اخبار محرمانه

آخرين مطالب

دیدنی های موناکو؛ دومین کشور کوچک جهان خواندنی ها

دیدنی های موناکو؛ دومین کشور کوچک جهان
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - کجارو / اگرچه موناکو دومین کشور کوچک جهان پس از واتیکان است اما جاذبه‌های گردشگری بسیاری در خود دارد. با کجارو همراه باشید تا با 10 جاذبه‌ی برتر آن بیشتر آشنا شوید.موناکو، شاهزاده‌نشینی در دل اروپا است که خانواده گریمالدی (Grimaldi) از قرن 13 در آن حکومت می‌کنند. شهرت موناکو به خاطر مسابقات اتومبیل‌رانی و داستان‌های عاشقانه‌ی آن است. گردشگران می‌توانند در این کشور پر زرق‌و‌برق شانس حس کردن شهرت و ثروت را داشته باشند.
بندر فونوی
فونوی (Fontvieille) بندرگاهی است که ثروتمندان و افراد مشهور در آن جولان می‌دهند؛ کسانی‌که هزاران دلار در روز برای لنگر انداختن کشتی‌هایشان می‌پردازند. در این لنگرگاه، فضای کافی برای 275 کشتی با اندازه‌های مختلف وجود دارد.
علاوه بر این تمام امکانات لازم برای قایق‌رانی در آن دیده می‌شود، درحالی که این بندر پنجاه سال پیش، تنها قدری شن و سنگ بود. از بالای صخره‌ی موناکو می‌توان چشم‌اندازی زیبا از این بندر را نظاره کرد.
کلیسای جامع نیکولاس
کلیسای نیکولاس (Nicholas ) کلیسای ملی موناکو محسوب می‌شود که علت نامگذاری آن به این نام، اولین کلیسای کاتولیک در موناکو است که در قرن 13 ساخته و در قرن 19 تخریب شده است.
این کلیسا امروزه با نام کلیسای Our Lady شناخته می‌شود که به معنی «بانوی معصوم» است. این کلیسا با داشتن نمایی از جنس سنگ مرمر بسیار زیبا و آرامش‌بخش است.
موزه اقیانوس شناسی
علاقه‌مندان به تمامی چیزهای دریایی بی‌شک از تماشای موزه‌ی اقیانوس‌شناسی در موناکو که به علوم دریایی اختصاص دارد، لذت خواهند برد. این موزه که مشرف به دریای مدیترانه است، در سال 1910 ساخته شده است.
اقیانوس‌شناسی به نام Jacques-Yves Cousteau به مدت 3 دهه مدیریت این موزه را برعهده داشته است. در این موزه از کوسه و لاک‌پشت گرفته تا مدل‌های کشتی و اسکلت جانوران دریایی یافت می‌شود. جالب است بدانید در زیرزمین این موزه، آکواریومی با 4000 گونه ماهی با اکوسیستم آب‌های مدیترانه‌ای و استوایی وجود دارد.
ساحل لاروتو
 ساحل لاروتو (Larvotto) معروف‌ترین و البته تنها ساحل در موناکو است که به جای این که شنی باشد، کلوخی و زبر است و برای قدم زدن بر روی آن حتما باید کفش پوشید.
استفاده از برخی جاهای این ساحل، رایگان و برخی دیگر نیازمند پرداخت هزینه است. ساحل لاروتو تنها اندکی با مونته‌کارلو (Monte Carlo) فاصله دارد و در طول این ساحل، خیابان معروف پرنسس گریس (Princess Grace) قرار گرفته است.
جاردین اگزوتیک
جاردین اگزوتیک (Jardin Exotique) یک باغ گیاه‌شناسی است که گردشگرانی که دوستدار گل وگیاه هستند حتما باید سری به آن بزنند. این باغ در کنار یک صخره بنا شده است و بیش از 1000 نوع گیاه دارد که بیشتر آن‌ها کاکتوس هستند.
جالب است بدانید عمر بعضی از این گیاهان به بیش از 100 سال می‌رسد. در جاردین اگزوتیک یک موزه‌ی انسان‌شناسی هم وجود دارد که از روزهای نخستی که بقایای یک انسان ماقبل تاریخ در این منطقه کشف شد، بنا شده است.
اگر عاشق سرعت هستید در سفر به موناکو هرگز مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ موناکو را از دست ندهید. این مسابقات یکی از معتبرترین مسابقات اتومبیل‌رانی در سراسر دنیا به‌شمار می‌رود. باریک بودن خیابان‌های موناکو و پیچ‌های تندی آن، این مسابقات را تبدیل به یکی از دشوارترین و البته جذاب‌ترین مسابقات جایزه بزرگ فرمول 1 جهان کرده است. رانندگان فرمول 1 شرکت‌کننده در این رقابت‌ها موظفند طبق قوانین فرمول 1 سرعتی کم‌تر از 305 کیلومتر بر ساعت داشته باشند.
این جایزه بزرگ اولین بار در سال 1929 برگزار شد و اولین رقابت فرمول 1 آن هم در سال 1955 بوده است. این رقابت‌ها هر ساله در ماه می و در مسیر ثابتی برگزار می‌شوند.
بندرگاه مونت‌کارلو
بندرگاه مونت‌کارلو (Monte Carlo) مکان دیگری است که در آن ثروتمندان و افراد مشهور قایق‌های بادبانی گران‌قیمت خود را نگهداری می‌کنند. در این بندرگاه که در محله لا کاندامین (La Condamine)، دومین محله‌ی قدیمی در موناکو، واقع شده است، می‌توانید کشتی سلطنتی متعلق به شاهزاده‌ی موناکو را ببینید. این کشتی باشکوه در بندر هرکول (Hercules) در میان سایر قایق‌ها و کشتی‌ها لنگر انداخته است.
این بندرگاه زیبا ظرفیت 500 کشتی را دارد. گردشگران می‌توانند در کافه‌ای نزدیک آب استراحت کنند و همزمان از دیدن منظره‌ی قایق های لوکس و زیبا لذت ببرند.
گردشگران می‌توانند در شهر زیبای موناکو که به فرانسوی به آن موناکو ویله (Monaco-Ville) گفته می‌شود، در میان قدیمی‌ترین مناطق این کشور قدم بزنند. این شهر قدیمی که با نام Rocher به معنی صخره هم شناخته می‌شود، بر روی زمینی صخره‌مانند از دل دریای مدیترانه بیرون زده است و قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی‌گردد یعنی درست زمانی که یونان باستان، مستعمره‌ای را در این مکان پایه‌گذاری کرد.
مقر فرماندهی گریمالدی‌ها که پایه‌گذاران موناکو بودند، قلعه‌ای باستانی در این شهر در قرن سیزدهم بوده است. شهر موناکو در طول قرن‌ها هویت قرون وسطایی خود را حفظ کرده است. در این شهر تعدادی هتل، رستوران، مغازه‌ی سوغاتی‌فروشی و همچنین نشانه‌های شهری معروف از جمله قصر شاهزاده، موزه‌ی اقیانوس‌شناسی و باغ‌های مارتین مقدس است.
قصر شاهزاده موناکو
اما می‌رسیم به برترین جاذبه‌ی گردشگری در این کشور کوچک یعنی قصر شاهزاده موناکو که محل رسمی زندگی خانواده سلطنتی گریمالدی در موناکو است و امروزه شاهزاده آلبرت دوم (پسر گریس کلی (Grace Kelly) و شاهزاده رینیر) آن را اداره می‌کند. در قرن دوازدهم این قصر افسانه‌ای، یک قلعه بوده است که در گذر قرن‌ها ویران شده است. اما شاهزاده رینیر (Rainier) این کاخ را دوباره بازسازی کرده است و شکوه قبلی‌اش را به آن بازگردانده است.
بازدید از این قصر هر ساله از ماه جون تا اکتبر برای عموم آزاد است. با ورود به این قصر در ابتدا حیاطی را خواهید دید که نقاشی های دیواری تاریخی و زیبایی در آن با استفاده از 3 میلیون سنگ‌ریزه ایجاد شده است. جالب است بدانید هر روز راس ساعت 11:45 صبح، مردم موناکو در جلوی ورودی اصلی این قصر جمع می‌شوند تا از نزدیک شاهد مراسم تعویض نگهبان باشند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/469452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

حماس: درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود ندارد

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

جزئیات آخرین تحولات منطقه از زبان خبرنگار صداوسیما در مرز لبنان

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی