اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چه کسانی پشت ترامپ را خالی کردند؟ بین الملل

چه کسانی پشت ترامپ را خالی کردند؟
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - جماران / ترامپ از زمان روی کار آمدنش بسیاری از مقام های آمریکایی را به بهانه های مختلفی و در اصل به دلیل همسو نبودن دیدگاه هایشان و گاه انتقاد از سیاست هایش از کار برکنار و اخراج کرده است.در این بین بسیاری از مسئولان ارشد نیز پشت او را خالی کردند.
ترامپ از زمان روی کار آمدنش، بسیاری از مقام های آمریکایی را به بهانه های مختلفی و در اصل به دلیل همسو نبودن دیدگاه هایشان و گاها انتقاد از سیاست هایش از کار برکنار، و اخراج کرده است،این در حالی است که بسیاری از مسئولان بلندپایه دولتش نیز پشت او را خالی کردند.
در حقیقت در تاریخ ریاست جمهوری در آمریکا، هیچکس به اندازه ترامپ کارمند اخراج نکرده است. یک تحقیق نشان می‌دهد که ترامپ 34 درصد بیشتر از همه روسای جمهوری آمریکا در 40 سال گذشته، نیرو اخراج کرده است.
البته یک سری از مقامات هم خودشان ترجیح داده اند از دولت ترامپ خارج شوند و پشت او را خالی کنند. اوج این استعفاها را در روزهای پایانی دولت او در اعتراض به یورش اخیر به کنگره با تحریک شخص تراپ شاهد هستیم.
در این گزارش وضعیت نابسامان و آشفته دولت ترامپ طی چهار سال گذشته را بررسی می کنیم:
1.«پل منافورت» مدیر کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، اوت 2016

اخبار محرمانه

ترامپ، مانفورت را پس از 5 ماه کار در ستاد انتخاباتی اش‌ از کار برکنار کرد. کارزار انتخاباتی ترامپ دلیل برکناری او را بیان نکرد و تنها با صدور بیانیه ‌ای برای او آرزوی موفقیت کرد. گزارش ‌هایی قبل از برکناری او منتشر شد مبنی بر این که منافورت از منابع نزدیک به روسیه در اوکراین پول دریافت کرده است. پل منافورت سه ماه در این پست بود.
2. «سالی ییتس» معاون دادستان کل، ژانویه 2017

اخبار محرمانه

ترامپ، ییتس را به این دلیل برکنار کرد که مشروعیت قانونی فرمان او را برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا را زیر سوال برد. باراک اوباما خانم ییتس را به این سمت منصوب کرده بود. در بیانیه کاخ سفید آمده که خانم ییتس به وزارت دادگستری خیانت کرده است. سالی ییتس در دوران ترامپ تنها 10 روز سرکار بود. اما در فاصله سال های 2015 تا 2017 به عنوان معاون دادستان کل خدمت کرده بود.
3. «رابین تاونلی» مدیر بخش آفریقا در شورای امنیت ملی، فوریه 2017

اخبار محرمانه

تاونلی دستیار پیشین «مایکل فلین» بود که با وجود انتصاب به عنوان مدیر بخش آفریقا در شورای امنیت ملی به‌ دلیل عدم دریافت تاییدیه سیا مجبور به استعفا شد.
4. «کیث کلوگ» رئیس ستاد و دبیر اجرایی شورای امنیت ملی​، فوریه 2017

اخبار محرمانه

کلوگ از سمتش برکنار شد تا به عنوان مشاور فعال شورای امنیت ملی ارتقاء پست داشته باشد.
5. «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، فوریه 2017

اخبار محرمانه

ظاهرا فلین استعفا داد اما تنها سه هفته پس از آغاز به کار، دونالد ترامپ او را برکنار کرد. فلین به این دلیل برکنار شد که روشن شد پیش از آغاز ریاست‌ جمهوری ترامپ، در مورد آینده تحریم ‌های آمریکا علیه روسیه، با سفیر این کشور در واشنگتن گفت و گوهای بی‌ مجوز داشته و در این باره به «مایک پنس» معاون ترامپ واقعیت را نگفته است. مایکل فلین 23 روز در این پست بود.
6. «پریت بهارا» دادستان فدرال نیویورک، مارس 2017

اخبار محرمانه

بهارا یکی از 46 دادستانی بود که در دوران باراک اوباما منصوب شده بود و به او گفته بودند که ترامپ خواسته در دولت جدید هم به فعالیت خود ادامه بدهد. گمانه زنی در مورد اخراج او در بین دموکرات‌ ها و برخی دیگر وجود داشت مبنی بر این که حوزه قضایی بهارا که برج دونالد ترامپ را شامل می ‌شود، احتمالا باعث نگرانی رئیس جمهور شده بود. پریت بهارا کلا 7 سال و 7 ماه در این سمت بود که کمتر از دو ماه آن در دوران ترامپ بود تا اینکه ترامپ او را اخراج کرد.
7. «کتی والش» معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، مارس 2017

اخبار محرمانه

وی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 از مشاوران دونالد ترامپ بود. کتی والش نیز دولت ترامپ را 70 روز همراهی کرد. وی از سوی استیو بنن و جارد کوشنر مشاوران ارشد ترامپ تحت فشار قرار گرفت و در نهایت از سمت خود استعفا کرد.
8. «آنجلا رید» راهنمای ارشد کاخ سفید

اخبار محرمانه

دومین آمریکایی آفریقایی تبار و اولین زنی که عهده دار این پست شد، از دیگر چهره های کاخ سفید بود که مجبور به کناره گیری شد. دلیل برکناری وی تعلل در نشان دادن در پیش روی ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا بود که باعث شد وی با سرعت کافی به جایگاه ویژه حرکت نکند.
9. «کی. تی. مک فارلند» معاون امنیت ملی، آوریل 2017

اخبار محرمانه

«کی‌تی مک‌ فارلند» 802 روز پس از آغاز به کار خود به عنوان معاون مشاور امنیت ملی آمریکا از سمت خود استعفا داد. او که معاون مایک فلین بود، پس از استعفای اجباری وی، به همراه او رفت اما در اواسط ماه مه، به سمت سفیر آمریکا در سنگاپور برگزیده شد.
10. «مایک دابکی» مدیر ارتباطات ترامپ، مه 2017 

اخبار محرمانه

اولین مدیر ارتباطات رئیس جمهور آمریکا نیز استعفای خود را با استناد به دلایل شخصی، تسلیم ترامپ کرد. گفته می ‌شد استعفای او نتیجه نارضایتی دونالد ترامپ از عملکرد گروه خبررسانی کاخ سفید است.
11. «جیمز کومی» رئیس اف بی آی، مه 2017

اخبار محرمانه

ترامپ، رئیس اف ‌بی‌ آی را در اقدامی غیرمنتظره برکنار کرد. کاخ سفید علت این تصمیم ترامپ را به نحوه رسیدگی کومی به ماجرای ایمیل‌ های «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ مرتبط دانست. اما منتقدان دلیل اصلی اخراج جیمز کومی را با تحقیقات او در مورد تماس‌ های احتمالی تیم ترامپ با روسیه در جریان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا مرتبط می ‌دانند. جیمز کومی سه سال و هشت ماه این سمت را در اختیار داشت و کمتر از 4 ماه در دوران ترامپ رئیس اف ‌بی‌ آی بود.
12. «شان اسپایسر» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، ژوئیه 2017

اخبار محرمانه

اسپایسر تنها شش ماه پس از آغاز به کار ترامپ از مقامش کناره گیری کرد. بسیاری اظهارنظرهای او را در کنفرانس های خبری روزانه کاخ سفید «بسیار جالب توجه و گاها جنجال برانگیزتر» از ترامپ ارزیابی می کردند. برخلاف بسیاری از افرادی که نامشان در این مطلب آمده، اسپایسر ظاهرا بدون کدورت با ترامپ سمتش را ترک کرد. شان اسپایسر 6 ماه در این سمت بود.
13. «آنتونی اسکاراموچی» مدیر ارتباطات کاخ سفید، ژوئیه 2017

اخبار محرمانه

دونالد ترامپ، آنتونی اسکاراموچی را تنها پس از 10 روز برکنار کرد و این 10 روز با جنجال های خبری زیادی همراه بود. بدگویی با کلمات رکیک درباره «راینس پریبوس» رئیس دفتر سابق ترامپ از جمله این جنجال‌ ها بود. این سرمایه‌ گذار بورس نیویورک سال‌ ها ترامپ را می ‌شناخت و در مصاحبه‌ های تلویزیونی از او حمایت می‌ کرد.
14. «راینس پریبوس» رئیس دفتر کاخ سفید، ژوئیه 2017

اخبار محرمانه

رئیس سابق کمیته ملی جمهوری خواهان یکی از معدود کهنه کاران واشنگتن بود که توانست در دولت ترامپ پستی بدست آورد اما در نهایت ترامپ او را از کار برکنار و «جان کلی» را به جای او منصوب کرد. برکناری او در حالی صورت گرفت که تلاش های جمهوری خواهان برای لغو قانون اصلاح خدمات درمانی (اوباماکر) ناموفق ماند. راینس پریبوس 6 ماه این پست را در اختیار داشت.
15. «جاشوا متئو پیتوک» مدیر کارکنان مایک پنس معاون ترامپ، ژوئیه 2017

اخبار محرمانه

او به مدت 6 ماه مدیر کارکنان مایک پنس معاون ترامپ بود. او همچنین دستیار ترامپ و عضو تیم انتقالی او بود. او در ژوئیه 2017 استعفا داد و به شرکت اوراکل رفت.
16. «سباستین گورکا» مشاور کاخ سفید، اوت 2017

اخبار محرمانه

منابع دولت ترامپ که نزدیک به سباستین گورکا بودند، مدعی شدند که استعفای او در واکنش دخالت نیروهای وفادار به اچ. آر. مک ‌مستر در برنامه ‌های مقابله با «سازمان ‌های افراط ‌گرا» صورت گرفته است. همین منابع افزودند که تصمیم گورکا به استعفا، به ‌دنبال اعلام اعزام نیروهای آمریکایی به افغانستان صورت گرفته است؛ امری که او و جناح هوادار او در کاخ سفید، مخالف آن بودند و آن را برخلاف ایده «اول آمریکا» خواندند.
17. «ازرا کوهن- واتنیک» رئیس بخش اطلاعات شورای امنیت ملی، اوت 2017

اخبار محرمانه

وی از منتقدان سرسخت ایران در آمریکا بود که از سوی اچ. آر. مک‌ مستر مشاور دونالد ترامپ در این شورا به دلیل اختلاف نظرها در حوزه افغانستان و ایران برکنار شد. کوهن-واتنیک هماهنگ‌ کننده‌ شورای امنیت ملی آمریکا و سازمان ‌های اطلاعاتی- جاسوسی کشور بود.
18. «استیو بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید، اوت 2017

اخبار محرمانه

ملی ‌گرای دست راستی است که پیش از پیوستن به کارزار انتخاباتی ترامپ، وب سایت راست افراطی «بریتبارت» را می‌ گرداند. خروج بنن از کاخ سفید درپی تغییراتی رخ داد که جان کلی، رئیس دفتر وقت کاخ سفید در بین کارکنان ارشد ترامپ آغاز کرد. گفته شده برخی از مشاوران تاثیرگذار ترامپ از جمله «جارد کوشنر» دامادش ماه ها برای کنارگذاشتن بنن از دولت تلاش کردند. منتقدان بنن او را به یهودی ستیزی و نژاد پرستی متهم می‌ کردند. استیو بنن یک سال در این پست بود.
19. «جورج آنتونی سیفاکیس» رئیس دفتر ارتباط عمومی کاخ سفید، اوت 2017

اخبار محرمانه

او در اوت 2017 تنها یک ماه پس از انتصاب، توسط ترامپ به دلایلی که در نهایت مشخص نشد، مجبور به استعفا شد.
20. «کارل ایکان» مشاور ویژه ترامپ، اوت 2017

اخبار محرمانه

میلیاردر سرمایه گذار سرشناس آمریکایی که به عنوان مشاور ویژه ترامپ فعالیت داشت اعلام کرد که از این سمت کناره ‌گیری می ‌کند. ایکان گفت که برخلاف یکسری مدیران و تاجران سرشناس دیگر که اخیرا در واکنش به موضع ترامپ در قبال خشونت ‌های نژادپرستان سفیدپوست از گروه مشاوران ترامپ کنار رفتند، او صرفا به دلیل این کنار می ‌رود که «نزاع حزبی» و پرسش ‌ها درباره تعارض منافع باعث انحراف دولت از فعالیتش نشود.
21. «جورج گیگیکوز» مدیر پیشبرد ریاست جمهوری، اکتبر 2017

اخبار محرمانه

او از زمان تحلیف ترامپ تا اکتبر 2017 این سمت را داشت تا در نهایت مجبور به استعفا شد.
22. «آندرئا تامپسون» مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهوری، سپتامبر 2017

اخبار محرمانه

او در سپتامبر 2017 از این سمت برکنار شد و البته به پست معاون وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات و امور امنیتی بین الملل ارتقا یافت.
23. «کیث شیلر» مدیر عملیات حراست دفتر بیضی شکل، سپتامبر 2017

اخبار محرمانه

در سپتامبر 2017 خبرگزاری بلومبرگ از تصمیم ترامپ برای اخراج کیث شیلر معتمد قدیمی و محافظ سابقش خبر داد و نوشت: این تصمیم، با توجه به اخراج های چند وقت گذشته در کاخ سفید، زنگ هشدار را برای متحدان ترامپ به صدا درآورده است. او حدود دو دهه با ترامپ همکاری کرده و پاسبان و حام او بشمار می رفت.
24.. «تام پرایس» وزیر بهداشت و خدمات انسانی، سپتامبر 2017

اخبار محرمانه

سناتور سابق ایالت جورجیا از مخالفان جدی برنامه اصلاح خدمات درمانی موسوم به «اوباما کر» بود. تام پرایس، در پی افزایش انتقادها از سفرهای متعدد او با جت های اختصاصی و صرف صدها هزار دلار از بودجه دولتی برای این سفرها، ناچار به استعفا شد. تام پرایس تقریبا 8 ماه سر کار بود.
25. «گرگوری کاتساس» معاون مشاور کاخ سفید، نوامبر 2017

اخبار محرمانه

کاتساس که از 20 ژانویه 2017 عاون مشاور کاخ سفید بود، در نوامبر 2017 استعفا داد و قاضی فدرال شد.
26. «دینا پاول» معاون مشاور امنیت ملی، دسامبر 2017

اخبار محرمانه

پاول بدون درگیری و اختلاف و بنا به تصمیم شخصی خود از دولت ترامپ جدا ‌شد.
27. «اوماروسا مانیگو نیومن» مدیر ارتباطات دفتر عمومی کاخ سفید، دسامبر 2017

اخبار محرمانه

او یک مجری و ستاره تلویزیونی برنامه ‌های واقع ‌نما (reality show) بود که به سمت مدیر اجرایی ارتباطات دفتر روابط عمومی ترامپ منصوب شد. با این وجود، او در اوایل سال 2017 وادار به استعفا شد. سارا سندرز سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید درباره خروج او از این سمت گفت: «وی به دنبال یافتن فرصت ‌های شغلی بهتر از سمت خود استعفا کرد.»
28. «پال وینفری» معاون مدیر شورای سیاست داخلی و مدیر سیاست های بودجه، دسامبر 2017

اخبار محرمانه

وینفری یکی از مقاماتی بود که بیشتر از یک سال در دولت ترامپ طاقت نیاورد و به محل کار قبلی اش، یعنی بنیاد «هریتیج» پیوست.
29. «ریک دیربورن» معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، دسامبر 2017

اخبار محرمانه

وی پس از حضور جان کلی از مقام خود به مرتبه پائین ‌تر تنزل کرد و سرانجام مجبور به استعفا از سمت خود شد.
30. «اندرو مک‌ کیب» معاون اف بی آی، ژانویه 2018

اخبار محرمانه

مک‌ کیب به عنوان معاون اف بی آی در دوران ریاست «کریستوفر ری» رئیس فعلی اف ‌بی ‌آی و جیمز کومی رئیس پیشین فعالیت می کرد. استعفای او یک هفته پس از انتشار گزارشی صورت گرفت که در آن گفته شده بود ترامپ قصد برکناری او را دارد. ترامپ مکررا از مک ‌کیب به دلیل ارتباطاتش با دموکرات ‌ها انتقاد می ‌کرد. گفته شده که این ارتباطات مانع از آن شده بود که او در تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بی ‌طرف بماند. مک ‌کیب دو سال به عنوان معاون اف ‌بی ‌آی خدمت کرد که یک سال آن در دولت ترامپ بود.
31. «راب پورتر» رئیس دبیرخانه کاخ سفید، فوریه 2018

اخبار محرمانه

از پورتر به عنوان «دست راست» ترامپ نام برده می‌ شد. او پس از اتهام خشونت نسبت به همسران سابقش مجبور به کناره‌ گیری شد. راب پورتر یک سال در این سمت بود.
32. «راشل برند» دادستان کل دادگستری، فوریه 2018

اخبار محرمانه

برند پس از کمتر از 9 ماه نظارت بر شماری از بخش های چالش برانگیز در وزارت دادگستری آمریکا، از مقام خود کناره گیری کرد و دلیل این تصمیم خود را احراز یک فرصت شغلی در بخش خصوصی عنوان کرد که از نظر دستمزد در مقایسه با بخش دولتی، پرداخت های بهتری دارد. این در حالی است که دوره تصدی گری برند در وزارت دادگستری آمریکا با انتقادهای شدید ترامپ از این وزارتخانه همزمان بود.
33. «هوپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید، فوریه 2018

اخبار محرمانه

هیکس که پیشینه ‌ای در سیاست نداشت در سال 2016 وارد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ شد و پس از پیروزی او به عنوان مدیر روابط عمومی به کاخ سفید منصوب شد. او چهارمین مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید پس از اخراج اسکاراموچی بود. استعفای هیکس 29 ساله یک روز پس از ادای شهادت در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان اعلام شد. او در آن جلسه که به تحقیقات کنگره درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مربوط می ‌شد، گفته بود کارش اقتضا می ‌کند گاهی «دروغ مصلحتی» بگوید.
34. «رید کوردیش» مشاور فناوری کاخ سفید، فوریه 2018

اخبار محرمانه

رید کوردیش تنها یک سال با دولت ترامپ همکاری کرد و سپس استعفا داد و گفت بیش از یک سال قصد ندارد خود را درگیر سیاست کند.
35. «گری کوهن» مشاور ارشد ترامپ در امور اقتصادی، مارس 2018

اخبار محرمانه

خبر کناره گیری کوهن چند روز پس از تصمیم ترامپ مبنی بر وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم منتشر شد. کوهن در دوران خدمتش در کاخ سفید ، طراح اصلی برنامه اصلاحات مالیاتی ترامپ بود که در ماه دسامبر سال 2017 به تصویب کنگره آمریکا رسید. گری کوهن در زمان آغاز بحران اقتصادی در سال 2008، دومین تصمیم گیرنده مهم در بانک گلدمن ساکس بود. گری کوهن 14 ماه این پست را در اختیار داشت.
36. «جان مک آنتی» دستیار شخصی ترامپ، مارس 2018

اخبار محرمانه

مک آنتی به دستور جان کلی، رئیس دفتر وقت ریاست جمهوری از کار برکنار شد.
37. «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، مارس 2018

اخبار محرمانه

ترامپ در توییتی اعلام کرد که تیلرسون را برکنار، و «مایک پومپئو» را به جای او انتخاب کرده است. ترامپ بعد از اعلام برکناری تیلرسون گفت که آن دو در مسائلی مانند پرونده هسته ‌ای ایران با هم اختلاف داشتند. رکس تیلرسون 14 ماه در این پست بود.
38. «اچ. آر. مک مستر» مشاور امنیت ملی، مارس 2018

اخبار محرمانه

هربرت مک مستر، سپهبد نیروی زمینی ارتش آمریکا که در عراق و افغانستان خدمت کرده بود جانشین «مایکل فلین» شد که در پی برملا شدن تماس‌ هایش با سفیر روسیه در واشنگتن مجبور به کناره گیری شد. کاخ سفید در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد که ترامپ و مک‌ مستر مدت ها درباره استعفای او حرف می ‌زدند ولی این تغییر را جلو انداختند «چون هر دو حس کردند مهم است که به جای گمانه‌ زنی، زودتر تیم جدید مستقر شود.» مک مستر 13 ماه در این سمت بود.
39. «دیوید شولکین» وزیر اموربازنشستگان نظامی، مارس 2018

اخبار محرمانه

رئیس جمهور آمریکا در توییتی استعفای دیوید شولکین را اعلام کرد؛ پزشکی که در دوران اوباما، معاون وزیر امور بازنشستگان نظامی بود. یک نهاد نظارتی در داخل این وزارت به این نتیجه رسیده بود که شولکین در اقدامی نامناسب بلیت مسابقات تنیس ویمبلدون را دریافت کرده و همسرش را با پول مالیات ‌دهندگان به سفر اروپا برده بود. شولکین قبول کرد و بیش از چهار هزار دلار به دولت برگرداند. او 14 ماه در این پست بود.
40. «توماس باسرت» مشاور امنیت داخلی، آوریل 2018

اخبار محرمانه

باسرت همزمان با آغاز به کار جان بولتون از سمت خود استعفا کرد. وی در بسیاری از فعالیت‌ های رئیس جمهور از جمله طرح ساخت دیوار در مرز مکزیک و آمریکا نقش داشت. دلیل استعفای او «شرکت در مبارزه با تروریسم و حملات سایبری در سطوح بالاتر» بیان شده است.
41. «تای کاب» وکیل کاخ سفید، مه 2018

اخبار محرمانه

«تای کاب» مسئولیت تماس و ارتباط با هیأت تحقیق تحت نظر پلیس فدرال را داشت؛ هیأتی که به ریاست «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 8 نوامبر سال 2016 میلادی تحقیق می‌ کرد. اما سی ان ان اعلام کرد که تای کاب از توئیت های ترامپ درباره «رابرت مولر» ناراحت بوده و به همین دلیل استعفا داده است.
42. «توماس هومان» سرپرست اداره مهاجرت و اجرای گمرک، ژوئن 2018

اخبار محرمانه

هومان به دلیل سیاست های مهاجرتی جنجالی مجبور به استعفا شد.
43. «اسکات پروئیت» مسئول سازمان حفاظت محیط زیست، ژوئیه 2018

اخبار محرمانه

این وکیل در فاصله سال ‌های 2011 تا 2017 به عنوان دادستان کل ایالت «اوکلاهما» فعالیت کرده بود. از زمان شروع به کار در این سمت، اخباری از رسوایی‌ هایی اخلاقی در مورد او منتشر شد و به گفته ترامپ، پروییت به دلیل «حملات بی‌ رحمانه ‌ای» که به او و خانواده‌ اش می شد، استعفا داد. اسکات پروییت یک سال و 4 ماه و 19 روز این پست را در اختیار داشت.
44. «مارک شورت» مدیر امور قانونگذاری کاخ سفید، ژوئیه 2018

اخبار محرمانه

مارک شورت دولت ترامپ را ترک کرد و طبق گفته خودش در مرکز امور عمومی میلر در دانشگاه ویرجینیا مشغول به کار شد.
45. «اورت ایسنسات» مشاور ارشد ترامپ در امور اقتصاد بین المللی، ژوئیه 2018

اخبار محرمانه

او نماینده آمریکا در نشست گروه 7 در سال 2018 هم بود.
وی دلیل کناره گیری خود از کاخ سفید را مشکلات خانوادگی اعلام کرد و گفت که به هیچ کدام از سیاست های رئیس جمهور آمریکا اعتراضی ندارد.
46. «دان مک گان» مشاور کاخ سفید، اوت 2018

اخبار محرمانه

او به دلیل همکاری با رابرت مولردر پرونده راشا گیت، با اجبار ترامپ، مجبور به استعفا شد.
47. «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، اکتبر 2018

اخبار محرمانه

هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی و اولین زن غیرسفید پوست بود که در کابینه ترامپ به کار مشغول شد. خانم هیلی در زمان استعفا اعلام کرد که تنها تا پایان سال جاری(2018) در سمت خود باقی می ماند. رویکرد انتقادی و تند او به ساختار و عملکرد سازمان ملل متحد ظرف همان ماه ‌های نخست حضورش در نیویورک بسیاری از رهبران جهان را متعجب کرد، به طوری که خبر غیرمنتظره استعفای او فراتر از مرزهای آمریکا هم خبرساز شد. نیکی هیلی یک سال و 11 ماه در دولت ترامپ بود.
48. «جف سشنز» دادستان کل، نوامبر 2018

اخبار محرمانه

این سناتور جمهوری خواه از ایالت آلاباما، اولین کسی بود که از کاندیداتوری ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت کرد. در دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ، وی یکی از مشاوران بسیار نزدیک او بود و در دولت هم یکی از حامیان رئیس جمهور در مورد مهاجرت. اما ترامپ با سشنز میانه خوبی نداشت، به‌ ویژه به‌ دلیل اینکه سشنز از تحقیقات درباره ادعای تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه خود را کنار کشیده بود.‌ سشنز در نامه استعفایش به وضوح بیان کرد که این تصمیم او نبوده است.
49. «میرا ریکاردل» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نوامبر 2018

اخبار محرمانه

در میانه اختلاف نظر‌های داخلی، همسر ترامپ با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تشخیص داده است میرا ریکاردل معاون جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، صلاحیت خدمت در این مکان را ندارد! علت نیز مشاجره ریکاردل با بانوی اول آمریکا حین سفر وی به آفریقا در ماه میلادی اکتبر عنوان شده که ناشی از اختلاف نظر این دو درباره جایگاه نشستن سرنشینان هواپیمای حامل آنها بوده است.
50. «مارسیا لی کلی» مدیر دفتر اداری کاخ سفید، نوامبر 2018

اخبار محرمانه

او به خواست خود استعفا داد تا بعدا به کارزار انتخاباتی ترامپ بپیوندد.
51. «جان کلی» رئیس دفتر رئیس جمهور، دسامبر 2018

اخبار محرمانه

این ژنرال بازنشسته نیروی دریایی در ژوئیه سال 2017 منصوب شد و ترامپ اعلام کرد که جان کلی پایان سال سمتش را ترک می کند. اوایل سال کلی مجبور شد در برابر دوربین ها «احمق» خطاب کردن ترامپ را تکذیب کند؛ موضوعی که در کتاب «باب وودوارد» روزنامه ‌نگار برجسته آمریکایی هم به آن اشاره شده بود. جان کلی، حدود 17 ماه این سمت را در اختیار داشت.
52. «راین زینکی» وزیر کشور، دسامبر 2018

اخبار محرمانه

دونالد ترامپ در توییتی گفت که زینکی در پایان سال(2018) از مقامش کناره گیری می‌ کند. جزییاتی در مورد علل کناره گیری او عنوان نشده است. زینکی تقریبا دو سال در این سمت بود.
53. «جیمز ماتیس» وزیر دفاع، دسامبر 2018

اخبار محرمانه

ترامپ در توییتی اعلام کرد که ژنرال ماتیس در پایان ماه فوریه (یک ماه آینده) بازنشسته خواهد شد. اما از جانشین ماتیس نامی نبرد. این ژنرال سابق نیروی دریایی از زمان روی کار آمدن ترامپ به این سمت منصوب شد. خبر استعفای ماتیس یک روز پس از تصمیم جنجالی و غیرمنتظره ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه منتشر شد. ماتیس دیدگاه‌ های متفاوتی با دونالد ترامپ در مورد موضوعات مختلف داشت از جمله تصمیم ترامپ در مورد خروج از برجام. جیمز ماتیس بیش از دو سال در این سمت بود.
54. «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون، ژانویه 2019

اخبار محرمانه

با پایان فعالیت وزیر دفاع آمریکا در دولت ترامپ، سخنگوی پنتاگون هم کناره ‌گیری خود از این پست را اعلام کرد.
55. «کوین سویینی» رئیس دفتر وزیر دفاع، ژانویه 2019

اخبار محرمانه

وی در بیانیه ‌ای اعلام کرد پس از دو سال کار در پنتاگون، حال زمان مناسبی است که از مقامش استعفا داده و به بخش خصوصی برگردد. سویینی سومین نفری بود که پس از آن که ترامپ اعلام کرد که نیروهای این کشور از سوریه خارج خواهند شد، از مقامش کناره ‌گیری می ‌کرد.
56. «ویلیام براکمن لانگ» مدیر آژانس فدرال مدیریت اضطرار (FEMA)، فوریه 2019

اخبار محرمانه

وی به دلیل سوءمدیریت در بحران ها از جمله طوفان پورتوریکو از سمتش استعفا داد.
57. «اسکات گوتلیب» کمیسیونر اداره غذا و دارو، مارس 2019

اخبار محرمانه

دونالد ترامپ با اشاره به کناره گیری وی گفت: «او به ما کمک کرد تا قیمت دارو را کاهش دهیم.» ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «اسکات گوتلیب، که به عنوان رئیس آژانس غذا و دارو کار کاملا فوق العاده‌ای انجام داده است، قصد دارد ماه بعد از خدمت در دولت کناره گیری کند. اسکات به ما کمک کرد تا قیمت دارو را کاهش دهیم، رکورد جدیدی در ثبت برخی دارو‌های ژنریک و عرضه آن به بازار ثبت کنیم و بسیاری کار‌های دیگر. او و استعدادهایش هر گز فراموش نمی ‌شود!»
58. «بیل شاین» مدیر ارتباطات کاخ سفید، مارس 2019

اخبار محرمانه

استعفای شاین برای پیوستن به ستاد انتخاباتی 2020 دونالد ترامپ صورت گرفت. او پنجمین مدیر ارتباطات دونالد ترامپ محسوب می شد که استعفا داده بود.
59. «هدر ویلسون» مدیر کل نیروی هوایی، مارس 2019

اخبار محرمانه

هدر ویلسون که با دونالد ترامپ سر اجرای طرح تشکیل نیروی فضایی در ارتش اختلاف پیدا کرده بود، در نامه ‌ای به او از تصمیمش برای استعفا از این سمت خبر داد.
60. «لیندا مک ماهون» مدیر بنگاه های اقتصادی کوچک، مارس 2019

اخبار محرمانه

گفته می شود استعفای وی به منظور پیوستنش به کمیته اقدام سیاسی رهبری (PAC) ترامپ صورت گرفت. این کمیته به عنوان یک دستگاه فدرال جذب اعتبار است که به صورت بالقوه به او اجازه حفظ تسلطش بر حزب جمهوری خواه را حتی در زمانی که خارج از ریاست جمهوری باشد، بدهد.
61. «کرستین نیلسن» وزیر امنیت ملی، آوریل 2019

اخبار محرمانه

کرستین نیلسن که مسئول اجرای بعضی از سیاست های جنجالی آمریکا در امور مرزی بود از مقام خود استعفا کرد. نیلسن در استعفانامه اش خدمت در این پست را «بزرگترین افتخار زندگی اش» توصیف کرد اما دلیلی برای رفتن ارائه نکرد. نیلسن از دسامبر سال 2017 وزیر امنیت ملی بود اما به دلیل دفاع سرسختانه از بعضی از سیاست های مرزی ترامپ با انتقادهای شدیدی مواجه شده بود.
62. «راندولف الس» مدیر سرویس مخفی، آوریل 2019

اخبار محرمانه

کناره گیری الس چند روز پس از انتشار اخبار نفوذ یک زن چینی به ویلای مارالوگوی ترامپ در ایالت فلوریدا منتشر می شود. ترامپ در زمان وقوع این حادثه در آن نزدیکی حضور داشت و گر چه هنوز ارتباط آن با استعفای الس معلوم نیست، ولی ترامپ از عملکرد الس حمایت کرده و رئیس سرویس مخفی نیز هر گونه ارتباط استعفای خود با دستگیری جاسوس چینی را رد کرده است.
63. «رود روزنشتاین» معاون دادستان کل، آوریل 2019

اخبار محرمانه

معاون وزیر دادگستری آمریکا که به مدت تقریبا دو سال بر تحقیقات مربوط به روسیه نظارت می کرد، استعفای اجباری خود را اعلام کرد. این استعفا که از مدت ها پیش انتظار آن می رفت پس از پایان تحقیقات رابرت مولر اعلام شد که هیچ سندی مبنی بر ارتباط میان مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نیافت.
64. «کوین هاست» رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید، ژوئن 2019

اخبار محرمانه

عزل کوین هاست از جمله عزل های توئیتی ترامپ محسوب می شود. رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از استعفای رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید خبر داد. ترامپ بی آنکه دلیلی برای استعفای هاست ارائه دهد؛ وعده داد که به محض بازگشت از انگلیس، جانشین وی را معرفی کند. جدایی هاست از تیم کاخ سفید در حالی اتفاق ‌افتاد که این کشور در میانه جنگ تجاری با چین بود.
65. «سارا سندرز» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، ژوئن 2019

اخبار محرمانه

سارا ساندرز به شکل غافلگیرکننده‌ ای از مقام خود کنار رفت. ترامپ با اشاره به اینکه سندرز به زادگاهش در آرکانزاس می ‌رود، ابراز امیدواری کرد که او بتواند خود را کاندیدای فرمانداری این ایالت کند. سارا سندرز به دلیل نوع رابطه و رفتار تندش با رسانه‌ های آمریکا همواره از چهره‌ های مناقشه‌ برانگیز بود. در زمان سخنگویی او خبررسانی روزانه به رسانه‌ ها لغو شد.
66. «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع، ژوئن 2019

اخبار محرمانه

به گزارش رسانه‌ های آمریکا انصراف شاناهان از ادامه ریاست پنتاگون پس از یکسال، به احتمال قوی به بروز خشونت ‌های خانگی در خانواده ‌اش برمی ‌گردد. اف بی آی در جریان تحقیقات خود درباره کاندیداهای پست‌های دولتی این موضوع را پیگیری کرده بود. طبق گزارش اف بی ای بروز درگیری خشونت‌ آمیز میان شاناهان و همسر سابقش به سال 2010 برمی ‌گردد. در سال 2011 نیز موردی خشونت ‌آمیز بین پسر شاناهان و همسر سابق او روی داد که در جریان آن پسر شاناهان با چوب بیس ‌بال به مادرش حمله کرده و او را مصدوم کرده بود.
67. «جان سندرز» مسئول کمیسیون آژانس گمرک و حفاظت از مرز، ژوئن 2019

اخبار محرمانه

سرپرست اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا در بحبوحه جنجال ‌ها بر سر نگهداری کودکان مهاجران در شرایط دردناک، استعفا کرد. استعفای سندرز بحران در اداره گمرکات و حفاظت مرزی را عمیق ‌تر کرد. استعفای وی بعد از افشای شرایط بد نگهداری از کودکان مهاجران در یکی از مراکز نگهداری این مهاجران در تگزاس، نهاد تحت اداره وی صورت گرفت که او را با انتقادات شدید روبرو کرده بود.
68. «الکس آکوستا» وزیر کار، ژوئیه 2019

اخبار محرمانه

الکس آکوستا که در جریان پرونده آزار جنسی میلیاردری به نام «جفری اپستین» تحت فشار بود، از مقام خود کناره‌ گیری کرد. آکوستا در زمان نخستین محاکمه اپستین که حدود 10 سال پیش در فلوریدا رخ داد، دادستان آن ایالت بود. او متهم شده بود که در جریان آن محاکمه در توافقی با اپستین که در نهایت به حکمی سبک برای آن سرمایه ‌دار منجر شد، نقش داشته است. اپستین در آن زمان به رابطه جنسی با کودکان زیر 18 سال متهم بود و در نهایت به 13 ماه زندان محکوم شد.
69. «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا، ژوئیه 2019

اخبار محرمانه

دونالد ترامپ در توییتی خبر استعفای کوتس را اعلام کرد و گفت که وی اواسط اوت از این پست کنار خواهد رفت و در عوض «جان راتکلیف» نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان کنگره جای او را خواهد گرفت. کوتس و ترامپ اغلب در مورد مسائل مختلف سیاست خارجی از جمله روسیه، کره شمالی و ایران دچار اختلاف نظر بوده اند. ارزیابی های او در دوران تصدی مدیریت اطلاعات ملی بارها از سوی رئیس جمهور آمریکا که به سازمان های اطلاعاتی انتقاد دارد زیر سوال رفت. ترامپ در ماه ژانویه همچنین مدیر اطلاعات ملی را در ارزیابی اش از تهدیدهای ایران «منفعل و زودباور» خواند.
70. «مادلین وسترهوت» دستیار شخصی ترامپ، سپتامبر 2019

اخبار محرمانه

مادلین وسترهوت که ترامپ او را بارها عنصر کلیدی دفتر خود در کاخ ‌سفید خوانده بود، بطور ناگهانی از کاخ سفید اخراج شد. علت این اقدام گفت و گوی او با یک روزنامه‌ نگار درباره جزئیاتی خصوصی خانواده رئیس‌ جمهور به هنگام سفر غذا و نوشیدنی عنوان شده است. وسترهوت از روز نخست ورود ترامپ به کاخ‌سفید دستیار شخصی او بود.
71. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی، سپتامبر 2019

اخبار محرمانه

ترامپ 10 سپتامبر 2019 در توییتی ضمن اعلام خبر برکناری جان بولتون نوشت که با بسیاری از پیشنهادهای او به عنوان مشاور امنیت ملی مخالف بوده است. او سومین مشاور امنیت ملی بود که توسط ترامپ برکنار می شد. ترامپ اشاره ‌ای به جزئیات مسائل مورد اختلاف میان خود و بولتون نکرد اما در ماه ‌های آخر کارش، گزارش‌ ها حاکی از آن بود که سیاست و موضع آمریکا در قبال ایران یکی از موارد اصلی اختلاف میان این دو نفر بوده است. بولتون پس از برکناری بارها در مصاحبه ها و مطالبی که منتشر کرد به ترامپ حمله و این حملاتش را تا پایان کار ترامپ ادامه داد.
72. «ریک پری» وزیر انرژی، اکتبر 2019

اخبار محرمانه

پری از مارس 2017 به عنوان وزیر انرژی در دولت ترامپ حضور داشت. وی استعفای خود را پس از آن اعلام کرد که برخی گزارش ‌ها حاکی از آن بود که وی با تماس جنجالی و بحث برانگیز بین ترامپ و «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین ارتباط دارد.
73. «کوین مک آلین» سرپرست امنیت داخلی، اکتبر 2019

اخبار محرمانه

اخراج مک آلین هم توئیتری صورت گرفت. دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: کوین مک آلین به عنوان سرپرست وزارت امنیت داخلی کار برجسته ای را انجام داده است. ما به خوبی درباره عبور از مرزها کار کرده ایم که اکنون در حال کاهش هستند. کوین اکنون پس از سالها کار در دولت، می خواهد وقت بیشتری را با خانواده اش بگذراند و به بخش خصوصی برود. این چندمین مقام دولت ترامپ بود که به بهانه مسائل خانوادگی از مسئولیت خود کناره گیری می کند. کوین چهارمین کسی است که مسئولیت وزارت امنیت داخلی در دولت ترامپ را عهده دار شده بود.
74. «ریچارد اسپنسر» وزیر نیروی دریایی، نوامبر 2019

اخبار محرمانه

بنا بر بیانیه پنتاگون، اختلافات بر سر روند ابقای درجه یک کماندو که ترامپ او را از جرائم جنگی عفو کرده بود، به برکناری ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی منجر شد. دونالد ترامپ سه نظامی آمریکایی متهم به جرایم جنگی در افغانستان و عراق را عفو کرد؛ یکی از آنها «ادوارد گالاکر» بود که پیشتر در یک دادگاه نظامی به جرم عکس گرفتن با جسد یک عضو داعش گناهکار شناخته شده بود؛ اتهام دیگر گالاکر، قتل آن اسیر بود که از آن تبرئه شد. علیرغم فرمان عفو رئیس جمهور، نیروی دریایی اعلام کرد که به زودی هیاتی ویژه موضوع ادامه حضور ادوارد گالاکر در یگان ویژه این نیرو را بررسی خواهد کرد. ریچارد اسپنسر در واکنش گفته بود که او توییت رئیس جمهور را یک دستور نمی داند. پنتاگون در یک بیانیه رسمی اسپنسر را به دور زدن مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا متهم کرد و گفت که اسپر از وی خواسته است که استعفایش را تسلیم کند.
75. «مایک مولوانی» سرپرست ستاد کاخ سفید، مارس 2020 

اخبار محرمانه

مولوانی اظهاراتی را درباره توقف بسته کمک رسانی آمریکا به اوکراین به ازای تحقیقات درباره نقش احتمالی این کشور در هک کردن ایمیل های حزب دموکرات در سال 2016 مطرح، اما بلافاصله آن را تکذیب کرد؛ اظهاراتی که این مقام آمریکایی را در معرض اخراج قرار داد.
76. «کلیان کانوی» مشاور ارشد کاخ سفید، اوت 2020

اخبار محرمانه

کلیان کانوی که مشاور ترامپ برای مدت طولانی بود اعلام کرد که برای تمرکز روی امور خانوادگی‌ اش از سمت خود کناره‌ گیری می‌ کند. او که در چهار سال گذشته مشغول دفاع از رئیس ‌جمهور در برابر دوربین‌های تلویزیونی و مجادله با خبرنگاران بود هدف انتقادهای زیادی قرار داشت. این مشاور ترامپ از معدود افراد وفادار به او بود و به خاطر مواضعش اسم و رسمی به هم زده بود ولی همسرش، «جرج کانوی» که از وکلای مهم واشنگتن است از منتقدان سرسخت رئیس‌ جمهور به شمار می‌رفت و مرتبا صلاحیت او را زیر سوال می ‌برد.
77. «مارک اسپر» وزیر دفاع، نوامبر 2020

اخبار محرمانه

ترامپ در اقدامی ناگهانی و باز هم در توئیتر گفت مارک اسپر وزیر دفاع، را از کار برکنار کرده است و «کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرده است. برکناری اسپر درست سه روز پس از آن صورت گرفت که شبکه ان‌ بی‌ سی به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا گزارش داده بود که اسپر نامه استعفای خود را تهیه کرده است. مارک اسپر دومین وزیر دفاع دولت ترامپ در چهار سال ریاست ‌جمهوری او بود. اسپر بر سر اجرای مقررات موسوم به «قانون شورش» با رئیس‌ جمهور دچار اختلاف شده بود، قانونی که به رئیس‌ جمهور اجازه می ‌دهد برای فرونشاندن اعتراضات در کشور نیروهای ارتش را اعزام کند. او همچنین از تغییر اسامی پایگاه‌ های نظامی که نام ژنرال ‌های کنفدراسیون روی آنهاست حمایت کرده بود، امری که ترامپ با آن مخالف بود.
78. «اسکات اطلس» مشاور علمی ترامپ و عضو گروه ویژه ویروس کرونا، نوامبر 2020

اخبار محرمانه

اسکات اطلس با انتشار بیانیه ای از طریق شبکه فاکس نیوز استعفای خود را اعلام کرد. وی طی دوره همه‌ گیری کرونا همواره مورد انتقاد‌ افکار عمومی آمریکا قرار گرفته بود. انتقادهای زیادی نسبت به مشاور ویژه ترامپ در امور همه‌ گیری کرونا به خصوص درباره اظهاراتش در مورد استفاده از ماسک مطرح بوده است.
79. «ویلیام بار» دادستان کل، دسامبر 2020 

اخبار محرمانه

ویلیام بار دادستان کل و یکی از حامیان پروپاقرص ترامپ بود. ترامپ لحظاتی پس از آنکه اعلام کالج الکترالبر پیروزی جو بایدن در انتخابات مهر تأیید نهایی را زد، در توییتر خود اعلام کرد که ویلیام بار پیش از کریسمس با وزارت دادگستری خداحافظی خواهد کرد. بار چند هفته پیش از آن در مخالفت با رئیس جمهور آمریکا گفته بود که وزارت دادگستری این کشور، هیچ مدرکی دال بر تخلّف انتخاباتی گسترده نیافته است. استعفای وی از سمتش نقطه پایانی بر جمله وفاداری‌ های این وزراتخانه به دولت ترامپ به‌ شمار آمد.
80. «استفانی گریشام» رئیس دفتر ملانیا ترامپ، ژانویه 2021

اخبار محرمانه

همسر رئیس ‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ ای از کناره ‌گیری گریشام و بازگشت وی به شغل قبلی ‌اش با یک پله ارتقا خبر داد.
81. «مایک مولوینی» نماینده آمریکا در امور ایرلند شمالی، ژانویه 2021

اخبار محرمانه

از این به بعد مقاماتی که در مطلب آمده است در اعتراض به تسخیر کنگره به دست طرفداران دونالد ترامپ استعفا کردند. این موج استعفاها به دنبال آن صورت گرفت که بسیاری از دموکرات‌ ها و برخی جمهوری خواهان ترامپ را مقصر حمله به کنگره دانستند؛ حمله ‌ای که به عنوان اعتراض به شمارش رسمی آرای الکترال به منظور تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌ جمهوری نوامبر 2020 آغاز شد اما سریعا منجر به حمله خشونت ‌آمیز به ساختمان کنگره شد. مولوینی در مصاحبه با «سی ‌ان‌ بی‌ سی» گفت: با وزیر خارجه آمریکا تماس گرفتم تا خبر استعفا را به او بگویم. نمی ‌توانم به این کار ادامه بدهم.
82. «متیو پوتینگر» معاون مشاور امنیت ملی، ژانویه 2021

اخبار محرمانه

83. «الین چاو» وزیر حمل و نقل، ژانویه 2021

اخبار محرمانه

چاو به دلیل اشغال مرگبار کنگره در روز چهارشنبه ششم ژانویه توسط گروهی خشمگین از حامیان دونالد ترامپ از مقام خود کناره‌گیری کرد. او نخستین وزیر کابینه بود که به این دلیل استعفا داد.
چاو، همسر میچ مکانل، رهبر جمهوریخواهان در سنا، از متحدان سیاسی نزدیک ترامپ محسوب می شود. او گفت حمله خشونت‌بار به کنگره که سخنان ترامپ به آن دامن زد او را «بسیار آزرده‌ خاطر کرد.»
84. «بتسی دِووس» وزیر آموزش، ژانویه 2021

اخبار محرمانه

وزیر آموزش آمریکا بعد از حمله هواداران ترامپ به کنگره با انتقاد از شورش روز چهارشنبه در پایتخت آمریکا و یورش طرفداران ترامپ درکنگره، استعفا داد.
وی در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشت: هیچ تردیدی نیست که لفاظی‌های شما بر این اوضاع اثر داشت. این نقطه عطفی برای من است.
وی تاکید کرد: ما می‌بایست موفقیت‌های دولت شما را به نیابت از مردم آمریکا برجسته می‌کردیم و جشن می‌گرفتیم. در عوض ، ما مانده‌ایم که آشفتگی ناشی از تظاهرکنندگان خشن را که در تلاش برای تضعیف تجارت مردم بودند ، بیش از حد کنگره ایالات متحده را پاک کنیم.
وی گفت: ما باید موفقیت های دولت شما را به نیابت از مردم آمریکا برجسته و جشن بگیریم. در عوض، ما مانده‌ایم که آشفتگی ناشی از تظاهرکنندگان خشنی که کنگره ایالات متحده را در تلاش برای تضعیف امور مردم غارت کردند، پاک کنیم.
سناتور الیزابت وارن دموکرات در واکنش به این استعفا نوشت: بتسی دیواس هرگز وظیفه خود را برای کمک به دانش‌آموزان آمریکا انجام نداده است.
وی افزود: من یک ذره تعجب نمی‌کنم که او ترجیح می‌دهد تا کار را ترک کند تا اینکه برای اجرای متمم 25 قانون اساسی اقدام کند.
این سناتور دموکرات ادامه داد: رهایی خوش باد پتسی. شما بدترین وزیر آموزش بوده‌اید.
85.«رایان تالی» مشاور و مدیر میز اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی

اخبار محرمانه

86. «چاد ولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی، ژانویه 2021

اخبار محرمانه

ولف با بیان اینکه قصد داشت وظایف خود را تا روز 20 ژانویه، روز برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن ادامه دهد، اظهار داشت که به دلیل حوادث اخیر تصمیم گرفته تا پست خود را ترک کند. ولف خاطرنشان کرد که «پیت گاینور» رئیس آژانس مدیریت اضطراری فدرال، سمت سرپرستی وزیر را به جای او بر عهده خواهد گرفت.
87. «سارا متیوز» سخنگوی ترامپ، ژانویه 2021

اخبار محرمانه

سارا متیوز پس از اعلام استعفایش گفت که آمریکا مستحق انتقال قدرت به روش مسالمت آمیز است.
89. «الکس آزار» وزیر خدمات بهداشتی و انسانی، ژانویه 2021

اخبار محرمانه

آزار هم با انتقاد از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه از مقام خود استعفا داد.وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، در نامه استعفای خود به رئیس جمهوری دونالد ترامپ که در اوایل هفته گذشته ارسال شده است، هشدار داده است که شورش‌های هفته گذشته در ساختمان کنگره، تهدیدگر میراث دولت او است.
آزار 53 ساله، نامه استعفای خود را روز سه‌‌شنبه به ترامپ ارسال کرد. استعفای او از 20 ژانویه لازم‌الاجرا خواهد بود. به گزارش سی.ان.ان، این که یک وزیر کابینه به رئیس جمهوری‌ که دوره کارش رو به پایان است، نامه استعفا تقدیم کند، امر معمولی است.
در این نامه، آزار ضمن اشاره به بهترین دستاوردهای دولت ترامپ، هشدار داد که اقدامات رئیس جمهور از زمان شکست در انتخابات 3 نوامبر، میراث او را به خطر انداخته است!
90. «مایک پنس» معاون ترامپ

اخبار محرمانه

و البته جا دارد نام مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا را هم در این فهرست بیاوریم. گرچه او استعفا نداده، اما او هم پشت ترامپ را خالی کرد و با سنگ‌ اندازی در روند انتخابات به نفع ترامپ مخالفت کرد.وی حاضر نشد خواسته های ترامپ را در رد نتیجه انتخابات و پیروزی جو بایدن بر آورده کند.
به‌گفتهٔ منابع آگاه، دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا فشار آوردن به مایک پنس، معاون خود برای به چالش کشیدن نتیجهٔ انتخابات در کنگره، وی را لفظا تهدید کرده که دو راه بیشتر پیش پایش نیست.
به‌نوشتهٔ نشریهٔ تایمز دو منبع آگاه که در جریان گفتگوی دونالد ترامپ و مایک پنس قرار داشتند گفته‌اند که ترامپ، روز چهارشنبه و درست پیش از آنکه مایک پنس برای تأیید نتیجهٔ انتخابات راهی کنگرهٔ آمریکا شود، بیش‌ازپیش و البته به‌اشتباه، قانع شده بود که معاونش قدرت آن را دارد که نتیجهٔ انتخابات ریاست جمهوری اخیر را مردود اعلام کند.
از همین رو دونالد ترامپ در آخرین جملاتش پیش از آنکه مایک پنس از دفتر او خارج شود خطاب به وی می‌گوید: «تو در تاریخ یا به‌عنوان وطن‌پرست می‌مانی یا به‌عنوان ب...».
(واژه‌ای که رئیس جمهوری ایالات متحده به‌کار برده در متن گزارش‌ها نیامده اما با توجه به بافت متن و حرف ابتدایی (p) ذکر شده، وی احتمالا واژه‌ای نظیر «بزدل» یا «بی‌جُربزه» را به‌کار برده است.)
کمی بعد وقتی هوادارن افراطی رئیس‌جمهوری آمریکا وارد ساختمان کنگره شدند و نیروهای امنیتی ناگزیر معاون رئیس جمهور را برای حفظ جانش از ساختمان خارج کردند، آقای ترامپ در توییتی نوشت که پنس، مانند معترضان «جرأت» نداشت که دست به عمل بزند. این در حالی است که برخی از تظاهرکنندگان خشمگین فریاد می‌زدند: «باید پنس را دار زد.»
رایان استیر، مشاور پیشین آقای پنس به خبرنگاران گفت که چنین اقدامی در تاریخ سیاسی آمریکا سابقه نداشته که رئیس جمهوری «معاون خودش را این‌طور سپر بلای خودش کند و هوادارنش را تشویق کند او را بگیرند.»
دونالد ترامپ و مایک پنس پس از پنج روز بعد از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در کاخ سفید دیداری رودررو داشتند که به گفتهٔ منابع آگاه «بی‌اهمیت» و «نمایشی» بوده است.
یکی دیگر از مشاوران پیشین مایک پنس نیز به خبرنگاران گفت:‌ «پنس از مهملات ترامپ به‌تنگ آمده» و افزود: «او در سخنرانی خود نخواهد گفت گور پدرت دونالد ترامپ، ولی به شیوهٔ خودش تا آخر خط خواهد رفت.»
کارشناسان می‌گویند مایک پنس که خود مایل به نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 است، پس از واکنش‌های اخیرش در میان جمهوری‌خواهان از موقعیت بهتری برخوردار شده است.
یک مقایسه جنجالی
عزل ها در میان مشاوران ارشد ترامپ در دوره ریاست جمهوری اش توجه زیادی را به خود جلب کرده است. موسسه بروکینگز در گزارش چند روز پیش به آنها پرداخته است. در بخش زیر، ما دو گزارش را برای کمک به سنجش و مقایسه این عزل ها ارائه می دهیم. اولین مجموعه، عزل ها در میان مشاوران عالی رتبه را در دفتر اجرایی رئیس جمهور دنبال می کند (که شامل وزرای کابینه نیست). مجموعه دوم عزل ها در کابینه را ردیابی می کند.
در هر دو نمودار، ترامپ در مقایسه با دیگر روسای جمهور آمریکا (ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما بیشترین شمار اخراج و استعفا را چه در میان مشاوران و چه در میان وزرا دارد.
در نمودار اول، خروجی های دولت ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما در سال اول ریاست جمهوری به ترتیب 17، 7، 11، 6 و 9 درصد است؛ در حالی که در دولت ترامپ این رقم به 35 درصد می رسد.

اخبار محرمانه

در سال دوم ریاست جمهوری، اخراجی های دولت ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما به ترتیب 40، 18، 27، 27 و 15 درصد است؛ در حالی که در دولت ترامپ این رقم به 31 درصد می رسد.
در سال سوم ریاست جمهوری، اخراجی های دولت ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما به ترتیب 13، 32، 20، 25 و 43 درصد است؛ در حالی که در دولت ترامپ این رقم 17 درصد است.
در سال چهارم ریاست جمهوری اخراجی های دولت ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما به ترتیب 8، 9، 16، 5 و 4 درصد است؛ در حالی که در دولت ترامپ این رقم 9 درصد است.
خروجی های کلی دولت ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما در کل دوره ریاست جمهوری شان به ترتیب 78، 66، 74، 63 و 71 درصد است؛ در حالی که در دولت ترامپ این رقم به رکورد 92 درصد می رسد.
در نمودار دوم، عزل ها در میان وزرا و روسا مد نظر است. عضویت کابینه برای همه دولت ها شامل روسای ادارات اجرایی فدرال است که در صف جانشینی ریاست جمهوری قرار دارند. این لیست عمداً انتصابات در سطح کابینه را حذف می کند (به عنوان مثال ، مدیر اداره مشاغل کوچک و رئیس کارکنان) زیرا این موارد می توانند در دولت ها و حتی در داخل دولت تغییر کنند. استعفاها در دولت ترامپ در سطح کابینه همچنان ادامه دارد.

اخبار محرمانه

در نمودار دوم هم ترامپ رکورددار است. 
خروجی های کابینه همه دولت های قبل از ترامپ، (ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما) در سال اول ریاست جمهوری صفر است، اما در دولت ترامپ همان سال اول دو نفر خارج شده اند.
در سال دوم ریاست جمهوری، اخراجی های کابینه ریاست جمهوری ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما به ترتیب 2، 2، 3، 1 و صفر نفر است؛ در حالی که در دولت ترامپ 5 نفر است.
در سال سوم ریاست جمهوری، اخراجی های کابینه ریاست جمهوری ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما به ترتیب 3، 3، 0، 1 و 2 نفر است؛ در حالی که در دولت ترامپ 3 نفر است.
در سال چهارم ریاست جمهوری، اخراجی های کابینه ریاست جمهوری ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما به ترتیب 1، 3، 1، 0 و 1 نفر است؛ در حالی که در دولت ترامپ 4 نفر است.
در مجموع در کل دوره ریاست جمهوری، اخراجی های وزرای کابینه ریاست جمهوری ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما به ترتیب 6، 8، 4، 2 و 3 نفر است؛ در حالی که در دولت ترامپ 14 نفر است.
این ارزیابی تا 14 ژانویه 2021 بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/466097/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی