصولگرایی را پدید آورید؟
نه متاسفانه. البته مشکلی با آقای قالیباف نیست اما آقای ضرغامی نباید خودشان را جدا از این گروه بدانند و چنانچه انتقادی هم دارند باید انتقادشان را مطرح کنند. خود ایشان هم باید از همان حزب‌الله یاد بگیرد. البته همه‌مان باید یاد بگیریم و انتقادشان هم درست است. مشکل خاصی الان نمی‌‌بینم. نه‌تنها آقای ضرغامی، بلکه خیلی از دوستان خودمان حتی در شورای مرکزی هم انتقاد، سوال و پیشنهاد دارند. اینها سبب پیشرفت می‌شود و چالشی به آن صورت نیست که بخواهد توقف ایجاد کند منتها چون شور و حال انتخابات خیلی سریع بود، بعد از آن در حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی احساس کندی می‌شود و این کندی دوستانمان را دلزده می‌کند که چرا خبری نیست و چرا کاری نمی‌‌شود در حالی که واقعا این‌طور نیست. تلاش زیادی می‌شود و کار انجام می‌شود و واقعا فعالیت وجود دارد، البته شاید سرعت فعالیت آن‌طور که من یا دوستان دیگر هم انتظار دارند، نباشد. خودمان هم از کمی کندی عموما انتقاد می‌کنیم و راه‌هایی که بتوانیم با سرعت بیشتری جلو رویم را پیشنهاد می‌دهیم.
موضوع دیگری که توسط آقای حداد عادی مطرح شد، موضوع منابع مالی است، ایشان گفتند منابع مالی محدودی داریم. حتی آقای آل‌اسحاق هم مصاحبه کردند و گفتند «قرار شده شهرستان‌ها امورات خودشان را بگذرانند و حتی از اعضای شورای مرکزی پول جمع کنیم و فعلا امورات با همین پول‌ها مدیریت شود تا در آستانه انتخابات بتوانیم منابع مالی جمع کنیم». این مساله به کجا رسید و آیا توانستید منابع مالی مورد نیاز را تامین کنید؟
بله، یکی از مشکلات ما این است که نه کارخانه و نه شرکتی برای این کار داریم و نه اصولا افرادی که حضور دارند آنچنان از نظر مالی توانمند هستند که بتوانند هزینه‌ها را جبران کنند.
آقای آل‌اسحاق که خودشان در کار تجارت هستند.
ایشان یک نفر هستند و مشکلاتی برای خودشان دارند.
آقای حبیبی هم که رئیس کارخانه سیمان شدند.
رئیس کارخانه سیمان‌شدن دلیلی برای این نیست که بتوانند تامین مالی کنند. البته آقای حبیبی، رئیس کارخانه سیمان نیستند، عضو هیات امنا هستند که به منابع مالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ارتباطی ندارد. قطعا آنجا حساب و کتاب‌های دقیقی دارد که باید هم داشته باشد، ما هم انتظاری نداریم. آقای حداد هم چند جا کار می‌کنند ولی این مساله ارتباطی به مسائل مالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ندارد. ما آمدیم و گفتیم که حق عضویت بگیریم. این مساله در شورای مرکزی پیشنهاد و تصویب شد و الان اعضا دارند حق عضویت ماهانه می‌پردازند. یعنی همه اعضای شورای مرکزی حق عضویت می‌پردازند و الان از کسانی که به عنوان حامی و طرفدار بودند و در جلسات شرکت می‌کنند هم دعوت می‌کنیم که حق عضویت را به صورت ماهانه بپردازند تا بتوانیم جلساتی که داریم یا کارهایی که هست را انجام دهیم؛ البته حق عضویت خیلی اندک و نه بالا که بتوانیم با آنها خودمان را اداره کنیم. البته اگر کسی هم بخواهد برای تامین نیازهای مالی کمکی کند یا کاری انجام دهد حساب بانکی باز شده که می‌تواند به آن حساب واریز کند که حساب و کتابش هم مشخص است.
یک بیانیه 24 تشکلی هم نهم مهرماه صادر شد. چه ارتباطی بین آن شورا با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی وجود دارد؟ چون اسم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در کنار 23 تشکل دیگر اصولگرا ‌آمده بود.
در آن جلسه که چند نفر از دوستان جبهه مردمی هم شرکت دارند و از کل احزابی هم که همسو هستند، در آنجا شرکت می‌کنند. پیش‌بینی شد که در این شرایط تحلیلی درباره مسائل داشته باشیم. تحلیل ارائه و قرار شد که برای حل مشکلات اعلام آمادگی کنیم که حاضریم تجربیاتمان را در اختیار بگذاریم تا چنانچه سران قوا بخواهند از این تجربیات استفاده کنند. لذا این مساله در قالب نامه به سران قوا نوشته و اعلام شد.
گفته بودید بیانیه دومی هم روز 13 آبان اعلام می‌شود، چرا بیانیه دوم مجموعه 24 تشکلی در روز 13 آبان منتشر نشد؟
دوستان بیانیه را آماده کردند و بیانیه خوبی هم بود اما همه اعضا نتوانستند جمع شوند. خود من در کربلا بودم، اعضای دیگر هم عموما در سفر کربلا حضور داشتند بنابراین فرصت و امکان گردهمایی پیش نیامد. البته این نامه هم ارائه شد که البته چون در ایام تعطیلات اربعین بود، نتوانست خیلی منعکس شود. در مجموع قرار است در مسائل مختلف علاوه بر اینکه جبهه مردمی تحلیل‌های خود را ارائه می‌دهد، مجموعه احزاب هم بیانیه‌ها و تحلیل‌هایی داشته باشند و نظرات خودشان را اعلام کنند تا این انسجام بیشتر به وجود بیاید.
در برخی رسانه‌های مجازی مطرح شده که علت عدم انتشار بیانیه در روز 13 آبان، بروز اختلاف بین این تشکل‌ها بود، پس این مساله صحت ندارد؟
خیر، عده‌ای همیشه اختلاف را دوست دارند.
بعضی اعضای جمعیت پیشرفت و عدالت و جبهه ایستادگی مصاحبه کردند و گفتند از تشکل مجموعه 24 تشکلی خبری ندارند، آیا قرار است فعالیت مجموعه 24 تشکل بی‌سر و صدا انجام شود، به طوری که حتی اعضای شاخص آن احزاب خبر نداشته باشند که دبیران کل تشکل متبوع‌شان چنین بیانیه‌هایی را امضا می‌کنند؟
دیگر این مسائل را نمی‌‌دانم. این مساله به خود احزاب مربوط می‌شود. وقتی آقای قالیباف و آقای محسن رضایی آنجا حضور دارند، مسائل را خودشان باید توضیح دهند. ما که نمی‌‌توانیم به درون احزاب برویم و توضیح دهیم. حتما فرصت نشده یا موقعیتی پیش نیامده اما قطعا و یقینا برایشان توضیح خواهند داد.
پس این طور نیست که به اعضای حاضر در جلسه 24 تشکلی تأکید شود به هیچ عنوان نباید خبری به کسی بگویند؟
خیر، هیچ کار محرمانه نداریم.
قرار است این مجموعه چه نسبتی را بین خود با جامعتین تعریف کند؟
جامعتین حزب نیستند که در جمع این احزاب حضور پیدا کنند. آنها جایگاه دیگری دارند و در یک شأن دیگری فعالیت می‌کنند ولی از اعضای جامعه روحانیت در جمع حضور دارند.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنان پایدار خواهد ماند یا در قالب همین مجموعه بازتعریف می‌شود؟
این مجموعه مشورتی است اما جبهه مردمی احزاب را جمع‌آوری کرده و همان فعالیت میدانی خود را انجام می‌دهد.
این مجموعه 24 تشکلی، شورای مشورتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود یا سازوکار جدیدی است؟
نه، یک شورای مشورتی است که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم در آن حضور دارد و همه تشکل‌ها هستند. البته خود جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مجموعه 22 یا 23 حزب است که امضا کرده‌اند و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را به وجود آورده‌اند. در واقع همان‌ها هستند، منتها به خاطر اینکه ماهیت و هویت آنها بیشتر مشخص باشد و فقط به نام یک جبهه نباشد قرار شد همه آنها امضا کنند.
چطور پایداری این همراهی را نشان داد در صورتی که زمان انتخابات حاضر به همکاری با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نشد؟
به هر صورت ما امیدواریم که هر روز گام به جلو برداریم و نه به عقب. جبهه پایداری هم این هماهنگی را ان‌شاءالله بیشتر و بیشتر خواهند داشت.
شرط و شروطی برای این همراهی نگذاشته‌اند؟
فعلا هنوز در زمینه تنظیم و ارائه این بیانیه همه حضور داشتند و دیگر نیازی به شرط و شروطی نداشته.
در این بیانیه جای نام جامعه روحانیت مبارز خالی بود!
جامعه روحانیت مبارز یک جایگاه دیگری دارد و با این احزاب فرق دارد. آن یک بحث جامعتین دارد؛ جامعه مدرسین و جامعه روحانیت با این احزاب متفاوتند و به صورت حزب نیستند. بنابراین جدای از این مسائل هستند.
چطور دبیرکل جامعه روحانیت در جلسات حضور پیدا نمی‌‌کند؟ آقای پورمحمدی دعوت می‌شوند یا خیر؟
دبیرکل نیستند ولی آقای تقوی حضور دارند. خود آقای رئیسی که عضوی از جامعه هستند، هم حضور دارند. به هر حال کسانی که آنجا مسئولیت داشتند، در اینجا هم حضور داشتند و در تدوین موثر بودند و نظر داشتند. همان‌طور که گفتم جامعه روحانیت مبارز خود تشکیلات دیگری است که با احزاب متفاوت است.
شیخوخیت در جریان اصولگرا در این 40 سال بوده آیا از این به بعد هم در قالب همین جامعه روحانیت تعریف می‌شود یا در قالب اشخاصی مثل آقای رئیسی؟
ببینید! سعی بر این است که اصولا مجموعه‌ای از افراد باشند و این مجموعه بتوانند آن حالت شیخوخیت و نقش ان‌شاءالله ایفا کنند.
این شورای مشورتی 24 تشکلی همان شورای وحدت است یا شورای وحدت یک موضوع دیگری دارد؟
نمی‌دانم منظورتان چیست؟
بعضی رسانه‌ها از تشکیل شورای وحدت در اصولگرایان خبر دادند.
همین است. اسمش را دقیقا به یاد ندارم که شورای مشورتی است یا شورای وحدت ولی یکی است.
در مورد انتخابات مجلس در قالب و سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار است فعالیت انتخاباتی اصولگرایان دنبال شود یا یک سازوکار جدید ائتلافی با نامی جدید شکل خواهد گرفت.
الان نمی‌‌دانیم.
چون در انتخابات شورای شهر دوم و مجلس هفتم شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی بود ولی تحت عنوان آبادگران بروز و ظهور انتخاباتی انجام می‌شد.
هنوز تصمیمی گرفته نشده که چگونه جلو بیاییم و چه کار کنیم.
آیا بعد از انتخاب شورای مرکزی جدید تصمیم گیری می‌شود یا از الان مقدمات کار در حال فراهم‌شدن است؟
آنچه جبهه مردمی فعالیت می‌کند تلاشش این است که همه احزاب را با هم هماهنگ و متشکل کند و ان‌شاءالله به یک وحدت عام و عمومی برساند. آن مساله دیگر کار اجرایی است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/51681/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

ترفندهای تمیزکاری خانگی

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

بهرام عظیمی برای ساخت مجموعه سیا ساکتی چقدر دستمزد گرفت؟!/ ویدئو

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی