اخبار محرمانه

آخرين مطالب

روحانی اصلاح‌طلب: با لباس روحانیت تیشه به ریشه دین نزنیم مصاحبه های ویژه

روحانی اصلاح‌طلب: با لباس روحانیت تیشه به ریشه دین نزنیم
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایرنا / فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از اظهارات توهین‌آمیز به رییس جمهوری گفت: اگر کسی تسلط به رفتار و کردار خود ندارد، نباید به لباس روحانیت ملبس شود و مسئولیتی در نظام اسلامی بر عهده بگیرد، زیرا او با رفتار نامناسب خود تیشه به ریشه دین و بنیادهای اخلاقی می‌زند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ناسزاگویی و توهین به رییس‌جمهوری در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: اصولا هرگونه ناسزاگویی، توهین و بیان سخنان خارج از نزاکت عرفی، نسبت به هر کسی که مخاطب آن توهین باشد، عملی ناپسند و قبیح بوده و خلاف آموزه‌های دینی و موازین اخلاقی است.
 وی اظهار کرد: کسی که مرتکب اقدام توهین‌آمیز از طریق به‌کاربردن الفاظ رکیک می‌شود، از نظر شرعی، مرتکب فعل حرام شده و براساس قواعد مذهبی قابلیت تعزیر شرعی دارد و از نظر قوانین جاری کشور هم مرتکب عمل مجرمانه شده و مشمول مجازات قانونی می‌شود.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: حال اگر مخاطب این اقدام و رفتار توهین‌آمیز، از مقامات و مسولین کشور، مانند امام خمینی(ره) مقام رهبری و یا اینکه ریاست جمهوری و یا کارکنان ادارات و نهادها و ارگان‌های نظامی و انتظامی و شهرداری‌ها و امثال آنها باشد، که در حین انجام وظیفه و یا بخاطر انجام وظیفه، مورد اهانت واقع شده‌اند، مجازات توهین کننده، طبق مواد 514 و 609 قانون تعزیرات مصوب 1375، تشدید می‌شود.
رهامی تصریح کرد: اصولا رفتارهای توهین‌آمیز و تند با مردم، برخلاف سیره پیامبر اکرم(ص) و اولیای معظم اسلام است و ‌کسی که مرتکب این رفتارها می‌شود، معلوم است با سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اولیای دین آشنایی ندارد.
رییس بنیاد بین المللی صلح برای همه عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) براساس آنچه که در خطبه 206 نهج‌البلاغه از ایشان نقل شده است، در گرماگرم جنگ صفین، وقتی شنید که بعضی از اصحاب ایشان به معاویه و یاران او ناسزا می‌گویند، شدیدا ناراحت شدند و فرمودند من کراهت دارم از اینکه شما افرادی فحاش و ناسزاگو باشید، بعد فرمودند شما بجای ناسزاگویی، اعمال و رفتار آنها را بیان کنید و اینگونه برایشان دعا کنید که «پروردگارا خون ما و خون آنها را محفوظ بدار و بین ما و آنها صلح و آشتی برقرار فرما»
با سخنرانی‌های توهین‌آمیز اعصاب و روان جامعه را تخریب می‌کنند
رییس بنیاد بین‌المللی صلح خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود در شرایطی که مردم کشور به علت مشکلات عدیده، چون همه‌گیری کرونا، و گرفتاری مردم در بیمارستان‌ها و منازل بخاطر شیوع این بیماری، و آثار سنگین تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا و گرانی و بیکاری و امثال آن شدیدا دچار فرسایش روانی شده‌اند و بیش از هر زمان نیازمند آرامش و صلح و صفا و آشتی ملی در سطح تمامی جامعه ایرانی هستیم، عده‌ای با رفتار نسنجیده خود، اسباب ناراحتی و به‌ هم ریختن اعصاب مردم را فراهم می‌کنند، و با سخنرانی‌های تند و توهین‌آمیز، گویا تیشه به دست گرفته و با آن اعصاب و روان جامعه را تخریب می‌کنند.
استاد حقوق کیفری و جرم شناسی دانشگاه یادآور شد: ناسزا گویی و رفتار توهین‌آمیز از طرف هر شخصی که باشد، زشت و ناپسند است، و اگر از کسانی باشند که به تریبون‌های عمومی دسترسی دارند و در مقام ارشاد مردم هستند و خود را در جایگاه مربی و معلم جامعه مطرح می‌کنند، زشت‌تر و ناپسندتر است، زیرا آثار زیانبار آن، بعلت جایگاه آن افراد تشدید می‌شود و ممکن است مردم را نسبت به مبانی دینی و اخلاقی بی‌اعتقاد سازد.
عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار کرد: کسانی که ملبس به لباس روحانیت هستند یا در جایگاه معلم و استاد و یا بعنوان مسولین و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، بیش از سایرین باید مواظب اعمال و رفتار خود و اطرافیان خود باشند، مردم کوچکترین رفتار و گفتار خلاف شون اجتماعی و نزاکت عمومی آنان را زیر نظر دارند، و اگر کسی تسلط به رفتار و کردار خود ندارد، نباید به لباس روحانیت ملبس شود، همچنین نباید مسولیتی در نظام اسلامی بعهده بگیرد، زیرا او با رفتار نامناسب خود تیشه به ریشه دین و بنیادهای اخلاقی می‌زند.
ناسزاگویی نشان دهنده دنیای کوچک اشخاص است
این استاد دانشگاه تصریح کرد: ناسزاگویی و بداخلاقی، نه نشانه انقلابی بودن است، نه نشانه اصولگرا بودن و نه اصلاح‌طلب بودن، فقط نشانگر دنیای بسیار کوچک اشخاص است.
رهامی یادآور شد: متاسفانه امروز و در شرایطی که دولت بیش از همیشه، در این ماه‌های آخر مسولیت خود نیازمند کمک و پشتیبانی است، تا بتواند به تعهدات خود جامعه عمل بپوشاند و آخرین تلاش خود را در محقق ساختن برنامه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و رفع مشکلات عدیده مردم به‌کار گیرد، کسانی بدنبال تسویه حساب‌های سیاسی هستند.
وی ادامه داد: بعضی افراد و جریان‌های سیاسی به‌جای کمک و حمایت از دولت، هر روز به بهانه‌ای، جبهه جدیدی در مقابل دولت می‌گشایند و انرژی اجرایی کشور را به هرز می‌دهند، و باصطلاح برای دستمالی، حاضرند قیصریه‌ای را به آتش بکشند، و توجه نمی‌کنند که دود همهٔ این رفتارها و گفتارهای نسنجیده و فشل کننده امور، قبل از آقای روحانی و وزیران وی، مستقیما به چشم مردم می‌رود.
این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: وظیفه همه ما، خصوصا مقامات و مسولین عالیرتبه کشور، این است که از هرگونه رفتار و اعمال تنش‌زا، که قوای اداره کننده کشور را به چالش می‌کشد، از طرف هرکس و هر مقامی که باشد، و در هر لباس و با هر انگیزه‌ای که صورت بگیرد، جلوگیری کنیم، تا بتوانیم بر مشکلات روزافزونی که زندگی یومیه مردم را دچار بحران کرده است، فائق آییم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/469654/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 305 نفر رسید؛ شهادت 141 خبرنگار

دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه کلمبیا توسط پلیس نیویورک

تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد

حمله به دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره به خاطر حمایت از فلسطین

درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی