اخبار محرمانه

آخرين مطالب

فایننشال تایمز:

درز سندی از کمیسیون اتحادیه اروپا: تلاش برای کاهش اتکا به دلار آمریکا در پی اختلافات بوجود آمده بر سر تحریم ایران در دوره ترامپ بین الملل

درز سندی از کمیسیون اتحادیه اروپا: تلاش برای کاهش اتکا به دلار آمریکا در پی اختلافات بوجود آمده بر سر تحریم ایران در دوره ترامپ
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فایننشال تایمز نوشت: اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از آسیب پذیری اروپا در برابر تحریم های ایالات متحده و سایر خطرات مالی، قرار است برتری ارزی دلار آمریکا را به چالش بکشد. در این سند، بر مشکلات اتحادیه اروپا برای اعلام استقلال در برابر تحریم های اعمال شده توسط ترامپ تاکید شده و این مشکلات را دلیلی برای ضروری بودن "محافظت" از اتحادیه اروپا در برابر "اثرات اِعمال غیرقانونی و فرامنطقه ای" تحریم ها دانسته است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فایننشال تایمز نوشت: اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از آسیب پذیری اروپا در برابر تحریم های ایالات متحده و سایر خطرات مالی، قرار است برتری ارزی دلار آمریکا را به چالش بکشد و هشدار دهد که بازارهای جهانی بیش از حد به دلار متکی هستند.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: پیش نویس یک سند تنظیم کننده خط مشی در کمیسیون اروپا که توسط فایننشال تایمز مشاهده شده، نشان دهنده عمق نگرانی و ناامیدی اتحادیه اروپا پس از چهار سال دولت دونالد ترامپ است که سیاست های وی تسلط ایالات متحده و واحد پول آن بر سیستم مالی جهان را بیش از پیش نمایان کرد.
در این سند، بر مشکلات اتحادیه اروپا برای اعلام استقلال در برابر تحریم های اعمال شده توسط ترامپ تاکید شده و این مشکلات را دلیلی برای ضروری بودن "محافظت" از اتحادیه اروپا در برابر "اثرات اِعمال غیرقانونی و فرامنطقه ای" تحریم ها دانسته است.
یکی از مقامات کمیسیون اروپا گفت: "دوره ریاست جمهوری ترامپ، آسیب پذیری های ما را نمایان کرد و علی رغم اینکه دوران او به پایان رسیده است ولی ضروری است برای رفع این آسیب پذیری چاره اندیشی شود. این در مورد جایگاه اتحادیه اروپا در جهان است و لازم است برای داشتن یک قدرت اقتصادی و مالی متناسب با حد و اندازه اتحادیه اروپا، ابزار لازم را در اختیار داشته باشیم."
استراتژی ترامپ درباره ایران، تأثیر مستقیمی بر زیرساخت های مالی مستقر در اروپا مانند شبکه انتقال پول بین بانکی سوئیفت (Swift) و موسسات سپرده گذاری اوراق بهادار نظیر "یوروکلیر" (Euroclear) و "کلیر استریم" (Clearstream) داشت.
تحریم های واشنگتن علیه ایران، اتحادیه اروپا را وادار کرد به دنبال ایجاد راه ویژه ای برای تسهیل پرداخت های مربوط به تجارت قانونی بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی باشد، روندی که به نتیجه رساندن آن بسیار دشوار است.
در این سند آمده است: "اتحادیه اروپا باید تدابیری اتخاذ کند تا در صورتی که کشور ثالثی بخواهد زیرساخت های بازار مالی مستقر در اتحادیه اروپا را وادار به رعایت تحریم های یک جانبه خود کند، این اتحادیه بتواند در برابر اقدامات آن کشور ثالث، از اعضای خود محافظت کند."
از دیگر برنامه های ذکر شده در این سند که با هدف افزایش استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا انجام می شود، سیستم جدید اتحادیه اروپا برای غربالگری سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.
در این سند آمده است که شرکت هایی که اکثریت سهام آن ها خریداری می شود باید بررسی شوند تا مشخص شود که آیا "شرکت هدف، اتحادیه اروپا را در معرض الزام به رعایت تحریم های فراسرزمینی می کند یا نه"، بر این اساس اگر خرید سهام این شرکت ها برای اتحادیه اروپا چنین خطری در پی داشته باشد، می توان مانع خرید آن ها شد.
این سند، نشان دهنده بلندپروازی اتحادیه اروپا برای تقویت اتکاء به خود در طیف وسیعی از موضوعات، از جمله امور مالی است که هنجار شکنی های ترامپ، انگیزه این اتحادیه برای تصویب آن را افزایش داده است.
قرار است سند مذکور، در آستانه تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، توسط کمیسیون اتحادیه اروپا به تصویب برسد.
اتحادیه اروپا پس از تنش های دوران ریاست جمهوری ترامپ، به دنبال یک دوره جدید همکاری با واشنگتن است. اما فراتر از بحث رابطه با ایالات متحده، این اتحادیه مدت هاست که برای تقویت استقلال مالی و اقتصادی خود سعی در استفاده بیشتر از یورو، به جای دلار دارد. گام های خاص مندرج در این سند، شامل استفاده از بازنگری در مقررات معیارهای مالی اتحادیه اروپا برای تشویق اعضای این اتحادیه به استفاده بیشتر از یورو است.
بروکسل معتقد است که نقش جهانی قوی تر یورو "اقتصاد را از شوک های ارزی محافظت می کند و اتکا به ارزهای دیگر را کاهش می دهد. این امر همچنین می تواند به اهداف مشترک جهانی مانند انعطاف پذیری سیستم پولی بین المللی، وجود یک سیستم ارزی جهانی با ثبات تر و متنوع تر، و یک انتخاب گسترده تر برای بازار کمک کند، که همگی موجب کاهش آسیب پذیری اقتصاد جهانی می شوند"
در بخش های دیگر این سند، خواسته های اتحادیه اروپا برای استقلال بیشتر از زیرساخت های بازار مالی انگلیس پس از بریگزیت بیان شده است.
مقامات اتحادیه اروپا هشدار دادند که پیش نویس مذکور ممکن است قبل از تصویب، مورد بازنگری قرار بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/464153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

نجات روسیه با اقتصاد موازی

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

«هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی