اخبار محرمانه

آخرين مطالب

صعود بورس‌ها در آمریکا و آسیا اقتصادی

صعود بورس‌ها در آمریکا و آسیا
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایسنا /برخلاف بورس‌های اروپایی، شاخص‌های بورسی در آسیا و آمریکا سبز باقی ماندند.
به نقل از بلومبرگ، معامله گران در سراسر جهان به تیم بایدن بیشتر از دولت ترامپ در خصوص مسایل جهانی خوش بین هستند و همین مساله باعث افزایش محسوس در تعداد معاملات آتی شده است. ژانت یلن که توسط بایدن برای تصدی گری وزارت خزانه داری آمریکا معرفی شده است سابقه ریاست بر بانک مرکزی این کشور را در کارنامه خود دارد و معامله گران امیدوارند روی کار امدن وی باعث تعامل بیشتر وزارت خزانه داری با فدرال رزرو در خصوص مسایل مختلف شود که از جمله مهم ترین آن ها سیاست های پولی خواهد بود.
پایین باقی ماندن سطح تقاضا و مخارج خانوار در کشورهای مختلف در سطح بسیار پایین باعث نگرانی معامله گران شده است. حتی با وجود اینکه نرخ بهره کشورهای توسعه یافته در سطوح بسیار پایین تاریخی خود قرار دارد، مشکلات مالی برای بسیاری از شرکت ها به قوت خود باقی است و مشخص نیست بانک های مرکزی تا چه زمانی بتوانند به رویه کنونی و چاپ پول ادامه دهند. این دو عامل در کنار هم باعث هشدار برخی اقتصاددانان نسبت به طولانی شدن روند احیای اقتصاد شده است.
با وجود آغاز واکسیناسیون در بخش های بزرگی از جهان شمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان کماکان به طرز چشمگیری رو به افزایش است و این ویروس که حالا به مرگبارترین همه گیری قرن بیست و یکم تبدیل شده با دیگر توجه معامله گران را به خود جلب کرده است. علاوه بر عبور شمار قربانیان از دو میلیون نفر، برخی از ویروس شناسان نسبت به بومی شدن کرونا ویروس ها در برخی مناطق هشدار داده و گفته اند این احتمال وجود دارد که گونه هایی از این ویروس هیچ گاه از بین نرود.
ترامپ در تازه ترین اقدام ضد چینی خود، اتباع آمریکایی را از خرید سهام یا سرمایه گذاری در شرکت هایی که تحت کنترل یا دارای ارتباط با ارتش چین هستند، منع کرده است. دوران ریاست جمهوری ترامپ یکی از پر تنش ترین دوره ها در روابط واشنگتن و پکن بود. به جز جنگ تجاری که به اعمال متقابل تعرفه های اضافی بر حجم وسیعی از تجارت دو طرف منجر شد، شمار زیادی از شرکت های چینی از جمله بزرگ ترین تراشه سازان چینی و همچنین غول های فناوری ارتباطات این کشور نظیر هوآوی توسط آمریکا تحریم شدند. آمریکا همچنین امسال کنسولگری چین در شهر هوستون را نیز تعطیل کرد که این اقدام با واکنش متقابل چین مواجه شد.
شاخص خوش بینی به اقتصاد آمریکا در ابتدای ماه ژانویه به 50.1 واحد رسیده که این رقم نسبت به ماه قبل 1.1 درصد بیشتر شده است و نخستین افزایش خوش بینی در طول سه ماه اخیر محسوب می شود. فعالان اقتصادی آمریکا امیدوارند توزیع واکسن سرانجام آغازی بر پایان کابوس کرونا باشد و شروع به کار دولت جدید نیز امید آن ها را افزایش داده است. با این حال هنوز خانوارهای آمریکایی به مانند بسیاری از شهروندان کشورهای دیگر بخش بیشتری از درآمد خود را به نسبت قبل از زمان شیوع بحران کرونا پس انداز می کنند تا بتوانند در صورت کاهش درآمد خود از پس شرایط برآیند.
ترکیب تیم آینده دولت بایدن به تدریج در حال کامل تر شدن است و معرفی گزینه های میانه رو برای پست های کلیدی تا حد زیادی باعث آسودگی خاطر معامله گران از در پیش بودن روزهای متعادل تر شده است. طی روزهای آینده دموکرات ها که اکثریت کنگره را در دست دارند برای بار دوم ترامپ را استیضاح خواهند کرد و انتظار می رود نتیجه مشابهی مانند استیضاح قبلی تکرار شود یعنی استیضاح در کنگره رای بیاورد اما در سنا رد شود. هدف اصلی دموکرات ها از این اقدام به پایان رساندن عمر سیاسی ترامپ عنوان می شود.
هنوز معامله گران نسبت به پتانسیل اقتصادها برای احیای کامل تا پایان سال جاری مطمئن نیستند و بسیاری از دشواری های ایجاد شده ناشی از کرونا به قوت خود باقی هستند. به گفته اتاق بازرگانی آمریکا، حدود 61 درصد خرده فروشان آمریکایی اعلام کرده اند با کاهش تقاضای مصرفی در بین مشتریان خود مواجه شده اند. در بخش ساخت و ساز نیز ساخت ساختمان های جدید در این کشور در سال 2020 به نسبت سال قبل 28.9 درصد کاهش پیدا کرده است. در حوزه بازار کار نیز با وجود آن که حدود 22 میلیون فرصت شغلی در این کشور احیا شده است اما هنوز 9.8 میلیون نفر از شهروندان آمریکایی بیکار هستند.
تاکنون بیش از 96 میلیون و 384 هزار و 288 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین دو میلیون و 58 هزار و 747 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با 409 هزار و 622 نفر، برزیل با 210 هزار و 404 نفر، هند با 152 هزار و 747 نفر، مکزیک با 141 هزار و 248 نفر و انگلیس با 91 هزار و 470 نفر بوده است.
کریس گافنی- تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در موسسه تی آی بنک - گفت: تزریق نقدینگی جدید به بازارها در قالب بسته های حمایتی جدید در شماری از کشورها باعث می شود تا معامله گران با خیال آسوده تری وقایع آینده را دنبال کنند. سال 2020 یک سال معمولی نبود و روند معاملات بازار نشان می دهد که با توجه به ریسک های سال 2020 بازارها هنوز قادر به ادامه مسیر بدون حمایت های سیاست گذاران نیستند. نوسانات بازار در ماه های اخیر زیاد بوده است و بازگشت آرامش نیازمند زمان خواهد بود.
بورس آمریکا
در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با 0.45 درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح 30 هزار و 952.74 واحد بسته شد.
شاخص «اس اند پی 500» با 0.87 درصد صعود تا سطح 3800.93 واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با 1.58 درصد افزایش در سطح 13 هزار و 204.39 واحدی بسته شد.
بورس‌های اروپایی
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی 100" بورس لندن با 0.11 درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح 6712.95 واحد بسته شد. شاخص "دکس 30" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش 0.24 درصدی و ایستادن در سطح 13 هزار و 815.06 واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک 40" بورس پاریس با کاهش 0.33 درصدی در سطح 5598.61 واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس 35" 0.67 درصد پایین رفت و به 8199 واحد رسید.
بورس‌های آسیایی
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو ژاپن با افزایش 1.39 درصدی تا سطح 28 هزار و 633.46 واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ 2.7 درصد بالا رفت و در سطح 29 هزار و 642.28 واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش 1.47 درصدی را تجربه کرد و در سطح 5437.22 واحد بسته شد.
در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس 200" بورس سیدنی با 1.19 درصد افزایش و ایستادن در سطح 6742.62 واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است)
نفت
در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 1.22 درصد افزایش به 53 دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با صعود 2.08 درصدی به ازای 55.89 دلار در هر بشکه مبادله شد.
طلا و نقره
همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با صعود 0.72 درصدی نسبت به روز قبل در سطح 1839.66 دلار معامله شد. هر اونس نقره با افزایش 0.55 درصدی به ازای 25.21 دلار مبادله شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/466264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاس کروزها را گل کنید

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال 1403

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال 1403

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

تجمع خانواده اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی از حسینیه امام خمینی پیش از آغاز دیدار کارگران با رهبر انقلاب

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

حرکت عجیب یک زن در تهران برای به رُخ کشیدن ثروتش

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی روسیه

اسامی 14 هزار کودک شهید فلسطینی بر روی یکی از دیوارهای غزه

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

توضیحات ویدئوییِ کریمی قدوسی درخصوص توئیت‌های اخیرش که جنجالی شد

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

تصویب انتقال پناهجویان از انگلیس به رواندا

تظاهرات شبانه دانش آموزان در طنجه مغرب در حمایت از فلسطین

دویست روز جنگ با اشباح حزب الله!

معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

فریاد اردنی‌ها در برابر سفارت رژیم صهیونیستی

تعطیلی دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضد اسرائیلی

تشدید حملات قبایل سوریه به هم‌پیمانان آمریکا در دیرالزور

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

یورو رکورد زد

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی